خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش پزشکیان به حاشیه‌های حضورش در دانشگاه تبریز

مسعود پزشکیان -نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی- گفت: امروز جو خوبی در دانشگاه ها حاکم نیست، در این فضا ادبیات گفت و گو از دست رفته است و دانشجویان به همدیگر گوش نمی دهند.

به گزارش ایرنا مسعود پزشکیان درباره حواشی سخنرانی اش در دانشگاه تبریز که منجر به ترک جلسه از سوی وی شد، بیان کرد: از بیرون که نگاه می کنند می گویند این افراد عوام هستند ولی واقعا اینها عوام نبوده و دانشجو هستند. این افراد فردا می خواهندکشور را بسازند، اگر حرف زدن با یکدیگر را بلد نباشند، اتفاقی نمی افتد.

نایب رییس اول مجلس بیان کرد: از نظر ما مقصر این موضوع مسئولان فرهنگی دانشگاه ها هستند. این درست نیست که در این گونه فضاها دعوا راه بیفتد.

نماینده مردم تبریز در مجلس عنوان کرد: من در گذشته هم به میان دانشجویان می رفتم ولی اینگونه وضع را بد ندیده بودم. هنوز من سخنانم را در دانشگاه تبریز آغاز نکرده بودم که شروع به داد و بیداد کردند و نگذاشتند صحبت کنم.

نایب رییس اول مجلس با اشاره به اینکه دانشجویان خودشان این جو را پذیرفته اند، گفت: من در این زمینه با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس صحبت کردم و بنا شد آنها موضوع را پیگیری کنند.

پزشکیان اظهار داشت: مشکل این نیست که این اتفاق برای من افتاد. من زمانی که در دانشگاه تبریز با این موضوع مواجه شدم بیرون آمدم، ولی این جو برای کشور خوب نیست زیرا این افراد می خواهند آینده کشور را بسازند.

وی با اشاره بیانات رهبر معظم انقلاب درباره کرسی های آزاد اندیشی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب بیان کردند که در دانشگاه ها، کرسی های آزاداندیشی بگذاریم. باید این اتفاق بیفتد ولی فرد باید صحبتش را بکند، بنشیند، دعوا نکند و منتظر بماند که طرف مقابل هم صحبت کند.

**زندگی من شفاف است

نایب رییس اول مجلس ادامه داد: اینکه من بیرون آمدم و در جلسه نماندم بهتر از این بود که می ماندم و با آنها بگو مگو می کردم، بعدا روسایشان تلفن کردند و گفتند بیا صحبت کنیم که من گفتم مشکلی ندارم ولی خیلی زشت است که یک عده را بفرستند که حرف های نامعقول بزنند.

پزشکیان افزود: یک نفر از آن وسط بلند شده بود و می گفت دخترت در شرکت جم کار می کند، می گفتند پسرت در دانشگاه استاد دانشگاه است، اگر این کار را نکنند پس چه کار کنند؟ مگر ما دزدی کرده ایم و یا خلافی انجام داده ایم؟

وی عنوان کرد: آیا ما فرزندمان را به زور برده و گفته ایم که او را رییس کنید یا رانت گرفته ایم؟ همه زندگی ما شفاف و در مملکت خودمان است.

**از هیچ سهمیه ای استفاده نکردم

وی اضافه کرد: من براساس اعتقاد و باورم دلم می خواهد به مردم خدمت کنم، قطعا اشتباهاتی هم دارم و بهترین هم نیستم، ولی تا آنجایی که از دستم بر بیاید برای مردم کار می کنم، اینکه عده ای می آیند و افراد را خراب می کنند، این درست نیست.

نایب رییس اول مجلس بیان کرد: به دانشجویان بسیجی آنجا هم گفتم در بین افراد ببینید که چه کسانی مثل من زندگی می کنند. زندگی من معلوم است، می خواهید دار و ندارم را بنویسم و بدهم. جبهه ها را رفتیم، بیمارستان های پشت جبهه را ما اداره کردیم، در همه کارهای انقلاب بودیم، ولی سهمیه ای نگرفتیم.

پزشکیان اظهار داشت: من هیچ سهمیه ای از بسیج و جبهه نگرفتم. من جبهه رفتم ولی برای اینکه درس هایم را پاس کنم معرفی به استاد نگرفتم، در صورتی که مسئول گزینش هم بودم و کافی بود به استاد بگویم که نمره مرا پاس کند ولی من این کار را نکردم. برای اینکه می خواستم یاد بگیرم و به مردم خدمت کنم، اگر درس را نمی خواندم و یاد نگرفته بودم نمی توانستم به مردم خدمت کنم.

نایب رییس اول مجلس با اشاره به اقداماتش در زمان وزارت افزود: فکر می کنید زمانی که من وزیر بودم چرا استیضاح شدم، چون یک نماینده بورس می خواست، نماینده دیگری می خواست مدیر دانشگاهی را عوض کند. بعد پشت تریبون گفتند شما در بیمارستان ها به بیماران رسیدگی نمی کنید. در زمان وزارتم هیچ چیز نداشتم، بعد از وزارت که اینها آنقدر برخوردهای ناجوانمردانه با من کردند، فهمیدم که فردا نمی گذارند حتی نفس بکشم.

وی عنوان کرد: در طول سه سالی که از وزارت بیرون آمدم و در دانشگاه بودم تلاش کردم عمل های جراحی انجام داده و زندگی خود را کامل کنم و به مردم هم کمک کردم.

نایب رییس اول مجلس اظهار داشت: اگر امروز براساس تعرفه های مجلس برویم و کار کنیم حداقل 300 تا 400 میلیون به دست می آوریم اما اگر بخواهم خصوصی عمل کنیم یک میلیارد به دست می آوریم ولی این کار را ظلم می دانیم.

**مخالف استیضاح فرجی دانا بودم

نایب رییس اول مجلس با بیان اینکه برخی از نمایندگان مطالبات نابجا از وزیران دارند، در مورد حواشی به وجود آمده در مورد استیضاح فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز اظهار داشت: آقای فرجی دانا به نظر من، با عزت رفت. من از مخالفین استیضاح وی بودم و مملکت از رفتن وی ضرر دید.

وی گفت: آقای فرجی دانا، مردانه ایستاد و محکم از تصمیمات خود دفاع کرد و دانشگاه امروز از نبود وی ضرر کرده است، هنوز هم دانشگاه از این سیاست ها، در حال ضرر دیدن است.

نایب رییس اول مجلس با بیان اینکه مدیر باید در چارچوب قانون تصمیم بگیرد، خاطرنشان کرد: اگر ما افرادی را تعیین کنیم که در مقابل حرف زور و خلاف بایستند کسی نمی تواند کاری کند و همه باید دست به دست هم این کار را انجام دهیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا