خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاسخ ظریف به ۱۲شرط مایک پمپئو

‘جواد ظریف’ وزیر امور خارجه ایران با انتشار بخشی از گفت‌وگوی خود در نشست بین‌المللی دوحه، توهمات دوازده‌گانه مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا برای مذاکره با ایران را یادآور شد و بار دیگر نسبت به آن واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی توییتری، با انتشار بخشی از ویدئو گفت‌وگوی خود در نشست بین‌المللی دوحه، در پاسخ به اتهام دخالت‌ ایران در امور منطقه و حضور جمهوری اسلامی در سایر کشورها عنوان کرد: این آمریکاست که در امور منطقه دخالت می‌کند؛ چراکه ما خود در منطقه حضور داریم. این منطقه خودمان است. هر آنجا که ما در آن نیرو یا مشاوران نظامی داریم، به دعوت دولت خود آن کشور صورت گرفته است. آیا آمریکا نیز می‌تواند چنین ادعایی کند؟

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره دوازده شرط مایک پمپئو برای مذاکره با ایران اظهار کرد: ما قطعا با هرکس که “دوازده شرط برای مذاکره” تعیین کند – آن هم پس از نقض قطعنامه‌ شورای امنیتی که خودشان حامی آن بوده‌اند – مذاکره نمی‌کنیم. اگر قرار باشد برای طرفی شرط تعیین شود، این آن‌ها هستند؛ چراکه باید کمتر قانون‌شکنی کنند. از آن‌ها نمی‌خواهم قانون‌مند شوند، چراکه این امری غیرممکن است. تنها می‌خواهم کمتر قانون‌شکن باشند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. سئوالي براي بنده پيش آمده، طبق اعلام جناب طريف، هرجا که ما حضور و مشاور نظامي داريم بنا به دعوت دولت آن کشور صورت گرفته! خب، آيا اساسا” نفس اين کار مجاز است؟ آيا اگر در کشورها دولت با مردم مشکل داشته باشند و هر دولت از دولتي ديگر بخواهد که به کشورش ورود کند، و اين عمل در سراسر دنيا فراگير شود، آيا سنگ روي سنگ بند ميشود!!؟ آيا مردم هر کشور هم مجازند از دولت ها و مردم ساير کشورها بخواهند در کشورشان ورود کنند يا اين حقي است که فقط در اختيار دولت هاست؟ بنظرم بهانه اي ديگر ميبايست پيدا کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا