خرید تور تابستان ایران بوم گردی

“مظنون اسیدپاشی، قدبلند و لاغر اندام است”

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قانون امر به معروف و نهی از منکر اختصاص به عفاف و حجاب ندارد تصریح کرد: تجاوز به بیت المال، تجاوز به حقوق دیگران در عرصه‌های مختلف، رشوه در دستگاههای اجرایی و فساد اقتصادی از جمله این مصادیق منکرات است.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از ایمنا، حجت الاسلام احمد سالک روز دوشنبه در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها ابراز داشت: کمیسیون فرهنگی مجلس در راستای تحقق اصل هشتم قانون اساسی و بعد از گذشت سی و پنج سال، تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر را در دستور کار قرار داد.
وی با اشاره به اینکه قانون امر به معروف و نهی از منکر دارای بیست و چهار ماده است که بیست ماده آن در مجلس تصویب شده افزود: تعدادی از مواد این قانون برای بررسی بیشتر به کمیسیون اجتماعی ارجاع داده است.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به حوادث رخ داده در جریان امر به معروف و نهی از منکر گفت: حمایت از آمران به معروف و ناهیان منکر یکی از ویژگی‌های این قانون است.
رسانه‌های بیگانه مخالف واجبات دینی ما و تصویب قانون امر به معروف هستند
نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: رسالت قانون امر به معروف و نهی از منکر در بخش تذکر لسانی با حفظ حرمت و کرامت مردم و تعریف وظیفه برای دولت، قوه قضائیه و دستگاههای اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی در برخورد با باندها و جریانات مختلف خلاصه می‌شود.
وی با اشاره به اینکه افراد و جریاناتی به قانون امر به معروف و نهی از منکر انتقاداتی دارند یادآور شد: افرادی که حاضر نیستند دست از زشتی‌ها بردارند با این قانون مخالف هستند.
سالک با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر یکی از واجبات الهی ماست گفت: رسانه های بیگانه که مخالف واجبات دینی ما هستند با تصویب این قانون مخالف‌اند.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: در قانون امر به معروف و نهی از منکر هر حرف و عملی که ترک آن مانع رشد مسائل دینی مردم و گسترش فساد شود مربوط می‌شود.
در برنامه پنجم توسعه حدود هشتاد درصد بندهای قانون عفاف و حجاب پیاده نشد
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قانون امر به معروف و نهی از منکر اختصاص به عفاف و حجاب ندارد تصریح کرد: تجاوز به بیت المال، تجاوز به حقوق دیگران در عرصه‌های مختلف، رشوه در دستگاههای اجرایی و فساد اقتصادی از جمله این مصادیق منکرات است.
وی با اشاره به اینکه عفاف و حجاب دارای قانون جداگانه ای است که وظایف آن به بیست و پنج دستگاه اجرایی ابلاغ شده افزود: البته در برنامه پنجم توسعه حدود هشتاد درصد بندهای قانون عفاف و حجاب پیاده نشد.
سالک با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت پرونده اسیدپاشی اصفهان ابراز داشت: تعدادی از مظنونان این دستگیر شدند و این جنایت هیچ ارتباطی به امر به معروف و نهی از منکر ندارد.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه چهار دوربین در شهر اصفهان تا حدودی شخص مجرم را شناسایی کرده اند گفت: مظنون اصلی پرونده فردی قدبلند و لاغر اندام است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: بررسی‌های روانشناسی صورت گرفته توسط نیروی انتظامی، اطلاعات و سپاه گویای این است که فرد مجرم احتمالاً دارای مشکلات روانی است و در زندگی خود دچار شکست شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا