خرید تور تابستان ایران بوم گردی

زیباکلام: بنده زیر بار تفکر و ایدئولوژی فرهاد رهبر نمی‌روم!

«آقای رهبر ثابت کند در کلاس درس، مطالبی برخلاف قانون گفته‌ام»

صادق زیباکلام با بیان اینکه «اگر مطلبی خلاف قانون گفته‌ام، آقای رهبر بیاید و ثابت کند»، درباره‌ی ادعای رییس دانشگاه آزاد گفت: آقای رهبر می‌توانستند دوهفته پیش، یک ماه پیش و یا دو ماه پیش به من بگویند «آقای زیباکلام! شما مطالبی بر خلاف واقع گفته‌اید، و این یک نمونه، دو نمونه و این ده نمونه است که ثابت می‌کند شما علیه نظام خلاف واقع گفته‌اید و بنابراین ما شما را از دانشگاه آزاد کنار می‌گذاریم»، اما همه‌ی این‌ها عذر و بهانه‌ای است برای خلافی که انجام داده‌اند.

این استاد دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز گفت: چند نکته اکنون مطرح می‌شود، بگذارید پله پله جلو برویم. نکته‌ی اول این است از ابتدای شروع کارم در دانشکده‌ی علوم سیاسی و حقوق  دانشگاه تهران یعنی نزدیک به 25 سال است که با دانشگاه آزاد همکاری کردم، و نکته‌ی دوم این است که از سال  1386 عضو پاره وقت دانشکده‌ی حقوق علوم سیاسی علوم و تحقیقات شدم، برخلاف آنچه ریاست محترم دانشگاه آزاد گفته‌اند هیات علمی تمام وقت یک دانشگاه می‌تواند در دانشگاه، موسسه و یا پژوهشگاه دیگری به صورت پاره وقت خدمت کند، این مطلب درست است دو جا تمام وقت نمی‌شود کار کنید.

او ادامه داد: نکته‌ی سوم این است مطالبی که سر کلاس گفته‌ام و اگر برخلاف امنیت ملی، نظام جمهوری اسلامی و غیره است، این‌ها بایستی مشخص شود که چه گفته‌ام و فی الواقع رسیدگی شود، و نکته‌ی چهارم این است، بسیارخب، صادق زیباکلام مطالبی سر کلاس گفته است که نمی‌بایستی می‌گفت و آقای دکتر رهبر! شما آن را اخراج کرده‌اید، اما فقط من اخراج نشده‌ام و شما نزدیک به 200 استاد دیگری را نیز اخراج کرده‌اید، آیا آن‌ها نیز علیه نظام  صحبت کرده‌اند؟ و یا مطالبی خلاف واقع گفته‌اند؟!

زیباکلام ادامه داد: نکته‌ی پنجم این است که آقای رهبر چطور در 25 سال گذشته هیچوقت نگفته است که صادق زیباکلام علیه نظام صحبت کرده است، و چطور شده است که اکنون  به صورت غیرقانونی  استاد پاره وقت دانشگاه را اخراج کرده‌ای؟ چطور الان یادتان افتاده است ایشان خلاف نظام صحبت کرده‌اند؟

«مسوولین مثل آب خوردن دروغ می‌گویند»

این استاد دانشگاه با بیان اینکه «بسیار متاسفم هستم که مسوولین در جمهوری اسلامی مثل آب خوردن دروغ می‌گویند»، گفت: مسوولین دانشگاه آزاد که خود را اصول‌گرا، حزب اللهی و انقلابی می‌دانند اینقدر راحت تحریف می‌کنند و عمل خلاف واقع را توجیه کنند.

زیباکلام گفت: اساتیدی که یک مقدار با ایدلولوژی فکری، ریاست جدید و مسوولین دانشگاه آقای دکتر ولایتی و آقای دکتر رهبر و سایرین هم سو نیستند، و کسانی که به زعم آقای رهبر و آقای دکتر رهبر، قایل به علوم انسانی اسلامی نیستند، این‌ها جایی در دانشگاه آزاد ندارند، بنده صراحتاً در صدا و سیمای جمهوری اسلامی گفته‌ام چیزی به نام علوم انسانی اسلامی وجود ندارد و نمی‌تواند وجود داشته باشد.

او افزود: درواقع آنچه وجود دارد قرایت و روایت ایدولوژیک حکومتی است که آن را نظام می‌خواهد به عنوان علم و نظام سیاسی، تاریخ  و اندیشه به دانشجویان آموزش داده شود، معتقد هستم که آنها علم نیستند و بلکه ایدلوژی هستند، آنچه مسلم است بنده زیر بار تفکر و ایدئولوژی آقای رهبر نمی‌روم آن را اساساً به عنوان دین قبول ندارم و بلکه برداشت روایت آقای دکتر رهبر و همراه‌های آنها است، این‌ها را به عنوان علم و اندیشه نمی‌شود در دانشگاه تدریس کرد، اما الان قدرت با آقای فرهاد رهبر است و می‌تواند ما را اخراج کند، اما در نهایت علم و ایدلوژی دو مقوله‌ی متفاوت هستند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. ببینید ایجاد یک شانتاژ رسانه ای با اخراج چندین تن از اساتید با تجربه جهت سرگرم کردن افکار عمومی و انجام اقداماتی در دانشگاه آزاد هستند. جناب زیباکلام نگران نباشید تقشان بزودی در خواهد آمد.

    12
    1
  2. جناب زیباکلام درود برشما و وجدان بیدار شما.نگران نباشید بگذارید دلشان را چند صباحی خوش کرده و بقیه را هم از دین گریزان کنند.دانشگاهی که ایشان رئیسش باشد باید فاتحه اش خوانده شود.باوجود آنها خواهیم دید که فوج فوج دانشجو از کشورهای عربی وارد شده و یا شعبع های این دانشگاه در آن کشورها مثل قارچ خواهد رویید با پول ملت بدبخت ایران

    10
    2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا