خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دادستانی اسپانیا شکیرا را به فرار مالیاتی متهم کرد

دویچه وله نوشت: در ژانویه سال جاری ‘شکیرا’، خواننده پرآوازه کلمبیایی زیر ذره‌بین بازرسان مالیاتی اسپانیا قرار گرفت. اکنون دادستانی این کشور او را به فرار مالیاتی ۱۴ و نیم میلیون یورویی متهم کرده است.

دادستانی کل اسپانیا در بارسلون علیه شکیرا، خواننده پاپ کلمبیایی به دلیل فرار مالیاتی اقامه دعوا کرده است.

به گزارش روزنامه “ال پایس”، این خواننده ۴۱ ساله متهم شده که بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ حدود ۱۴ و نیم میلیون یورو فرار مالیاتی داشته است. در مجموع علیه شکیرا شش فقره اتهام مطرح شده است.

دادستانی اسپانیا می‌گوید، شکیرا قصد داشته با اعلام اقامت خود در جزایر باهاما از پرداخت مالیات‌هایش در اسپانیا شانه خالی کند.

وکلای او اتهامات را رد کرده‌اند. سخنگوی ‌آن‌ها چند روز پیش اعلام کرد که شکیرا به هیچ وجه به مقام‌های اسپانیا بدهکار نیست، چون در مدت زمان اعلام شده در این کشور اقامت نداشته است. به گفته وکلا، شکیرا اغلب اوقات به دلیل تعهدات شغلی خود خارج از اسپانیا بوده و بخش اعظم درآمدش را از تورهای بین‌المللی‌اش دریافت کرده است.

شکیرا هشت سال است که شریک جرارد پیکه، فوتبالیست باشگاه “اف سی بارسلونا”ست و از او دو فرزند دارد. طبق قوانین اسپانیا، اگر فردی بیش از نیمی از سال را ساکن اسپانیا باشد باید مالیات خود در را این کشور پرداخت کند. او می‌گوید، در مدت زمان یادشده در جزایر باهاما به سر برده است.

اما مقام‌های اسپانیایی می‌گویند، او در این بازه زمانی خاص بیش از شش ماه در سال را در کاتالونیا به سر برده و به این دلیل موظف به پرداخت مالیات در این کشور است. شکیرا از سال ۲۰۱۵ به طور رسمی اجازه اقامت در اسپانیا را دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا