خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شمخانی: جنگ اقتصادی مهمترین اولویت ماست

امیر دریابان علی شمخانی گفت: شعله‌هاي فروزان صنعت نفت کشور که امروز گرما بخش خانه‌هاي فرد فرد ما ايرانيان است مرهون از خود گذشتگي شهيدان و خيل عظيم و زحمتکش کارگران صنعت نفت است که در اوج جنگ و تهديد و تحريم نگذاشتند لحظه‌اي اين مشعل‌هاي فروزان خاموش شود.

به گزارش دریافتی انصاف نیوز، نماینده‌ی رهبری و دبیر شورای عالی امنیّت ملّی در دهمين يادواره شهيد تندگويان و 1055 شهيد صنعت نفت طی سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر این صنعت گفت: امروز نيز در هنگامه‌ی جنگ تمام عيار اقتصادي و رواني دشمن عليه توسعه و پيشرفت ايران همچون دوران دفاع مقدس بايد با هوشياري، هوشمندي، فداکاري، صبر، مقاومت و پايداري از کيان دين و ميهن و ملت دفاع کنيم.

وی افزود: اردوگاه استکبار به سرکردگي آمريکا با راهبرد مايوس سازي و فروپاشي از درون خواب سرنگوني نظام جمهوري اسلامي در چهل سالگي اين انقلاب الهی و نظام مردمی را می بیند.

شمخانی گفت: آمريکا با تشديد تحريم‌ها و فشار، بدنبال ايجاد شکاف در درون حاکميت و جدايي مردم از نظام است اما در عمل بعد از اين تحريمها به وضوح روشن است که انسجام ميان قواي کشور، نيروهاي مسلح و دولت بيشتر شده و همبستگي ملي در برابر زورگويي آمريکا فزونی یافته است.

وی خاطر نشان ساخت: اين موضوع آنها را عصباني کرده و لذا رفتارهاي خارج از منطق و عرف انجام مي دهند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد؛ در مقابل، جمهوري اسلامي ايران با راهبرد اقتصاد مقاومتي هدفمند مبتني بر توليد و اشتغال مولد، با اتکا به ظرفيت‌هاي داخلي و توانمندي‌هاي بومي در مسير توسعه ملي گام بر می‌دارد و با اتکا به توانمندی داخلی، همچون زمان ریاست جمهوری اوباما، بینی ترامپ را به خاک می‌مالد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد؛ خروج آمريکا از برجام نشان داد اين کشور براي زير پا گذاشتن قوانين و قطعنامه‌هاي بين المللي حتي اگر بهانه‌اي نيز نداشته باشد ترديد نمي‌کند.

وی افزود: برگزاری این مراسمها جزیی از تشریفات ما نیست بلکه بزرگداشت یاد و نام شهدا موجب برجسته‌سازی مسیری عوامل موفقیت و بقای جمهوری اسلامی است.

شمخانی گفت: ما باید از فرصت این مراسم برای قیاس خود استفاده کنیم و اگر احساس کردیم رفتارمان با شهدا زاویه دارد، عذرخواهی کنیم.

نماینده‌ی رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه شهید تندگویان نماد دانش و تخصص بومی است، تصریح کرد: تندگویان به عنوان یکی از فارغ‌التحصیلان دانشکده صنعت نفت آبادان تنها یک ماه بعد از وزیر شدن با حضور در میان معرکه به خوش نشینی و هدایت از مرکز پشت پا زد و منش انقلابی و جهادی در صنعت نفت را پایه گذاری کرد.

شمخانی ادامه داد: او با حضور در میدان جنگ مهمترین اولویت خود را به صورت عملی به همکارانش معرفی کرد. مهمترین موضوع در آن مقطع جنگ بود و امروز هم جنگ اقتصادی مهمترین اولویت ماست.

شمخانی گفت: دفاع از انقلاب و نظام محور اصلی گفتار و کردار شهید تندگویان بود و به همین دلیل این سیره و رفتار در صنعت نفت نهادینه شد.

شمخانی اظهار داشت: نیروهای نفت در مقطع جنگ پتانسیل انقلابی داشتند، هم می‌جنگیدند، هم نفت تولید می‌کردند و هم نفت صادر می‌کردند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه هدف صدام از حمله به پالایشگاه آبادان و دیگر مراکز نفتی فلج کردن اقتصاد ایران بود؛ گفت: این رزمندگان صنعت نفت بودند که هم نفت تولید کردند، هم پالایشگاه‌ها را سرپا نگه داشتند هم مثل مدنی زادگان و زارعی‌ها، رزمندگان را در خط اول نبرد فرماندهی می‌کردند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا