خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رویترز: صادرات آلمان به ایران رشد بالایی داشته است

خبرگزاری رویترز گزارش داد که صادرات آلمان به ایران در ماه اکتبر (11 مهر تا 10 آبان) به رغم تحریم های آمریکا رشدی 85 درصدی نسبت به زمان مشابه سال گذشته داشته است.

به گزارش ایرنا، این خبرگزاری در تارنمای رسمی خود نوشت: صادرات آلمان به ایران در ماه اکتبر سال جاری یک ماه پیش از اعمال تحریم های واشنگتن علیه صنایع نفتی و کشتیرانی ایران، رشد چشمگیری داشته است.

به نوشته رویترز، این رشد حاکی از تمایل شرکت های کوچک و متوسط آلمانی برای تداوم تجارت با ایران با وجود خطر تحریم های آمریکا است.

گزارش های رسمی اداره آمار فدرال آلمان نشان می دهد که مجموع صادرات این کشور به ایران در ماه اکتبر بالغ بر 400 میلیون یورو (455 میلیون دلار) بود که نسبت به سال گذشته رشدی 85 درصدی داشته و بالاترین رقم از سال 2009 به این سو بوده است.

براساس این گزارش، حدود یکهزار شرکت کوچک و متوسط آلمانی روابط تجاری با ایران دارند و 130 مورد از این شرکت ها اقدام به تاسیس نمایندگی در این کشور کرده اند.

«میشائیل توکوس» عضو اتاق بازرگانی ایران و آلمان با بیان اینکه بیشتر صادرات آلمان به ایران را شرکت های کوچک و متوسط انجام می دهند، افزود: محصولات شیمیایی نیمی از صادرات و ماشین آلات و تجهیزات صنعتی یک سوم آن را تشکیل می دهد.

توکوس با بیان اینکه صادرات آلمان به ایران در 10 ماهه اول سال 2018 با 4 درصد رشد به 2.4 میلیارد یورو رسید، ابراز امیدواری کرد که میانگین ماهانه آن در سال آینده میلادی 200 تا 250 میلیون یورو باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا