خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نظر مردم فرانسه درباره‌ی اعتراض “جلیقه زردها” چیست؟

نظرسنجی صورت گرفته توسط پایگاه OpinionWay نشان داد: اکثر شهروندان فرانسوی معتقدند اقدامات مقابله با بحرانی که از سوی رییس جمهور کشورش اواخر روز دوشنبه اعلام شد واکنشی موفقیت‌آمیز به خواسته‌های جلیقه زردها بوده و معتقدند که این اعتراضات باید متوقف شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه عصر دوشنبه در جریان یک سخنرانی در تلویزیون خطاب به ملت گفت که در واکنش به این اعتراضات یک حالت فوق‌العاده اقتصادی و اجتماعی در کشور اعلام می‌کند.

وی همچنین از دولت خواست تا اقداماتی را با هدف حل این بحران اقتصادی و اجتماعی در کشور که موجی از اعتراضات را به راه‌ انداخته اجرا کنند.

به ویژه ماکرون متعهد شد تا حداقل دستمزد را افزایش دهد، برنامه‌ای را برای حمایت از بازنشستگانی که حقوقی کمتر از ۲۰۰۰ یورو در ماه دریافت می‌کنند ارائه کنند و از کمپانی‌ها و شرکت‌ها خواست تا پاداش سالانه‌ای به کارمندان‌شان بپردازند.

براساس این نظرسنجی ۵۴ درصد از شرکت‌کنندگان معتقدند که اعتراضات جلیقه زردها باید پس از سخنرانی ماکرون متوقف شوند، اما ۴۵ درصد معتقدند که این اعتراضات باید ادامه یابند.

از سوی دیگر ۶۶ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی از جلیقه زردها حمایت می‌کنند و تنها ۳۴ درصد اعلام کرده‌اند از این معترضان حمایت نمی‌کنند.

اکثر شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اقدامات مقابله با بحران پیشنهاد شده از سوی ماکرون را “واکنشی خوب” به آرام کردن معترضان توصیف کردند به طوری که ۶۰ درصد از آنها موافق لغو مالیات بر پاداش سالانه و ۶۸ درصد موافق افزایش حداقل دستمزد بودند. ۷۲ درصد از شرکت‌کنندگان نیز از لغو حق بیمه‌ای حقوق بازنشستگی که مبلغ آن کم باشد استقبال کرده و ۷۸ درصد معتقدند که لغو مالیات بر کار تمام وقت پیشنهاد خوبی است.

به طور همزمان نیمی از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقدند سخنرانی ماکرون قانع‌کننده نبوده است. در حالی که ۴۹ درصد از حضور و سخنرانی ماکرون و برنامه‌هایی که پیشنهاد داد قدردانی و تشکر کردند.

این نظرسنجی پس از سخنرانی امانوئل ماکرون صورت گرفت که در آن ۹۹۱ شهروند فرانسوی از ۱۸ سال به بالا حضور داشتند. نتایج این نظرسنجی توسط شبکه LCIمنتشر شده است.

به گزارش رویترز، فرانسه از اواسط ماه نوامبر با موجی از اعتراضات گسترده موسوم به اعتراضات جلیقه زردها مواجه شد به طوری که شهروندان آمریکایی که همانند رانندگان فرانسوی جلیقه‌های زردرنگ به تن داشتند به خیابان‌ها آمده و علیه افزایش بهای سوخت و برنامه تعیین شده برای افزایش مالیات و گاز و سوخت‌های کربنی دست به اعتراض زدند.

راهپیمایی‌های معترضان جلیقه زرد با درگیری‌های خشونت‌آمیز با افسران پلیس همراه بود، به طوری که نیروهای پلیس برای متفرق کردن معترضان متوسل شلیک گاز اشکاور و گلوله‌های پلاستیکی شدند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا