خرید تور تابستان ایران بوم گردی

درخواست چند زندانی از کمیسیون قضایی مجلس

چند زندانی بازداشتگاه اوین در متنی مشترک خطاب به کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی به وضعیت آن دسته از زندانی شدند که آنها را «زندانیان سیاسی» خوانده‌اند.

متن این نامه که توسط اسماعیل عبدی به صورت تلفنی از زندان اوین برای خبرنگار انصاف نیوز قرائت شده و حاوی ادعاهایی است، در پی می‌آید:

به نام حداوند جان و خرد

ریاست و اعضای محترم کمیسیون قضایی مجلس

با سلام و احترام

ماجرای وقوع مرگ‌های مشکوک دگراندیشان و زندانیان سیاسی و امنیتی همواره یکی از چالش‌های جدی کشور بوده و توضیحات مسوولان مربوطه تاکنون نتوانسته آنگونه که شایسته است افکار عمومی و یا حداقل بخش‌هایی از جامعه را قانع نماید.

داستان غم‌انگیز  قتل دکتر کاظم سامی، قتل‌های زنجیره‌ای چهره‌های سرشناسی همچون محمد مختاری، محمدجعفر پوینده، داریوش و پروانه‌ی فروهر، مرگ زهرا کاظمی در زندان، ماجرای کوی دانشگاه، کشته‌شدگان کهریزک، مرگ کارگر وبلاگ‌نویس ستار بهشتی در زندان، مرگ هاله سحابی در مراسم تدفین پدر و همچنین ماجرای ادعای خودکشی آقایان سینا قنبری و دکتر کاووس سید امامی در اوین و وحید حیدری در کلانتری اراک، همه و همه از نظر ما پرونده‌های پر ابهامی هستند که اگرچه بسیاری از آنها از نگاه قضایی بسته قلمداد می‌گردد اما نزد افکار عمومی در داخل و خارج از کشور همچنان مفتوح بوده و پرسش‌های بسیاری در ارتباط با این پرونده‌ها بی‌پاسخ مانده است.

لازم به ذکر است که قتل وکیل دادگستری مرحوم فرشید هکی نیز همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. با این وصف خبر درگذشت زندانی سیاسی وحید صیادی نصیری که گفته می‌شود در اعتصاب غذا به سر می‌برده و پس از بستری شدن در بیمارستان درگذشته است یکبار دیگر خاطره‌ی مرگ دلخراش مرحوم هدی صابر را که به‌واسطه‌ی فشارهای ناشی از اعتصاب غذا و کم‌توجهی مسوولان وقت درگذشته بود را تداعی می‌نماید و از آنجا که مسوولیت حفظ جان زندانیان بر عهده‌ی مسوولان قضایی، دادستانی‌ها و سازمان زندان‌ها است، کم‌توجهی احتمالی این دستگاه‌ها نسبت به اعتصاب غذا کنندگان و خواسته‌هایشان می‌تواند موجب افزایش نگرانی‌ها گردد.

چنانچه گفته می‌شود که علیرغم طولانی شدن دوران اعتصاب غذای آقای فرهاد میثمی و کاهش شدید وزن وی، همچنان برای اعزام ایشان به بیمارستان خارج از زندان اقدامی صورت نگرفته است.

لذا اینجانبان تقاضا می‌نماییم تا اینبار به طور جدی و توسط آن کمیسیون، کمیته‌ای جهت تحقیق و تفحص و در قالب کمیته‌ی حقیقت‌یاب، مستندات مربوط به پرونده‌های این‌چنینی را مجددا بررسی و نتیجه را به مردم گزارش نمایند.

بدیهی است همانگونه که افکار عمومی جهانیان از جمله مسوولان جمهوری اسلامی به‌حق از توضیحات مقامات عربستان در رابطه با قتل آقای خاشقچی قانع نشده‌اند و به دنبال آمران این پرونده می‌گردند، این حق برای مردم ایران و افکار عمومی جهانیان نیز محفوظ خواهد بود تا حقیقت ماجرا را از زبان یک نهاد بیطرف بشنوند؛ باشد که ابهامات موجود برطرف شود.

در پایان یک‌بار دیگر یادآوری می‎‌نماییم که در صورت تعلل در رسیدگی به وضعیت زندانیان اعتصابی، بویژه آقای فرهاد میثمی که در شرایط بحرانی قرار دارد، احتمال وقوع حوادث مشابه دور از انتظار نخواهد بود.

رو نوشت

1. ریاست محترم کمیسیون اصل 90 مجلس

2. وزیر محترم دادگستری

امضا کنندگان نامه به ترتیب حروف الفبا

زندانیان بند ۴ زندانیان اوین: آریاسب باوند، محمود بهشتی لنگرودی، رضا خندان، مصطفی دانشجو، حسین سراک، اسماعیل عبدی، رویین عطوفت، روزبه مشکین خط، نرگس محمدی، رضا ملک، مرتضی نظری و عبدالفتاح سلطانی (که بیرون از زندان است اما به گفته‌ی عبدی این نامه را تایید کرده است).

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا