خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نامه‌ای به شاپرک شجری زاده

نعیم رضا نظامی چهارمحالی، وکیل پایه یک دادگستری در یاداشتی برای انصاف نیوز در انتقاد به صحبت‌های اخیر شاپرک شجری زاده –از کسانی که به دختران خیابان انقلاب مشهور شدند- که در مستندی در بی‌بی‌سی فارسی مطرح کرد، نوشت:

سرکار خانم شاپرک شجری‌زاده؛ پس از سلام و آرزوی سلامتی با توجه به ویدئوهای منتشره‌ی اخیر سرکار از طریق رسانه‌های مجازی که توسط شبکه‌ی بی بی سی فارسی تهیه شده، مراتب ذیل الذکر را بنا به اصل آزادی بیان و ابراز عقیده که احتمالا به آن معتقد هستید بیان می‌کنم.

آنچه امروز نمایان شده این موضوع است که شما برای پیوستن به کمپینی که توسط فرد خارج گود نشینی به نام معصومه علینژاد راه افتاده بود (سابقا اینجانب بنا به نامه‌ای مستقل نظر صریح خود را راجع به تفکرات خانم علینژاد بیان کرده‌ام و در این مجال نیاز به تکرار ندارد) برنامه‌ریزی لازم را داشته‌اید و مرحله به مرحله این مسیر را طی کرده‌اید! این در حالی است که اعتراض حق هر شهروندی است که در چهارچوب قانون قابل اظهار می‌باشد. متاسفانه اعتراض ایجاد شده با محوریت فرد مذکور خود سبب ایجاد این واقعیت شد که جریانی از بیرون کشور در حال برنامه‌ریزی است، که متاسفانه این موضوع خیلی سریع در انحا مختلف با نمایش تعدادی از بانوان محترم به روش‌های مختلف صورت گرفت.

اینجانب از ابتدا، بزرگترین مشکلی که با این پدیده‌ی جریان‌سازی شده داشتم این موضوع بود که چرا بانوان اعتراض خود را الگوبرداری از فردی که در این  کشور حضور ندارد و از دور شاهد و ناظر است بهره برداری کرده‌اند (بی‌شک این جریان با چهارشنبه‌های سفید آغاز شد.) حالیه شما با تصمیم قبلی که امروز ظاهر اصلی‌اش نمایان شده، روسری سفید بر دار کردید (انتخاب رنگ سفید صرفا برای اعلام صلح طلبی است!) و پس از دستگیری‌تان صرفا توسط ماموران انتظامی و تشکیل پرونده‌ی قضایی در دادسرای ذی‌صلاح (ناحیه ۲۱ ارشاد) بنا به شرایطی از پیش تعریف شده از تودیع وثیقه سبک امتناع ورزیدید! و بدلیل عدم تودیع وثیقه به مدت هفت روز حسب الاظهار به زندان معرفی شده‌اید! بعد از آن اخباری مبنی بر اعتصاب غذا و … منتشر شد که هیچکدام با کیفیت پرونده‌ی شما سازگار نبود!

در ادامه انتشار اخبار مورد نظر وثیقه را تودیع و متعاقبا آزاد ولیکن مجددا با انتشار تصاویر شخصی خود در کاشان موجبات بازداشت خود را فراهم کردید؟! در نهایت در ویدئوهای منتشره‌‌ی دیروز مدعی شده‌اید که با توجه به فشارها و تهدیدهای وارد شده به شما، تصمیم به خروج از کشور گرفته‌اید و با ادعای ممنوع الخروج بودن بصورت غیر قانونی از کشور خارج و به ترکیه عزیمت کرده اید!

حال ضرورت دارد تا تصاویر جعلی که از فضای بازداشتگاه، تحقیق، و اعتقادتان به آزادی اعلام داشته‌اید و در نشست‌های مختلف به آن اشاره می‌کنید را با واقعیات به تصویر کشید. شما اعلام نموده‌اید که اتهام جاسوسی به شما تفهیم و یا تلقین می‌شده است ولی حتی نمی‌دانید که تفهیم این اتهام در صلاحیت دادسرای خاص است؟!

مدعی هستید که با شما بدرفتاری شده است؛ پس چرا از مجرای صحیح و قانونی به این موضوع اعتراض نکرده‎اید؟ مدعی هستید وقتی حجاب ندارید احساس آزادی می‎کنید این یک حس درونی است که انسان در شرایطی احساس راحت‎تری دارد اما استعمال واژه‎ی آزادی در این شرایط هیچ مصداقی ندارد، و آنچه جای سوال خواهد بود این موضوع است که چرا دختران خیابان انقلاب، آزادی، رودکی، جهان کودک، ولیعصر، شریعتی و هزاران کوی و برزن در جای جای این مملکت ماندند و صرفا خانم شاپرک شجری زاده تحت فشار و تهدید و ملامت قرار داشت و امکان ماندن و به زعم خود مبارزه با حجاب اجباری را نداشت؟!

استاد فرهیخته‌ی اینجانب، نسرین ستوده و پزشک عزیز فرهاد میثمی بخاطر ابراز عقیده در زندان هستند! فضای بازداشتگاه امنیتی را اگر خواستید از عزیزانی بپرسید که آن‌را ماه‌ها و سال‌ها تجربه کرده‌اند و بر عقیده‌ی خود ایستاده‌اند، تا حداقل آنچه به تصویر می‌کشید ذره‌ای با واقعیت مطابقت داشته باشد!

متاسفانه باید قبول کرد که شما ذره‌ای به آزادی و ابراز بیان و عقیده، اعتقاد ندارید! زیرا نمی‌دانید که برای بدست آوردن آزادی اولین ضرورت داشتن شهامت است! زیرا محکومیت شما به حبس ناشی از اعتقاد شما و اقدامتان است و اگر به هدف خود ذره‌ای اعتقاد داشتید و آزادی را می‌شناختید به قانونی که شما غیرقانونی می‌دانید تن می‌سپردید تا اعتراض خود را بسان ده‌ها و صدها زن و مرد دیگر به تصویر بکشید!

در خاتمه سخن را با بیتی از بانو ژاله اصفهانی خاتمه می‌دهم: زندگی صحنه‌ی یکتای هنرمندی ماست / هر کسی نغمه‌ی خود خواند و از صحنه رود؛

صحنه پیوسته به جاست / خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. عجب واریته رنگارنگی است از بدل ها دراین دیار…….همه چیزمان بدلیست……وقتی اصالت ها واصیل ها وبا تباران مطرود ومحصور شوند بدل ها سرمیزنند وعربده ها میکشند…..مگر نه اینست؟؟؟؟؟سالهاست این دیار دیگراصالت را برنمی تابد……..حضرات انصاف نیوز میدانید که چه میگویم هرچند ………..

  2. رفتن در جایی که آزادانه حرف بزند اینجا سر سپرده زیاد بود سر او جایی تو سر سپرده ها نداشت

    1
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا