خرید تور تابستان ایران بوم گردی

امام جمعه مشهد خواستار ورود مسوولان امنیتی به موضوع گرانی شد

سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد گفت: گرانی مردم را از پا درمی‌آورد. می‌‌گویند قیمت هر کیلو مرغ، ۱۰ هزار تومان است. کسی با حداقل حقوق یا پایین‌تر از آن، می‌تواند این مرغ را برای خانواده خود تامین کند؟ بنده حق دخالت در امور اجرایی ندارم ولی مسئولان امنیتی و ققضایی باید باید وارد شوند. قضیه از نظارت اتخادیه‌ها گذاشته است.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته مشهد گفت: ارادت و وابستگی به ائمه معصومین و اهل بیت (ع) تنها یک جریان عاطفی در درون دل نیست بلکه این وابستگی و عشق در کانون دل ما باید هم فکر و اندیشه ما را تحت تاثیر قرار دارد و هم حوزه رفتار و عمل ما متاثر از این عاطفه، عشق و محبت باشد. اگر این عشق و عاطفه بر رفتار و عمل اثر نگذارد، این عشق و عاطفه توسط این عزیزان مورد قبول قرار نمی‌گیرد.

شرایط امامت امام یازدهم (ع) با امروز قابل تطبیق است

وی با اشاره به تولد امام عسگری (ع) اظهار داشت: سیره ایشان باید موجب اخذ راهبرد در مسائل سیاسی و اجتماعی شود و صلابت و مقاومت ایشان در مقابل با دشمن موجب شود تا در رفتار سیاسی ما به عنوان یک اصل قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان با بیان اینکه شرایط امامت امام یازدهم (ع) با امروز قابل تطبیق است، تصریح کرد: امام عسکری (ع) در شرایطی بودند که ولایتمداری، تشیع، نفوذ و توسعه امامت به نقطه‌های بالایی رسیده بود به گونه‌ای که دستگاه حکومت غاصب عباسی با خود حساب می‌کرد با این نفوذ در امت اسلام، حکومت کردن امکانپذیر نیست لذا با همه قدرت بسیج شد تا جریان ولایتمداری مردم و شیعه‌گری امت اسلام را براندازی کند. با فتنه‌ها سعی می‌کردند نفوذ امام (ع) شکست برخورد و آنجا که موفق نمی‌شد، سعی می‌کردند با شهادت امام (ع) مشکل را حل کنند.

تعالی انقلاب اسلامی در حال نفوذ و سرایت به همه کره زمین است

علم‌الهدی ادامه داد: مقاومت و راهبرد امام (ع) برای ما امروز هم یک راهبرد است. تعالی انقلاب اسلامی در یک عمر چهل ساله در استکبارستیزی به جایی رسیده است که منطقه پایلوت توانمندی سیاسی، نظامی و فرهنگی انقلاب و اسلام شده است که در حال نفوذ و سرایت به همه کره زمین است.

وی با تاکید بر اینکه امروز دشمن درصدد است که با همه قدرت و همه توطئه‌ها، این جریان را در صفحه کره زمین براندازی کند، خاطرنشان کرد: دشمن نه تنها یک عرصه تعاملی می‌خواهد خود را مسلط کند، بلکه درصدد براندازی است و با همه قدرت نیز آماده است.

راهبرد امام عسکری (ع) باید راهکار ما باشد

امام جمعه مشهد با بیان اینکه راهبرد امام عسکری (ع) باید راهبرد و راهکار ما باشد، ابراز داشت: دشمن با هر وضعی در آن زمان توطئه می‌کرد ولی وجود مقدس امام عسکری (ع) همان نقشه دشمن را بر ضد دشمن و علیه دشمن برمی‌گردانند. وقتی امام(ع) را به زندان انداختند. ماموران عباسی به زندانبان دستور دارند منتهی درجه فشار را بر امام عسکری (ع) وارد کند به گونه‌ای که از فضای زندان شخصیت امام (ع) در جامعه مسئله‌دار شود. زندانبان نیز شریرترین و رذل‌ترین افراد را از نظر فکری و عملی در سلول امام (ع) وارد کرد که اینها باعث شکنجه و آزار امام (ع) شوند و برخوردها و حملات بر امام (ع) موجب حرکتی از سوی ایشان شود که انتشار آن امامت را مسئله‌دار کنند.

علم‌الهدی افزود: بعد از مدتی برای ارزیابی شرایط، دیدند که این شریرترین و رذل‌‌ترین افراد شیعه امام (ع) شدند و دقیقا همان نقشه علیه دشمن برگشت یعنی امام (ع) نه تنها در برابر این توطئه آسیب ندیدند، بلکه آن نقشه بر دشمن برگشت و این دو نفر شریر و زذل جزو یاران امام شدند.

نباید به مردم تلقین کنیم راه حل دست به دست دشمن دادن است

وی با بیان اینکه امروز در شرایطی قرار داریم که مسئولان نظام و دستگاه‌های اجرایی و مجلس باید سیره امام عسکری (ع) را راهبرد خود قرار دهند، عنوان کرد: دشمن از چند جهت ما را محاصره کرده است. یک جهت، اقتصادی است. گرسنگی مردم یک هدف نیست. آنچه موجب قدرت نظام است، وابستگی مردم به این نظام است. دشمن می‌خواهد وابستگی را قطع کند. دشمن فکر می‌کند با گشنگی و تنگناهای اقتصادی، مردم از نظام فاصله می‌گیرند و به همین خاطر سفره مردم را هدف گرفته است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: برخورد ما با این قضیه باید این باشد که همین جریان را به صورت یک راهبرد استکبارستیزی قرار دهیم و نه آنکه بی‌‌تفاوت باشیم و کناری بایستیم و نظاره‌‌گر باشیم و به مردم تلقین کنیم که راه حل دست به دست دشمن دادن است.

مسئولان امنیتی و قضایی در مسئله گرانی وارد شوند

علم‌الهدی با اشاره به گرانی‌ها یادآور شد: گرانی مردم را از پا درمی‌آورد. می‌‌گویند قیمت هر کیلو مرغ، ۱۰ هزار تومان است. کسی با حداقل حقوق یا پایین‌تر از آن، می‌تواند این مرغ را برای خانواده خود تامین است؟ این قیمت ارزان است؟ باید در برابر این مسئله بی‌‌تفاوت باشیم و گراسنگی و تنگناهای مردم و فقرا را بیینیم و هیچ تکانی هم نخوریم؟

وی ادامه داد: بنده حق دخالت در امور اجرایی ندارم ولی مسئولان امنیتی و ققضایی باید باید وارد شوند. قضیه از نظارت اتخادیه‌ها گذاشته است. فردی جریمه می‌شود ولی بلافاصله قیمت‌ها را دو سه برابر می‌کند و می‌گوید جریمه می‌دهم. برنامه‌‌‌ریزان در مجلس و مدیران اجرایی در دولت باید ساکت باشند و دشمن مدام بر ما مسلط شود؟

امکانات شبکه‌‌‌های اجتماعی داخلی در مقابل شبکه اجتماعی خارجی زیرصفر است

وی به شرایط فرهنگی کشور و همچنین فضای مجازی نیز اشاره و بیان کرد: در عرصه‌های فرهنگی و فضای مجازی دشمن ما را در چند عرصه محاصره کرده است. رهبری فرمودند تلگرام فیلتر و تعطیل شود. به صورت اسمی، تلگرام فیلتر شد ولی در کنارش، دو نرم‌افزار ایجاد کردند تا تلگرام بر فضای مجازی مسلط باشد. فضای مجاری امروز زندگی و فضای فرهنگی برای مردم ماست و باید بر آفت‌های فرهنگی بی‌‌تفاوت باشیم؟

امام جمعه مشهد با بیان اینکه قرار شد شبکه‌‌های اجتماعی داخلی تقویت شوند ولی اینگونه نشده است، گفت: امروز متاسفانه امکانات شبکه‌‌‌های اجتماعی داخلی در مقابل شبکه اجتماعی خارجی صفر و حتی زیرصفر است یعنی در مقابل سه‌ هزار سرور تلگرام، شبکه‌‌های اجتماعی داخلی ۳۵ سرور دارند. این قابل مقایسه است؟

به دشمن اتوبان چهار بانده داده شده ولی جاده خاکی برای مدافعین داخلی می‌دهند

علم‌الهدی با بیان اینکه پهنای باندی که به تلگرام در این کشور داده شده است، ۵۰۰ گیگابایت است در حالی که پهنای باندی که به شبکه‌‌های اجتماعی داخلی داده شده، ۳۲ گیگابایت است، اظهار داشت: به دشمن اتوبان چهار بانده داده شده ولی برای مدافعین داخلی جاده خاکی می‌دهند. این فضایی که دختران را بی‌‌عفت و جوانان را نابود می‌‌کند و فشار سیاسی – امینتی برای کشور ایجاد می‌کند.

وی افزود: این عزیزان نمایندگان مردم در مجلس هستند که ساکتند و یکی، دو نفر داد می زنند و بعد مورد حمله قرار گرفته و آنها را ساکت می‌‌‌کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا