خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش کاربران توییتر به درگیری لفظی نماینده سراوان با کارمند گمرک

انتشار ویدیویی از درگیری لفظی محمد باسط درازهی، نماینده‌ سراوان با یک کارمند گمرک واکنش‌های بسیاری را برانگیخت. برخی نمایندگان مجلس از احتمال استیضاح وزیر اقتصاد گفته‌اند و رییس مجلس نیز از لزوم پیگیری برای پیدا کردن فردی که این ویدیو را منتشر کرده می‌گوید. آقای درازهی نیز مدعی است ویدیویی که در فضای مجازی منتشر شده تقطیع شده بوده و واقعیت آنچه رخ داده است را نشان نمی‌دهد.

توییت‌هایی درباره‌ی این ویدیوی خبرساز و واکنش‌های پس از آن را به انتخاب خبرنگار انصاف نیوز می‌خوانید:

نوید برهان‌زهی: نماينده سراوان بجاي اينكه بياد از مردم عذرخواهي كنه داره فرار رو ب جلو ميكنه و خودشو پشت مسائل قومي و مذهبي پنهان ميكنه تا از احساسات مردم سواستفاده كنه. من بعنوان يك بلوچ سني نتنها از اين نماينده حمايت نميكنم بلكه خواستار عذرخواهي ايشون از مردم بخصوص مردم سيستان وبلوچستان هستم.

امیرعلی صفا: “این کلیپ رو کی داده بیرون؟ اگر حراست داده، آقای دژپسند باید برخورد جدی کنه. این شوخی نیست.” این‌ جملات، حرفهای علی لاریجانیه. امروز در مجلس. آقای لاریجانی بجای شاخ و شونه کشیدن برای مردمِ بی‌پناه بپرس همکارت از چنین شهر محرومی برای چه کاری سوار بر لکسوس و با کی رفته اداره گمرک؟

احسان بداغی: هنوز24ساعت از پخش فیلم توهین های #نماينده_سراوان نگذشته که فیلم توهین های حسن نژاد #نماینده_جلفا به یک شهروند هم از راه رسید.نباید اینها را بابت رفتارهایشان سرزنش کرد؛ مقصرسیستمی است که درآن آدم های کوچک به مسئولیت های بزرگ میرسند و سرنوشت مردمی شایسته تر ازخود را به دست میگیرند.

محمدحسن نجمی: 40 نماینده طرح استیضاح وزیر اقتصاد در حمایت از نماینده سراوان را کلید زدند. آنها خواستار عزل رییس سازمان گمرک و حراست گمرک شده‌اند! *مصداق بهترین دفاع حمله

صادق حسینی: وزیر اقتصاد که با انتصاب پسر رحمانی فضلی خبرساز شده؛ به جای حمایت از کارمند زیرمجموعه اش؛ از نماینده ی مجلس بی ادب مردم شریف سراوان از ترس استیضاح عذرخواهی کرده. وزیر صنعت هم که به داماد رئیس جمهور حکم داد! آقای نوبخت! آقای واعظی! الحق که وزرای خوبی درسفره‌ی آقای روحانی گذاشتید.

محمود صادقی: در جلسه امروز مجلس نماینده سراوان ضمن عذرخواهی به خاطر تعابیر نامناسبش توضیح داد رفتار او در واکنش به توهین آن کارمند به او و بلوچ بودن و سنی بودنش بوده و اینکه باوجود تعیین وقت قبلی برای دیدار با رییس گمرک او را 45 دقیقه معطل کرده اند. برای قضاوت منصفانه باید فیلم کامل دیده شود.

نفیسه: مشکل اینجاس ‌که اینا هنوز نفهمیدن مردم یعنی کی!! مردم همون کارمند و همون مراجعه کننده هایی هستن که بهشون بی احترامی کرد.مردم همونایی هستن که وقتی از نزدیک میبینن ادم هم حساب نمیکنن فقط جلوی دوربین میگن خدمتگذار مردمیم.فقط حرف مفففففتتتت

علی علیزاده: ۱- #درازهی نماینده سراوان به یک کارمند توهین میکند. ۲- یک شهروند وقتی میفهمد هتاک نماینده مجلس است با اردنگ بیرونش میکند ۳- این صحنه باشکوه، این جسارت شهروند عادی محصول مستقیم تبدیل ایرانیان از رعیت به شهروند در انقلاب اسلامی است. دوره پهلوی کسی جرات تخیل چنین صحنه‌ای را هم نداشت

متی: اگه اون روزي كه نماينده به گوش مأمور راهنمايي و رانندگي سيلي زد حقش رو میذاشتن كف دستش ، امروز ديگه نماينده‌اي جرئت نميكرد اينجوري به مردم و كارمندها توهين بكنه !

علیرضا: چرا باید یک نماینده که با رای مردمش بر صندلی‌مجلس نشسته به جای عذر خواهی از آنها ، از مستمسک قومیت و مذهب برای توجیه رفتار مشمئز کننده و وقیح خود استفاده کند؟؟!!

سالار احمدی: یعنی کثیف‌تر از این هست که وقتی رفتی توهین کردی از جایگاهت سوءاستفاده كردى بعد كه رسانه‌ای شده بیای بیانیه تصویری بدی و پشت قوم بلوچ پنهان بشیُ بگی: به امید روزی که به هیچ قوم و اقلیتی توهین نشود!!!

علیرضا تیموری: فیلم مرضوع #نماینده_سراوان را چندبار دیدم فکرمیکنم #جو ایجادشده نسبتاً غیرمنصفانه است و ریشه در عصبانیت جمعی نسبت به صاحب مقامان دارد چند ثانیه اول فیلم بریده شده نشان میدهد دو کارمند(دومی درحال فیلم برداری)، در عین آگاهی به جایگاه #مهمان، سعی در معطل سازی و تحقیر وی دارند. این نگاه به معنی تایید همه گفتار وی بعد از #عصبانیت نیست. در عین حال رفتار ایشان در مقابل شهروند مراجع به #گمرک که بصورت فیزیکی و گفتاری او را از یک مکان دولتی به بیرون انداخت، خویشتندارانه بود.

محمدصالح مفتاح: شنیده شده در جلسه غیرعلنی مجلس به درخواست ۴۰ نماینده مصوب شده سه اقدام زیر انجام شود: ۱- کارمند حراست به کمیته تخلفات معرفی شود! ۲- #شهروند_شجاع شناسایی و به دادگاه معرفی شود!! ۳- رییس کل گمرک به سراوان برود و عذرخواهی کند!

مجید قربانی: خیلی ها از اون کاپشن مشکیه خوششون اومده ولی من از کارمنده خوشم اومده که ضمن رعایت خونسردی و ادب و بدون توجه به پست و مقام طرف، جوابشو محترمانه میده و همزمان خدمت میکنه به مردم و کارشو ول نمیکنه!

وحید اشتری: از رفقای #گمرک جزئیات ماجرا و جلسه امروز را جویا شدم بگمانم این طوفان شن بی حکمت نبوده است.علاوه بر مباحث رفتاری #نماینده_سراوان در یک ویدئوی دو دقیقه‌ای باید توضیح دهد که آنروز در گمرک چه می‌کرده،برای کدام ماجرا شخصا مراجعه کرده وچه خواسته‌ای داشته که کارمند اجابت نکرده است؟

حسام‌الدین قاموس مقدم: نماینده سراوان در واکنش به اینکه «خاک بر سر مملکتی که تو نماینده‌شی»، تصریح کرد: خاک بر سرش، بله! این اگر صداقت این نماینده رو نمیرسونه پس چی رو میرسونه؟

طاها بیابانی: وقتی فیلم نماینده #سراوان منتشر شد همه نوشتن بفرمائید اینم از انقلابتون منم میگم اتفاقا این از برکات انقلاب بودکه یه شهروند عادی وقتی میبینه یه مسوول بی فرهنگ دهنش رو بازکرده راحت بیرونش میکنه. یادتون بیاد که زمان شاه به سگ آمریکایی هم نمی تونستی نگاه چپ کنی #چهل_سال_افتخار

محمدمهدی عبداللهی: استيضاح وزير اقتصاد در حمايت از نماينده سراوان كليد خورد. ممنون از همه نمايندگان محترمى كه انقلابى عمل كردند و در يك اقدام بى سابقه توهين به ملت را توهين به #نماينده_سراوان تلقى كرده و به يارى #درازهی مؤدّبِ مظلوم شتافتند. بهتر از اين هم داريم!؟

مهدی گودرزی: #نماینده_سراوان سعی کرده از حربه‌ی نخ‌نما شده‌ تحریک تعصبات قومی و مذهبی استفاده کنه و بگه به #اهل_سنت توهین شده. غافل از اینکه طبق اطلاعی که کسب کردم، اتفاقاً خود اون کارمند هم از برادران اهل سنته و اصلاً توهینی نکرده! کاش ‌میگفتی “دلم خواست فحش دادم” ولی دین رو بازیچه نمیکردی!

مستر زمان: یادش بخیر، یه زمونی مسئولا خودشونو #خادم مردم می دونستن و واقعا خدمت می کردن – یه زمونی فقط خودشونو خادم می دونستن ولی در عمل خبری از خدمت نبود – الان که یه مسئول خودشو سرور می دونه . . . ؟؟؟!!!! مجلس عصاره فضائل ملت است نه عصاره رذائل. #نماینده_سراوان عصاره فضائل اشرافیت.

سیدعلی مجتهدزاده: گويا #نمايندگان_مجلس برای #استيضاح_وزير_اقتصاد در حال جمع آوری امضا هستند علت آنهم توهين به #نماينده_سراوان در ساختمان گمرک‌ميباشد جالب است اين همه انتصاب شائبه انگيز وزير، رگ‌غيرت اهل کسب را نجنباند که‌توهين به همکار بی ادبشان غيرتشان را به جوش آورد

سبو: اون چهل نماینده ای که در دفاع از #نماینده_سراوان خواستار استیضاح وزیر اقتصاد و عزل رییس گمرک و حراست شدن، اون چهل نفر خودشونه در جمله #درازهی که گفت بله خاک بر سر مملکتی که من نماینده ش هستم، شریک کردن

سیدمهدی وزیری: يك سوال چرا كسي نميپرسه #نماينده_سراوان توي گمرك چه كار داشت و چرا ميخواست رييس گمرك رو ببينه؟!

من آنم: ماده 609،ماده حمایتی از کارمندان دولت است، به طوری که هر کس به کارمندان دولتی توهین کند علاوه بر جزای نقدی و شلاق به مجازات حبس نیز محکوم می‌شود در ماجرای گمرک #نماینده_سراوان ارباب رجوع بوده و مشمول ماده ۶۰۹ میشود

پیمان ماهور: مثل اينكه برخي مجلسي ها كامل حساب خودشون رو از ملت جدا كردن! در حالي كه مردم انتظار برخورد #هيئت_نظارت_بر_رفتار_نمايندگان با #نماينده_سراوان رو داشتند، گويا مجلس به حمايت از ايشون ميخواد وزير اقتصاد رو استيضاح كنه!! چه خبرتونه ؟ چههه خبرتوونه ؟

محمدرضا جوادی یگانه: جزئیات ماجرای #نماینده_سراوان را نمیدانم و ایکاش عذرخواهی میکرد، ولی طبق فیلم و توضیحات درا زهی، اگر او ظاهر مرسوم مدیران کشور را داشت، باز هم کارمندی او را بیرون میکرد؟ با توجه به رواج تحقیر اقوام و #نژادپرستی، نمیتوان لباس و لهجه و ظاهر او را در این شجاعت مردمی! بی تاثیر دانست.

پارسا: یه بار به یه نماینده مجلس راجع به انتقالش به وزارت نفت و میزان حقوقش زنگ زدم. وقتی دید مصاحبه رو خراب کرده و نتونسته به سوالا جواب درست بده گفت من مصاحبه ای با شما نکردم و آدم حسابت کردم که باهات حرف زدم در کل بعضی نماینده ها فکر میکنن سرور ملتن #نماينده_سراوان

آزاده: تیتر روزنامه های فردا صبح: از #نماینده_سراوان تقدیر و دلجویی شد، و فردی که به او اهانت کرده بود نیز، راهی زندان شد…

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. نظری ندارم..ولی یادی بکنیم از ولادیمیر یخالوف روسی که مجلس رو به توپ بست..روحش شاد

  2. من از روئیدن خار بر سر دیوار دانستم
    که ناکس،کس نمی گردد از این بالا نشینی ها
    من از افتادن سوسن به روی خاک دانستم که کس ،ناکس نمی گردد از این افتان و خیزان ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا