خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حضور اصلاح طلبان و حاشیه رفتن کاسبین فتنه در 22 بهمن

به حاشیه رفتن کاسبین فتنه، نتیجه ی پاسخ مثبت به فراخوان نسبتا گسترده هاشمی رفسنجانی، سیدمحمد خاتمی و مجموعه ی اطلاح طلبان برای حضور مردم و به ویژه حامیان خود در راهپیمایی امسال سالگرد پیروزی انقلاب است؛ بعد از چند سالی که کاسبین فتنه از جشن مناسبتی ملی، سوء استفاده ای جناحی و سیاسی می کردند.

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، پس از انتخابات 88 برخی اختلافات سیاسی باعث شده بود که در سه سال گذشته حضور جناح اصلاح طلبان در راهپیمایی 22 بهمن ماه کمرنگ شود و همین باعث تقویت کاسبین فتنه بود که با وجود در اقلیت بودن از نقش ملی این روز بکاهند و آن را به جولانگاه تسویه حسابی سیاسی تبدیل کنند.
پس از انتخابات ریاست جمهوری 24 خرداد ماه امسال که به حماسه ای سیاسی تبدیل شد، حضور اصلاح طلبان و جریان منتقد در صحنه ی سیاسی شکل دیگری گرفت و به همراه منتخب خود – حسن روحانی برای تکمیل انتخابات، فراخوان های نسبتا گسترده ای را برای شرکت در راهپیمایی 22 بهمن ماه داده اند.
سخنران سالروز پیروزی انقلاب در میدان آزادی، مطابق معمول همه ساله، رییس جمهور است و امسال به جای محمود احمدی نژاد، این حسن روحانی، رییس دولت تدبیر و امید بود که در این روزها تلاش کرد تا «همه» را به راهپیمایی دعوت کند.
آیت الله هاشمی رفسنجانی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی و تعدادی از شخصیت های مذهبی، همچنین شورای هماهنگی جبهه ی اصلاحات، مجمع روحانیون، کارگزاران، مشارکت و تعداد بسیاری دیگر از گروه های اصلاح طلب و حامیان روحانی در انتخابات، در روزهای منتهی به سالروز پیروزی انقلاب، فراخوان هایی را منتشر کرده اند.
بخشی از دعوت کنندگان البته اشاره ای به اشکالی در نحوه ی برگزاری و موضع رسمی تریبون از جمله بیانیه ی راهپیمایی داشته اند، از جمله مجمع روحانیون مبارز تاکید کرده است:
«با بزرگداشت انقلاب بزرگ اسلامی ملت ایران و تاکید بر حضور پرشکوه ملت در مراسم سالگشت انقلاب بر این نکته تاکید می‌کنیم که بزرگداشت و حضور مبارک مردم نشانه دلبستگی ملت به انقلاب عظیمی است که منشاء عظمت و عزت بوده است و نباید به هیچ وجه به نفع جریان و گرایش خاصی مصادره شود و نواقص و نارسائی‌ها به نام انقلاب عظیم اسلامی و دلبستگی مردم به آن توجیه گردد».
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا