خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فرمانده ارتش: دوران رهبری حضرت آقا دوران امام باقر و امام صادق را تداعی می‌کند

امیر موسوی، فرمانده کل ارتش گفت: دوران پر برکت رهبری حضرت آقا برای شخص بنده دوران امام باقر(ع) و امام صادق(ع) در صدر اسلام را تداعی می‌کند.

به گزارش ایسنا، امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی طی سخنانی در همایش تبیین اندیشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای که صبح امروز در سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد، اظهار کرد: دوران پر برکت رهبری حضرت آقا برای شخص بنده دوران امام باقر(ع) و امام صادق(ع) در صدر اسلام را تداعی می‌کند و این نعمت بزرگی است که نصیب ما شده است.

وی افزود: حدود ۱۰ سال پیش تبیین اندیشه‌های دفاعی حضرت آقا برای نخستین بار توسط سردار سده‌هی در سطح نیروهای مسلح آغاز شد و تدابیر و اندیشه‌های دفاعی حضرت آقا برآمده از آموزه‌های دینی و قرآنی و کلام معصومین(ع) و با تکیه بر تجربیات گرانقدر دوران‌ مبارزات انقلابی، دوران دفاع مقدس و دوران بازدارندگی است که صاحبان نظریه‌های دفاعی دنیا، به هیچ وجه تمام این ویژگی‌ها را یک‌جا ندارند.

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه اشراف و علم فرمانده کل قوا نسبت به موضوعات دفاعی فراوان است، اظهار کرد: در زمان دفاع مقدس که من فرمانده تیپ بودم، بارها پیش می‌آمد که اشراف و احاطه حضرت آقا به موضوعاتی که تخصص ما بود، موجب تعجب ما می‌شد.

موسوی تاکید کرد: خیلی‌ها در سراسر جهان نظریه‌های خوب و قابل استفاده دفاعی را بیان کردند اما اینکه در این نظریه‌ها موضوع «هدف خلقت» بیان شده باشد را تا کنون ندیده‌ایم، ولی در نظریه دفاعی حضرت آقا «اخلاق» به عنوان یکی از ابزارهای اقتدار نگاه شده که این موضوع در سایر نظریه‌های دفاعی مشاهده نشده است.

فرمانده کل ارتش در پایان گفت: مبانی اندیشه‌های دفاعی فرمانده کل قوا، بر «مقاومت»، «هوشیاری راهبردی»، «معنویت محوری» و «خوداتکایی و خودکفایی نظامی» بنا شده است‌.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. ژنرال، مگر شما در زمان اما صادق و امام باقر بوده ايد!؟ البته براي ما هم همان دوران را تداعي ميکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا