خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شهرداری به فرشتگان 47 دیوار داد

شاید در بعضی از شهرستان‌های ایران دیواری با پلاک 47 دیده باشید که روی آن از کارهای هنری و دستی کودکان پر شده است، این دیوارها معرف استعداد کودکان سندروم داون هستند که تا کنون در هفده شهرستان تاسیس شده‌اند. مسوول بنیاد دیوار 47 به خبرنگار انصاف نیوز خبر تحویل سه دیوار از شهرداری در تهران را داد و گفت: «سه مجموعه دیوار شش قطعه‌ای در مناطق دوازده، نوزده و بیست در اختیار ما گذاشتند.»

آزاده عباس زاده در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز در اینباره توضیح داد: «سال 94 که به برنامه‌ی خندوانه دعوت شدم، رامبد جوان در برنامه خطاب به آقای قالیباف گفت کوالالامپور دیوار 47 دارد پس چرا تهران دیوار ندارد؟

دو روز بعد از برنامه رامبد به من زنگ زد و گفت در گوگل سرچ کنم تا ببینم شهردار در مورد دیوار 47 چه گفته است. شهردار در مصاحبه‌ای گفته بود من برنامه‌ی خندوانه را دیدم و می‌خواهم در هر منطقه یک دیوار 47 بسازم. بعد از آنکه دیوارها ساخته شد، دو سال طول کشید تا به ما تحویل دادند. در اساسنامه‌ی ما دیوارهای 47 باید بر خیابان اصلی و مناطق پرتردد باشند اما دیوارهای تهران در پارک است؛ مثل منطقه دوازده که دیوارها در ضلع جنوب شرقی پارک شهر وجود دارد.

اوایل که شهرداری دیوارها را در بوستان‌های تهران ساخت ناراحت شدم اما بعد دیدم نگهداری از این دیوارها سخت است، حتی دیوارهایی که در شهرستان‌ها داریم توسط موسساتی که با آنها تفاهم‌نامه امضا کردم نگهداری می‌شود. در تهران شهرداری مسوولیتی برای نگهداری این دیوارها برعهده ندارد ولی در هر پارک چند نگهبان وجود دارد تا از این دیوارها نگهداری کند.»

دلیل ساخت دیوار 47

عباس زاده در پایان گفت: «من این طور فکر می‌کنم که ما فرصت مطالعه‌ی بروشور و کتاب را نداریم تا اطلاعاتمان را از این طریق افزایش دهیم، در حال حاضر این کار سریع ترین راه آشنایی با افراد سندروم داون است که سندروم داون را جلوی چشم مردم بیاوریم و نه آنکه منتظر باشیم مردم بیایند بچه‌های سندروم داون را ببینند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا