خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بطحایی: مدارس سیستان‌وبلوچستان تا ۲سال آینده به وسایل گرمایشی استاندارد مجهز می‌شوند

‘سیدمحمد بطحایی’ وزیر آموزش‌وپرورش گفت: تمامی مدارس سیستان و بلوچستان تا 2 سال آینده به وسایل گرمایشی استاندارد مجهز خواهند شد .

به گزارش ایسنا، سید محمد بطحایی در سفر به زاهدان و دیدار با خانواده‌های داغدار حادثه آتش‌سوزی مدرسه اسوه حسنه افزود: این حادثه، حادثه ای تلخ و ناگواری بود که باعث اندوه و غم همه مردم ایران شد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: با وجود اینکه در سراسر کشور با مشکلات وسایل گرمایشی استاندارد مواجه هستیم اما تمامی مدارس سیستان و بلوچستان تا 2 سال آینده به وسایل گرمایشی استاندارد مجهز خواهند شد .

وی بیان کرد: همه مسببانی که حتی سهوا باعث بروز چنین حادثه ‌ای شدند باید مورد بازخواست قرار گیرند تا دیگر شاهد چنین اتفاقات ناگواری در آینده نباشیم

بطحایی اظهار کرد: این حوادث و اتفاقات بسیار سخت است و همه ما باید خودمان را در غم انان شریک بدانیم .

وزیر اموزش و پرورش گفت: ما نباید این حادثه را فراموش کنیم و باید تمام سعی خود را داشته باشیم تا حداقل در بحث گرمایشی و وسایل مورد نیاز آن بتوانیم مدارس را تجهیز کنیم .

وی تصریح کرد: زمانی که این مساله در هیات دولت مطرح شد رئیس جمهوری و تمام وزرا از حادثه غم انگیز دانش اموزان زاهدانی ابراز تاسف کردند . هیات دولت به من پیام تسلیت ابلاغ کرده تا به شما خانواده های داغدار برسانم .

یارمحمدی نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: متاسفانه هنوز بخش وسیعی از شهر زاهدان گاز ندارد و در این حادثه، مدرسه از چراغ نفتی برای گرم کردن دانش‌آموزان استفاده می‌کرد .

وی افزود: با وجود آنکه استفاده از چراغ نفتی در مدارس ممنوع است اما این مدرسه که غیردولتی هم بود برای گرم کردن بچه‌ها از چراغ نفتی استفاده می‌کرد و متاسفانه آنقدر نظارت بر مدارس غیردولتی ضعیف است که بر رعایت استانداردها توسط مدارس نظارت هم نمی‌شود .

یارمحمدی بیان کرد: مسئولان سازمان مدارس غیردولتی باید پاسخ دهند که چرا در بحث نظارت بر مدارس تا این حد ضعف دارند؟ چگونه است که مدارس غیردولتی از مردم پول می‌گیرند اما در تامین یک فضای استاندارد آموزشی کوتاهی می‌کنند .

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر می‌رسد در بسیاری از مناطق که گازکشی وجود ندارد از بخاری نفتی استفاده شود و برای اینکه حادثه‌ای رخ ندهد نیاز به نظارت‌های جدی و سرکشی به مدارس است تا اگر بخاری استاندارد ندارند، جمع آوری شود و وسیله گرمایشی مناسب در اختیار مدارس قرار بگیرد .

یارمحمدی ادامه داد: بارها نسبت به وسایل گرمایشی غیراستاندارد مدارس هشدار داده شده است اما مشخص نیست چه زمانی قرار است بخاری‌های نفتی جمع‌آوری شوند.

به گزارش ایسنا، خانواده های این دانش آموزان از وزیر آموزش و پرورش درخواست کردند تا فرزندان آنان را شهید اعلام و مکانی به نام آنان نامگذاری شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا