خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نظر نخست‌وزیر بریتانیا درباره‌ی همه‌پرسی مجدد درباره‌ی بریگزیت

نخست وزیر انگلیس امروز (دوشنبه) در پارلمان این کشور خواهد گفت که همه‌پرسی مجدد درباره خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (بریگزیت) “اعتماد مردم را از بین می‌برد”.

به گزارش ایسنا و به نقل از بی‌بی‌سی در روزهای اخیر و نزدیک شدن به مهلت قانونی خروج این کشور از اتحادیه اروپا (بریگزیت) صحبت درباره همه‌پرسی دوباره بیش از پیش مطرح شده است.

جان میجر و تونی بلر، از نخست‌وزیران پیشین بریتانیا از جمله کسانی هستند که گفته‌اند که اگر بریتانیا راه مناسبی برای خروج از اتحادیه اروپا پیدا نکند، بهتر است که همه‌‎پرسی دوباره برگزار شود.

اما ترزا می با مخالفت با این نظر می‌گوید که برگزاری همه‌پرسی دوباره “آسیب جبران ناپذیری به تمامیت سیاست ما وارد می‌کند”.

او امروز خواهد گفت که رای‌گیری دوباره درباره اتحادیه اروپا یعنی “به میلیون‌ها نفر که رای داده‌اند بگوییم که سیاست ما کارآمد نیست.”

در حالی که تقریبا ۱۰۰ روز به مهلت قانونی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا مانده، هنوز چگونگی این خروج روشن نیست.

قرار بود پیش‌نویس طرح خانم می برای خروج از برتیانیا هفته گذشته به رای نمایندگان مجلس گذاشته شود، اما با توجه به اینکه پیش‌بینی این لایحه با مخالفت عمده نمایندگان روبه‌رو شود و تصویب نشود، می جلسه رای‌گیری به تعویق انداخت.

بلر روز جمعه هفته گذشته گفت “اگر دیگر گزینه‌های بریگزیت به جایی نرسد” این “منطقی” خواهد بود که نمایندگان پارلمان به برگزاری یک همه‌پرسی دوم رای بدهند.

او گفت: “دلیل اصلی اینکه باید همه‌پرسی دوباره‌ای برگزار کنیم، این است که ۳۰ ماه مذاکره کرده‌ایم و اگر روراست باشیم، می‌بینیم که در این خصوص در وضعیت بحرانی قرار داریم.”

سخنان بلر با واکنش تند ترزا می مواجه شد و آن را “کارشکنی” در خروج از اتحادیه اروپا، و “توهین” به مردم و مقام نخست وزیری دانست.

می گفت: اینکه تونی بلر به بروکسل برود و با فراخواندن به همه‌پرسی دوم، در مذاکرات جاری کارشکنی کند، توهین به مقامی است که روزی خود او در آن قرار داشت و مردمی که او خدمتگزارشان بود.

از سوی دیگر مقامات اتحادیه اروپا که با پیش‌نویس طرح خانم می موافقت کرده‌اند، گفته‌اند که حاضر به مذاکره مجدد بر سر طرح دیگری نیستند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا