خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جزییات عملیات تروریستی در استانبول

فارس نوشت: «نیروهای امنیتی ترکیه امروز (پنج شنبه) از بازداشت یک تروریست داعشی پیش از انجام عملیات تروریستی در استانبول خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، این فرد داعشی در اصطلاح یک «گرگ تنها» محسوب می‌شود، این اصطلاح برای تروریست‌هایی به کار می‌رود که بدون هماهنگی و برنامه ریزی از سوی رده‌های بالای داعش، با تصمیم شخصی اقدام به انجام عملیات تروریستی می‌کنند.

نیروهای امنیتی ترکیه این فرد را در ناحیه «باغچه‌لی‌اولر» در بخش اروپایی استانبول در خانه‌اش دستگیر و دو قبضه سلاح و مواد لازم برای ساخت بمب کشف کرده‌اند.

به گفته منابع امنیتی ترکیه، او به دنبال راهی برای اجرای عملیات تروریستی خود در استانبول بود و در تلفن همراه او تعدادی فیلم آموزشی از داعش برای ساخت مواد منفجره یافت شد.

در سوم خرداد نیز منابع امنیتی ترکیه از بازداشت ۱۲ تروریست داعشی از جمله سه سرکرده این گروهک در استان‌های استانبول، قونیه و آنتالیا، خبر دادند. این افراد نام خود را گروه «التقوی» نهاده بودند و دستورات لازم را از سران باقی مانده داعش در سوریه می‌گرفتند و اقدام به جمع‌آوری پول و جذب افراد برای داعش می‌کردند.

نیروهای امنیتی ترکیه تاکنون بارها از کشف و خنثی‌سازی عملیات‌های داعش به خصوص در استانبول خبر داده‌اند، شهری که طی سال‌های گذشته چندین بار شاهد عملیات‌های تروریستی بود که آخرین آن در ۲۲ آبان سال گذشته در خیابان استقلال در منطقه «بی‌اوغلو» رخ داد و دست کم شش کشته و ۸۱ زخمی بر جای گذاشت»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا