خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ترامپ: اگر استیضاح شوم مردم شورش خواهند کرد

دونالد ترامپ می‌گوید: این خیلی سخت است کسی را که هیچ کار اشتباهی انجام نداده و بزرگترین اقتصاد را در تاریخ کشورمان به وجود آورده استیضاح کنند. من از این بابت نگران نیستم من فکر میکنم اگر چنین اتفاقی بیفتد مردم شورش خواهند کرد.

به گزارش ایسنا،  دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه انحصاری با خبرگزاری رویترز از محل “دفتر بیضی” در کاخ سفید گفت: مایکل کوهن یک وکیل است من فرض می‌گیرم او به کاری که انجام می‌دهد اشراف دارد. در درجه اول این یک پول ربطی به نقض قوانین انتخاباتی ندارد. اگر هم که بوده باشد  مربوط به امور مدنی و شهروندی است نه امور انتخاباتی لذا آنچه که ما انجام دادیم هیچ نقض قوانینی انجام نشده است.

ین در حالی است که چند روز پیش دادستان‌های آمریکا گفتند ترامپ به مایکل کوهن دستور داده این پول‌ها را به عنوان حق سکوت به دو زنی که با ترامپ رابطه جنسی داشتند پرداخت کنند و پرداخت این پول‌ها ناقض قوانین مربوط به پول‌های پرداختی برای کمپین ریاست جمهوری است.

دموکرات‌ها گفته‌اند که یک چنین نقض قوانینی در سطح یک “اتهام موجه” برای استیضاح است. ترامپ، مایکل کوهن را به خاطر همکاری با دادستان‌های آمریکا محکوم کرده و گفته این وکیل سابقش درباره موضوع ارتباط او با این دو زن دروغ می‌گوید تا مجازات حبس خود را کاهش دهد.

ترامپ داشتن رابطه با این دو زن را رد کرده وخواهان مجازات حبس طولانی برای کوهن شده و گفته وکیل سابق او باید خودش قوانین مالی کمپین را می‌دانست.

تبانی با روسیه

ترامپ درباره ارزیابی‌های دادستان‌ها درباره تعاملات تجاری و مالی برخی از کارمندان او با روس‌ها در قبل و در جریان کمپین ریاست جمهوری ۲۰۱۶ گفت: این موضوعاتی که شما درباره‌اش صبحت می‌کنید مهمل هستند.

ترامپ در ادامه مسئله را متوجه رقیب انتخاباتی سابقش یعنی هیلاری کلینتون کرده و گفت: من می‌توانم تنها به شما این را بگویم هیلاری کلینتون و شوهرش پول گرفتند؛ او خودش پول گرفت، او پول پرداخت کرد، چرا کسی درباره آن صبحت نمی‌کند؟

رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت که می‌تواند با دموکرات‌ها در کنگره همکاری کند اما اگر قرار باشد که آنها شروع به صدور اظهاریه و پیگیری تحقیقات علیه وی کنند این اتفاق نخواهد افتاد.

او گفت: ما وارد یکی از این دومسیر خواهیم شد. یا ما کمپین را آغاز می‌کنیم و آنها (دموکرات‌ها) شروع به اذیت وآزار رئیس جمهور می‌کنند یا اینکه ما حجم قابل توجهی قوانین در طی همکاری با یکدیگر تصویب خواهیم کرد. هیچ راه سومی در کار نیست.

ترامپ تاکید کرد: دو سال است که آنها به دنبال مسئله تبانی (با روسیه) هستند هیچ گونه تبانی وجود ندارد.

رئیس جدید دفتر کاخ سفید
رئیس جمهور آمریکا در ادامه این مصاحبه گفت، ۱۰ تا ۱۲ نامزد برای سمت رییس دفتر کاخ سفید و جانشینی جان کلی ریس دفتر فعلی که ابتدای سال ۲۰۱۹ کنار خواهد رفت مدنظر دارد.

زمانی که ترامپ برای انجام این مصاحبه نیم ساعت با رویترز وارد دفتر بیضی شد جان کلی که یک ژنرال بازنشسته است برای مدت کمی ترامپ را همراهی کرد.

در حالی که برخی کاندیداهای احتمالی این سمت نظیر استیون منوچن، وزیر خزانه درای آمریکا به شکل مودبانه پاسخ منفی دادند ترامپ گفت: مشکلی در استخدام افراد برای یکی از قدرتمندترین سمت‌ها در واشنگتن ندارد.

او اظهار داشت: من دست کم ۱۰ تا ۱۲ نفر دم دست دارم که شدیدا این شغل را می‌خواهند. من در این باره تصمیم می‌گیرم.واقعا افراد بزرگی هستند. من می‌توانستم فورا کسی را انتخاب کنم اما عجله‌ای ندارم خیلی افراد این شغل را می‌خواهند.

ترامپ تاکید کرد: یکی از کاندیداها “مارک میدوز”، نماینده جمهوری‌خواه کارولینای شمالی است و او “فردی بزرگی است”.  یک کاندیدای دیگر “دیو باسی”، مشاور سابق کمپین است. که در این لیست قرار دارد و او ” دوست من است”. با این حال ترامپ صبحتی از این که متمایل به کدام کاندیدا است مطرح نکرد.

ترامپ خاطر نشان کرد: همه این شغل را می‌خواهند چه کسی است که نخواهد تبدیل به یکی از معدود افراد ارشد در واشنگتن دیسی شود.

ترامپ به سه خبرنگاری که با مصاحبه می‌کردند اشاره کرد و گفت: منظورم این است شما سه نفر هم این شغل را قبول می‌کنید.

ترامپ ادامه داد: من خیلی افراد را به عنوان گزینه دارم اما نمی‌توانم از همه آنها مصاحبه کنم.

ترامپ همچنین رو به بیل شاین، مشاور ارشد ارتباطات خود کرد و پرسید: آیا این حرف درستی است؟ و شاین با او موافقت کرد.

ترامپ که بعد از جان کلی و رینس پریباس حالا دارد سومین رییس دفتر خود را انتخاب می‌کند اظهار داشت: من به دنبال کسی هستم که واقعا بتواند با من کنار بیاید.

اوخاطر نشان کرد: دنبال کسی هستم که ایده هایش مشابه ایده‌های خودم باشد. کسی که ایده های من را بپذیرد وسر لوحه قرار دهد. این به این معنی نیست که آنها نمی‌توانند مرا مورد پرسش قرار دهند من دوست دارم که مورد پرسش قرار بگیرم واز نظرم این کار خوبی است.شما می‌دانید که مردم از شنیدن این مسئله متعجب می‌شوند اما من واقعا دوست دارم مورد سوال قرار بگیرم و کسی هستم که عاشق کشورمان است.

کلی که اخیرا با ترامپ درگیری‌های زیادی داشت در ژوئیه ۲۰۱۷ به این سمت رسید تا بعد از کنار رفتن پریباس نظم را در کاخ سفید آشوب زده، برقرار کند. اخیرا اصلی‌ترین کاندیدا برای جانشینی جان کلی یعنی نیک آیرس، ریس دفتر فعلی معاون ترامپ صراحتا این پست را رد کرد و اکنون ترامپ گزینه مشخصی ندارد.

مناقشه با شرکت چینی هوآوی
در عین حال در این مصاحبه رئیس جمهور آمریکا درباره مناقشه ایجاد شده از بابت دستگیری یک مدیر ارشد شرکت مخابراتی بزرگ هوآوی چین در کانادا صبحت کرده و گفت: در پرونده وزارت دادگستری علیه این مدیر ارشد چینی در صورتی که در راستای منافع ملی بوده و به معامله تجاری با چین کمک کند مداخله خواهد کرد.

ترامپ در پاسخ به این سوال که آیا نزد وزارت دادگستری در پرونده وی مداخله خواهد کرد گفت: من هر کاری که برای این کشور خوب باشد انجام خواهم داد. اگر به این نتیجه برسم که مسئله خوب برقراری بزرگترین معامله تجاری که تاکنون برقرار باشد که حقیقتا هم بسیار مسئله بزرگی است و برای امنیت ملی ما خوب است و اگر گمان کنم کاری ضروری است مطمنا مداخله خواهم کرد.

او گفت: کاخ سفید با وزارت دادگستری ومقامات چینی درباره این پرونده صبحت کرده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا