خرید تور تابستان ایران بوم گردی

به داد مصلحت برسید!

حجت‌الاسلام رشید داوودی، طلبه حوزه علمیه قم و شاگرد سیدحسن خمینی در یادداشتی تلگرامی با عنوان “به داد مصلحت برسید!” نوشت:

پس از ارتحال ‎آیت‌الله هاشمی، علیرغم وجود اساسنامه وآیین نامه وهمچنین حضور هیئت موسس، برای جلوگیری از خلل در تمشیت امور ‎دانشگاه آزاد، رهبری اقدام به انتصاب آقای ‎ولایتی به ریاست هیئت موسس دانشگاه آزاد کردند؛ اما متاسفانه باگذشت کمتر از دوسال همه دیدیم که نقض غرض شد و تمشیت امور دانشگاه نه تنها دچار اختلال که گویی دچار مرگ مغزی گردید؛ امری که گویی در نهاد مهم و اثرگذار ‎مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز درحال تکرار است، با این تفاوت که:

۱.قانون اساسی وآیین نامه مجمع نسبت به چگونگی تشکیل جلسات مجمع در صورت نداشتن رئیس قانونی، ساکت بود.

۲.رهبری در انتصاب جانشین آیت الله فقید، با تامل ودرنگ چندماهه آیت الله هاشمی شاهرودی رابه عنوان رئیس جدید مجمع، منصوب کردند درشرایطی که ایشان سخت بیمار بود وپیشبینی زمینگیری ایشان دوراز انتظار نبود.

۳.متاسفانه چیزی از ریاست آقای شاهرودی نگذشته بود که پیش بینی فوق الذکر رنگ واقعیت به خود گرفت ودیگر خبری از ریاست ایشان برجلسات مجمع جز در موارد انگشت شمار نبود. وعملا ریاست مجمع به رئیس موقتِ منصوب، جناب آیت الله #موحدی_کرمانی رسید.

۴.برخلاف ریاست هیئت موسس دانشگاه آزاد که در تمشیت امور دانشگاه چندان نقشی نداشت وامور اجرایی آن برعهده ریاست دانشگاه بود، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام دارای اختیارات زیادی است که عدم ثبات ونبود تسلط لازم بر امور، تاثیر غیرقابل انکاری بر تمشیت امور و وظایف محوّله خواهد گذاشت.

۵.در جلسه اخیر(۲۴ آذرماه ۹۷) در کمال بُهت شاهد ریاست رئیس موقت دیگری بر مجمع تشخیص بودیم و متعجبانه اخبار ریاست آیت الله جنتی را از رسانه ها دیدیم وشنیدیم. آنهم در شرایطی که:

الف)کهولت سن موجب شده که همگان در موارد متعدد، خطا واشتباهات کلامی و برخلاف مصالح از ایشان را شاهد بوده اند.

ب)باتوجه به جایگاه مجمع تشخیص در ساختار نظام که یکی از مهمترین وظایفش حل اختلاف شورای نگهبان ومجلس شورای اسلامی است، وهمچنین دقت در اختیارات مهم و اثرگذار رئیس مجمع، این ریاست موجب خدشه دار شدن روند تشخیص مصلحت میشود بویژه آنکه درحال حاضر بررسی لوایح مربوط به #fatf در دستورکار مجمع است وهمه از موضع شورای نگهبان و شخص آقای جنتی نسبت به آن مطلع هستند.

ج) تا پیش از این بسیاری از صاحب نظران ودلسوزان نظام نسبت به شبهه دور میان مجلس خبرگان رهبری، شورای نگهبان و مقام رهبری تذکر و بر ضرورت حل آن بویژه در قضایای مربوط به نحوه بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان تاکید و تحذیر داده بودند.

و حال نه تنها شبهات و اشکالات فوق مرتفع نشده که شبهه واشکالی دیگر بر آنها افزوده شد!”

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. بهتر است ریاست مجمع تشخیص مصلحت به رییس جمهور واگذار شود مثل ریاست شورای امنیت ملی و ریاست شورای انقلاب فرهنگی و…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا