خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقاد محسن هاشمی از “دور زدن منع به کارگیری بازنشستگان”

محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه قانون منع به کارگیری بازنشستگان موجب محروم شدن شهرداری پایتخت از خدمات سید محمدعلی افشانی شد گفت: عده ای ازجمله در سازمان ورزش و صدا و سیما این قانون را دور زدند.

به گزارش ایرنا محسن هاشمی روز شنبه در چهارمین همایش فصلی مدیران شهرداری تهران افزود: اجرای این قانون موجب بی ثباتی در شهرداری تهران شد.

وی با اشاره به تلاش افشانی و همراهانش برای اثبات اینکه قانون مذکور مربوط به شهرداری نمی شود اظهارداشت: متاسفانه این تلاش ها مورد پسند مجلس واقع نشد.

هاشمی خاطرنشان کرد: در جلسه ای وزیر کشور اعلام کرد می توان برای شما (افشانی) از رهبر معظم انقلاب اجازه گرفت تا در سمت شهردار باقی بمانید اما افشانی پاسخ داد برای شخص خودم مستثنی شدن شهرداران را دنبال نمی کردم بلکه از آنجاکه در سازمان اداری استخدامی پستی به نام شهردار نیست به دنبال تفسیر و تثبیت قانون در مسیر مثبت بودم.

به گزارش ایرنا افشانی از 23 اردیبهشت ماه تا اواخر آبان ماه امسال شهردار تهران بود که به علت اجرای قانون بازنشستگی این مسئولیت را ترک کرد و اعضای شورای تهران پیروز حناچی را به عنوان جایگزین وی برگزیدند.

هاشمی در ادامه یادآور شد: باید از دکتر محمدعلی نجفی نیز یادی کنیم که در زمان وی همواره می گفتیم ما 22 نفر هستیم و امروز باید بگوییم 25 نفر هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اظهارداشت: نجفی از قدرت جمع بندی برای حل مسائل شهر برخوردار بود و امروز جای وی خالی است.
محمدعلی نجفی که از سال گذشته شهردار تهران شده بود یکبار اسفند پارسال و بار دوم اوایل امسال استعفا کرد.

وی با بیان اینکه در شهر مسائل و مشکلاتی وجود دارد که تکرار آنها مانند پنج وعده نماز لازم است تاکید کرد: زمان برای ما محدودیت هایی فراهم کرد که باید در زمان کوتاه باقی مانده به اولویت ها بپردازیم.

هاشمی اظهارامیدواری کرد که حناچی تا پایان این دوره شهردار تهران باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه به گفته حناچی، براساس نظرسنجی ها 73 درصد مردم آلودگی هوا و ترافیک را مهمترین چالش شهر تهران می دانند عنوان کرد: با توجه به 18 میلیون سفر شهری، توسعه حمل و نقل عمومی راه حل اصلی ترافیک و آلودگی هواست که در 40 سال انقلاب اسلامی فعالیت های زیادی در این زمینه صورت گرفته است و اکنون مزیت زیادی در بحث حمل و نقل ریلی وجود دارد.

وی گفت: باید شبکه حمل و نقل عمومی به گونه ای طراحی و اجرا شود که با حداکثر توان از آن استفاده کرد.

هاشمی با اشاره به ایجاد هفت خط مترو اظهارداشت: اکنون با احتساب سفرهای ترکیبی 2.5 میلیون سفر به وسیله مترو انجام می شود که باید به پنج میلیون سفر و در صورت امکان به هفت میلیون سفر افزایش یابد.

وی با اشاره به تفاهمنامه شرکت مترو با شرکت نفت برای خرید واگن و اتوبوس خاطرنشان کرد: باید از سه و نیم میلیارد دلار فایناس و بازپرداخت، اتوبوس و واگن از طریق دولت و وزارت نفت اقدام کنیم.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در این زمینه کُند عمل می کنیم و توانمان روز به روز کمتر می شود.

وی با اشاره به آسیب های اجتماعی در شهر تهران گفت: حل آسیب ها مورد انتظار مردم است و با سیاست هایی که موجب پمپاژ فقر شد آسیب های اجتماعی افزایش یافت.

هاشمی به سابقه انوشیروان محسنی بندپی استاندار جدید تهران در زمینه مسائل اجتماعی اشاره و اظهار امیدواری کرد که با همکاری شهرداری و استانداری بتوان در این زمینه اقدام کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود به ساختار فربه شهرداری تهرن اشاره و بیان کرد: ساختار شهرداری تهران چابک نیست و با وجود پرسنل زیاد نمی تواند رضایت مردم را کسب کند.

وی افزود: سیستم به گونه ای طراحی شده است که نارضایتی مردم پابرجاست و ماهانه هزار میلیارد تومان از بودجه نقد شهرداری تهران را می گیرد که دو سوم آن مربوط به حقوق است.

هاشمی اضافه کرد: به طور کلی عملکرد ما حالت چشمگیری نداشته و اگر تغییر فرایند ها به سمت افزایش رضایت مندی شهروندان نرود موفق نخواهیم شد.

هاشمی همچنین با اشاره به برگزاری همایش فصلی مدیران گفت: بهتر است این همایش ها هر 6 ماه یکبار برگزار شود و علاوه بر هزینه کمتر فرصت انجام کار وجود داشته باشد.

به گزارش ایرنا در شروع هر فصل مدیران بخش های مختلف شهرداری دور هم جمع می شوند تا راهکارهای توسعه بیشتر شهری پایتخت را بررسی کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. پمپاژ فقر رو خوب اومدی و سیاستهایی که موجب پمپاژ فقر شد رو عالی. کاش بالاخره گوش روحانی خوب بشه و بشنوه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا