خرید تور تابستان ایران بوم گردی

 آمریکای لاتین میدان نبرد ایران و آمریکا؟

روزنامه آمریکایی “میامی هرالد” در گزارشی نوشت: اعزام کشتی‌های جنگی نسل جدید ایران به ونزوئلا “تحریک‌آمیزترین اقدام ایران علیه ایالات متحده” است و به واشنگتن هشدار داده که این موضوع می‌تواند سبب برهم خوردن توازن قوا در منطقه آمریکای لاتین شود.

به گزارش اعتدال؛ این روزنامه می‌نویسد: “این مادر همه اعمال تحریک‌آمیز است و می‌تواند تعادل ژئوپولیتیک منطقه را تغییر دهد. این مسئله 14 کشوری که هم مرز با ونزوئلا هستند را نیز تحت تاثیر قرار می‎دهد. حضور ناوهای ایرانی از آن رو خطرناک است که ایران اکنون فناوری‌های رادارگریز را دارد و می‌تواند به گونه‌ای عمل کند که ناوهایش از تشخیص مصون بمانند”.

این روزنامه در ادامه می‌نویسد: “ونزوئلا تحت حکومت چاوز و مادورو از متحدان استراتژیک ایران بوده و دو کشور موافقتنامه‌های اقتصادی و نظامی میلیارد دلاری امضا کرده‌اند. علیرغم موافقتنامه‌ها اما هیچ یک از پروژه‌های مشترک میان دو کشور موفق نشده‌اند. اگر خبر تهران برای اعزام ناو درست باشد، این اقدام خطرناکی خواهد بود و ممکن است ایالات متحده نیز اقدام مشابهی را برای مثال با اعزام ناو هواپیمابر به سوی ونزوئلا انجام دهد. امروز تهران در مرکز سیاست خارجی ترامپ است.”

این روزنامه در ادامه می‌نویسد: “چنین مانورهایی از سوی ایران و ونزوئلا با هماهنگی کوبا هستند. هدف آنان نگهداشتن مادورو در قدرت تا پس از 10 ژانویه است زمانی که دوران ریاست جمهوری او به پایان می رسد. چین، روسیه، ایران و کوبا همگی می خواهند او در قدرت باقی بماند”.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا