خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نظر شهردار تهران درباره‌ی هوشمندسازی پایتخت

پیروز حناچی، شهردار تهران گفت: باید بین شهر الکترونیک و شهر هوشمند تفاوت قائل شویم و جایی که نیاز است هوشمندانه تصمیم بگیریم.

به گزارش سیتنا حناچی در مراسم افتتاح دومین همایش تهران هوشمند که در برج میلاد برگزار شد با بیان اینکه راه‌حل بسیاری از مشکلات شهری مشارکت ساکنان شهر در حل آن‌ها است، گفت: برای نمونه می‌توان به سه‌شنبه‌های بدون خودرو اشاره کرد که اگر بخواهیم مشکلاتمان را حل کنیم فقط با همیاری با همدیگر می‌توانیم.

شهردار تهران با توجه به برنامه‌ریزی‌های شورای شهر تهران و شعار خود مبنی بر تهران شهری برای همه، اظهار کرد: پایداری، زیست پذیری، کاهش آلایندگی، ایجاد عدالت و کاهش ترافیک از اهداف اصلی برنامه‌های شورای شهر تهران است.

حناچی تصریح کرد: لازمه این کار مدیریت خردمندانه و مشارکت‌پذیر است که تجلی آن در قالب تهران هوشمند در حال پیگیری است.

وی با تأکید بر اینکه چارچوب کلی برنامه بر مبنای شهر خلاق است که در شورا هم به آن اشاره شده است، گفت: اگر چه شریان‌های اصلی برای شهر لازم است، اما افزایش آن‌ها به معنای افزایش تقاضای سفر و ترافیک و آلودگی بیشتر است.

شهردار تهران با بیان اینکه باید از تجربیات خود درس بگیریم و در آن‌ها تجدید نظر کنیم، گفت: برای تبدیل تهران به شهر خلاق باید در زیر ساخت‌های شهری تحول ایجاد شود و تحول ساختاری در پذیرش فناوری‌های نوآورانه کاری ضروری است.

حناچی افزود: فناوری‌های نوظهور باید مورد توجه مدیران شهری قرار گیرند؛ چنانچه شهر تهران از دیرباز در این زمینه پیش قدم بوده و در ۲۰ ساله اخیر کار‌های زیادی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه نباید فراموش کنیم که در گذشته هیچ دیتایی روی موبایل‌ها وجود نداشت، گفت: فناوری‌های جدید یک نعمت نوظهور است که باید از آن‌ها به درستی استفاده کرد و به وسیله آن‌ها به سمت شهر هوشمند برویم.

شهردار تهران با بیان اینکه وجود یک زیر ساخت متمرکز ضروری است، اظهار کرد: اقتصاد هوشمند، جابه‌جایی هوشند، محیط هوشمند، زیرساخت هوشمند و حکمرانی زندگی هوشمند از ضروریات شهر هوشمند است.

حناچی با بیان اینکه تهران درگیر چالش‌های مختلفی است، گفت: کسانی که با نوآوری‌های دیجیتال همراهی نکنند دچار فاصله می‌شوند.

وی با بیان اینکه حدود ۳۱۱ هزار واحد خرد صنعتی در تهران داریم، گفت: اگر این ۳۱۱ هزار واحد ما موضوع هوشمندسازی را همراهی نکنند برای آن‌ها تبدیل به یک تهدید می‌شود.

شهردار تهران ترافیک و فضای پارک را یک معضل جدی در مراکز مرکزی شهر برشمرد و گفت: بخشی از درگیری‌های ذهنی مردم همین موضوعات جای پارک است.

حناچی در ادامه با بیان اینکه زلزله در کمین ماست، گفت: در مناطق جنوبی شهر در عمق بیش از ۱۰ متر آجر پیدا می‌شود و این نشان می‌دهد این شهر قبلا ویران شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه حرکت به سمت شهر هوشمند انتخاب نبوده و یک الزام است، اظهار کرد: باید بین شهر الکترونیک و شهر هوشمند تفاوت قائل شویم و جایی که نیاز است هوشمندانه تصمیم بگیریم.

شهردار تهران با بیان اینکه ایجاد درآمد‌های پایدار موضوع مهمی است و ما باید منابع جدیدی را در شهر تعریف کنیم، گفت: صدور مجوز‌ها و کارمزد و اشتراک داده‌ها از این موارد است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا