خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نظر آصفی درباره‌ی انتقادات از حضور ظریف در یک نشست حزبی

‘حمیدرضا آصفی’ سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه، حضور محمد جواد ظریف در یک کنگره حزبی را ‘ دارای ایراد و ابهام’ ندانست و گفت: تصور نمی کنم اگر احزاب اصولگرا هم وزیر امور خارجه را به نشست خود دعوت کنند، او پاسخ رد بدهد.

این دیپلمات پیشین در پاسخ به سوال ایرنا درباره انتقادهایی که از حضور ظریف در نشست حزب ندای ایرانیان می شود و او را به جناحی بودن و بازی جناحی متهم می کنند، گفت: موضوعاتی که آقای ظریف در این نشست مطرح کرد؛ فراجناحی و فراحزبی بود. او سیاست خارجی و شرایط بین المللی را تبیین کرد که هیچ جای شبهه و ابهامی نداشت.

وی افزود: اگر در سخنرانی او نشانه های طرفداری از این حزب و آن حزب دیده می شد، جای سوال داشت؛ وگرنه نفس حضور و سخنرانی در بین احزاب توسط مسئولان وزارت خارجه جای ایراد ندارد.

آصفی درباره منع قانونی کارمندان وزارت خارجه برای حضور در احزاب گفت: اساسنامه وزارت امور خارجه، کارمندان این وزارتخانه را از عضویت در احزاب منع کرده است نه از حضور در نشست های حزبی. البته در همه این سالها؛ مواردی بوده که این قانون رعایت نشده است.

سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه در پاسخ به متهم کردن ظریف به بازی های داخلی و حزبی، گفت: حضور آقای ظریف در این جلسه را من در درجه اول در چارچوب دوستی با آقا صادق (خرازی) می بینم و نه سیاست بازی های داخلی. از این نوع روابط هم همیشه ، همه جا وجود داشته است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا