خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توصیه 20 شخصیت فرانسوی به ابتکار عمل توافق با تهران

20 شخصیت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی موسوم به ‘کلوپ 20’ در بیانیه ای ابتکار عمل پاریس را در مذاکرات هسته ای با تهران خواستار شدند.
به گزارش انصاف نیوز به نقل از ایرنا، در این بیانیه که روزنامه فرانسوی ‘لو موند’ آن را منتشر کرده، آمده است: این گروه از دولت فرانسه خواسته تا در مذاکرات هسته ای ایران با قدرت های جهانی ابتکار عمل را در دست گرفته و پیش از مهلت تعیین شده برای توافق نهایی در 24 نوامبر (3 آذر ماه) به انفعال در دیپلماسی خود به منظور دستیابی به یک توافق با ایران، پایان دهد.
این 20 شخصیت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی فرانسه، که در میان آنان نام چهره هایی چون وزیر پیشین امور خارجه، سفیر پیشین فرانسه در ایران، رییس پیشین دانشکده دفاعی فرانسه، رییس پیشین سازمان پزشکان بدون مرز و دیگر چهره های فرهنگی به چشم می خورد، بیانیه خود را با این جملات آغاز کرده اند: دوستی دیرینه ای میان ایران و فرانسه وجود دارد اما در سال های گذشته این دو کشور در مواردی از یکدیگر فاصله گرفتند. فرانسه پس از آمریکا به یکی از مخالفان جدی جمهوری اسلامی محسوب می شود.
در ادامه این بیانیه، با اشاره به خواست مردم ایران به بهبود وضع اقتصادی شان که در انتخابات گذشته ریاست جمهوری این کشور نمود یافت، آمده است: توسعه نفوذ ایران در منطقه، این کشور را به مخاطبی کلیدی و مهم در مواجهه با گروه ‘داعش’ در عراق و سوریه تبدیل کرده است؛ تا آنجا که اگر تهران مشارکتی مثبت و فعالانه نداشته باشد، راهبرد ماه سپتامبر پاریس برای مقابله با داعش تاثیر چندانی نخواهد داشت.
این گروه با انتقاد از موضع فعلی فرانسه در مذاکرات هسته ای، نوشتند: در فضای فعلی، حل و فصل مساله هسته ای بیش از هر زمان دیگر امری غیر قابل اجتناب برای برقراری مجدد رابطه سیاسی و اقتصادی با ایران به نظر می رسد. 
آنها افزودند: فرانسه که تا کنون در حاشیه مذاکرات دوجانبه ایران و آمریکا قرار داشته است، امروز دیگر نباید به این موضع منفعلانه ادامه دهد.
شخصیت های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی فرانسه از دولت خواستند تا تمام نیروی خود را برای حل بحران هسته ای ایران به کار بندد.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا