خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نفت در برابر ساخت نیروگاه هسته ای

ساخت دو نیروگاه هسته‌ای توسط روسها در برابر نفت ایران
عضو کمیسیون انرژی مجلس به ابعاد تازه ای از توافق ایران و روسیه اشاره کرد و گفت: برای ساخت دو نیروگاه اتمی در بوشهر فشاری به بودجه عمومی و عمرانی کشور وارد نخواهد شد و منابع آن از طریق تهاتر نفت تامین خواهد شد.
 
به گزارش انصاف نیوز، جلیل جعفری بنه خلخال در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت, به ابعاد بیشتری از توافق ایران و روسیه اشاره کرد و گفت: ساخت دو نیرو گاه اتمی جدید در بوشهر در راستای انجام تکالیفی که مجلس برای دولت تعیین کرده است ساخته می شود.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی افزود: این نیرو گاهها از نسل سوم هستند به این معنا که ایمنی آنها تضمین شده  است و زلزله و سونامی هم خطری برای آن ایجاد نمی کند.

وی با بیان اینکه این دو نیروگاه هزار مگاواتی به فاصله دوسال از هم ساخته می شوند وبا اشاره به اشتغالزایی ۱۴هزارنفری این دو نیروگاه برای متخصصین و غیر متخصصین, گفت: برای ساخت این نیروگاه فشاری به بودجه عمومی و عمرانی کشور وارد نخواهد شد و منابع آن از طریق تهاتر نفت تامین خواهد شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: پیشنهاد من این است که در قالب طرحی موانع و محدودیتهایی که شرکت تولید و توسعه انرژی در مسیر نیروگاه سازی دارد را برداریم به نحوی که بتواند از صندوق توسعه ملی تسهیلات بگیرد.

جعفری بنه خلخال با اشاره به دولتی بودن شرکت تولید و توسعه انرژی بر مزیتی که صنعت انرژی دارد تاکید کرد و گفت: در این توافقنامه همچنین بر سر ساخت میله های سوخت به صورت مشترک و با کمک متخصصین روسی در داخل توافق شد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس با اشاره به اینکه با تکمیل این دو نیروگاه ظرفیت صادرات برق کشور افزایش می یابد, گفت: با تولید برق توسط نیرو گاه بوشهر روزانه ۱۰میلیون دلارصرفه جویی در سوخت فسیلی و نفت و گاز می شود.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر پاک بودن انرژی تولیدی نیرو گاههای اتمی گفت: با جایگزینی این سوخت می توان سوخت فسیلی را صادر و تبدیل به ارزش افزوده دیگری کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا