خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دیلی میل: مشاهده پهپاد فوق پیشرفته ایران در حال پرواز

روزنامه دیلی میل انگلیس با انتشار فیلمی ویدیویی در سایت اینترنتی خود که از داخل هواپیمایی مسافربری در آسمان کشورمان تصویربرداری شده است، جسمی را بر فراز ایران در این فیلم به تصویر کشید که بنا بر گزارش این روزنامه، «ترجیحا یک هواپیمای بدون سرنشین فوق پیشرفته ایرانی است.»

به گزارش انصاف نیوز به نقل از ایرنا، دیلی میل روز گذشته نوشت: یک سرنشین هواپیمایی مسافربری در آسمان ایران در ارتفاع پایین تر هواپیمای خود، حدود 4 روز پیش از جسمی پرنده فیلم برداری کرده که با سرعت در حال پرواز بوده است.

به نوشته دیلی میل، تصاویر این فیلم 34 ثانیه ای یک شیء دایره ای شکل عجیب را نشان می دهد که در خط سیر ثابتی در ده ها متری پایین تر از هواپیمای مسافربری حرکت می کند و در میان ابرهای پراکنده در آسمان غرب آسیا در آسمان ایران جولان می دهد.

روزنامه انگلیسی ادامه داد: این جسم عجیب و غریب در ابتدا یک هواپیمای بدون سرنشین فرض می شود که گویی متعلق به نیروهای نظامی ایران است اما با دقت بیشتر در این فیلم برخی گمانه ها درباره ورود یک جسم فضایی خارج از سیاره زمین به آسمان ایران نیز تداعی می شود!

دیلی میل تصریح کرد: جسم پرنده هنگام حرکت، مانند قرصی دایره ای شکل است، نه به هواپیمای مسافربری عادی شباهت دارد نه به یک بالگرد و حتی آن گونه که به نظر می رسد مانند سایر هواپیماها هیچ سیگنال یا تشعشعی نیز که معمولا از همه هواپیماها ساطع می شود از آن قابل رصد نیست.

روزنامه انگلیسی در مجموع اینگونه نتیجه می گیرد که «با وجود پیشگویی ها درباره اینکه این جسم غریب به طرز مشکوکی، فضایی است، ترجیح بر این است که این جسم یک هواپیمای فوق پیشرفته بدون سرنشین نیروهای نظامی ایران است که مراحل آزمایش را طی می کند.»

دیلی میل در ادامه به اقدام اخیر موفقیت آمیز ایران در آزمایش پهپاد «آر.کیو.170» ایرانی پرداخت و با استناد به این موضوع، آزمایش هواپیمای بدون سرنشین فوق پیشرفته ایرانی را محتمل دانست.

ایران در تاریخ یکشنبه 13 آذر 1390 اعلام کرد که یک فروند هواپیمای جاسوسی از نوع لاکهید مارتین آر کیو 170 سنتینل آمریکا را در شرق کشور با کمترین خسارت ممکن تصاحب کرده است و قصد دارد با استفاده از آن و مهندسی معکوس، نمونه های پیشرفته آن را برای خود بسازد.

اندکی بعد و با وجود انکارهای اولیه مقامهای امریکایی، منابعی در ارتش این کشور تایید کردند که هواپیمای بدون سرنشین یادشده، از نوع آر کیو 170 بوده اما مدعی شدند که به علت نقص در سیستم موقعیت یابی ناپدید شده است. منابع رسمی آمریکایی اما تا زمان نمایش این هواپیما از سوی ایران از تایید خبر شکار آن، امتناع می کردند.

آر کیو 170 پیشرفته ترین پهپاد نظامی و جاسوسی امریکایی به شمار می رود که نخستین بار از آن، در افغانستان و طی «عملیات آزادی پایدار» استفاده شد. به همین خاطر به این هواپیما، لقب «جانور قندهار» هم داده شده است. تکنولوژی استفاده شده در این هواپیما با تکنولوژی به کار گرفته شده در هواپیماهای بی 2 و جنگنده اف-35 لایتنینگ 2 همسان است.

اکنون و پس از آزمایش موفقیت آمیز هواپیمای ایرانی آر. کیو 170 که با مهندسی معکوس متخصصان توانمند ایرانی ساخته و هفته گذشته رونمایی شد، رسانه های غربی گمانه زنی های متعددی را درباره قدرت واقعی جمهوری اسلامی ایران در عرصه هوا- فضا آغاز کرده اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا