خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اردوغان: خاشقچی با دستور مقامات عالی سعودی به قتل رسید

رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه گفت: دستور قتل خاشقچی از سوی مقامات عالی عربستان سعودی صادر شده و ما خواستار آشکار شدن نام کسانی هستیم که دستور این جنایت را داده اند.

به گزارش  ایرنا، اردوغان در بازگشت از سفر فرانسه در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: بدون تردید عملیات قتل خاشقچی از قبل برنامه ریزی شده بود و دستور انجام آن از سوی مقامات عالی آل سعود صادر شده اما بر این باورم که این اقدام از سوی پادشاه عربستان سعودی نبوده است.

وی بیان کرد: ترکیه خواهان آشکار شدن نام آمر این جنایت است و به دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا هم اعلام کرده ایم که برای شناسایی قاتلان نیازی به پرس و جو نیست بلکه این عوامل در میان گروه 15 نفره اعزامی از سوی ریاض به ترکیه بودند.

وی افزود: ترکیه پیگیر اعلام رسمی نام آمر و یا عاملان این جنایت و نیز تعیین وضعیت جنازه این روزنامه نگار در سطح بین المللی خواهد بود.

رییس جمهوری ترکیه ادامه داد: اسناد صوتی قتل خاشقچی را به مقامات عالی آمریکا، فرانسه، انگلیس، کانادا و آلمان تحویل شده و حتی مامور ویژه اطلاعاتی عربستان در حین شنیدن این اسناد صوتی شوکه شد و معتقد بود که قاتلان پیش از ارتکاب به این جنایت مواد مخدر هروئین مصرف کرده اند.

اردوغان مدعی شد: دونالد ترامپ، آنگلا مرکل و مکرون رهبران آمریکا، آلمان و فرانسه با شنیدن اسناد صوتی به شدت منقلب شدند و من این را در چهره آنها دیدم.

وی تاکید کرد: عوامل اطلاعاتی آمریکا تحقیق و بررسی در ماجرای قتل خاشقچی را در دست دارند و کنگره این کشور نیز خواهان ارائه توضیحاتی از سوی سازمان جاسوسی (سیا) شده است و معتقدم که با تشریح تحقیقات و اسناد سیا در مجلس نمایندگان، همه ابعاد پنهان ماجرا آشکار خواهد شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا