خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وزیر خارجه هند درباره پرونده نرگس کلباسی: نمی‌توانم کمکی کنم

اوایل ماه دسامبر سال جاری میلادی (۲۰۱۶) دادگاهی در ایالت اودیشه واقع در شرق هندوستان نرگس کلباسی اشتری، زن نیکوکار بریتانیایی ایرانی را به اتهام قتل غیرعمد به یک سال حبس و پرداخت جریمه‌ای بالغ بر ۳۰۰ هزار روپیه محکوم کرد.

به گزارش دویچه وله، حال وزیر خارجه هند اعلام کرده است که پرونده نرگس کلباسی اشتری “تحت بررسی و قضاوت” قرار دارد و به این خاطر او نمی‌تواند کمکی به حل این پرونده بکند.

سوشما سوارج، وزیر امور خارجه هند، روز جمعه (۱۰ دی/ ۳۰ دسامبر) از درخواست خود برای ارائه گزارش درباره پرونده نرگس کلباسی خبر داده بود، اما امروز با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت که در رابطه با این پرونده کاری از او ساخته نیست.

سوارج در پیام خود نام‌های محمد جواد ظریف و بوریس جانسون، وزیران خارجه ایران و انگستان را تگ کرده است.

در حالی که سفارت بریتانیا در هند گفته بوده که قادر به دخالت در روند قضایی هند نیست و نمی‌تواند کمکی به شهروند خود در آن کشور کند، سفارت ایران در هند با فرستادن وکیلی به جلسات دادگاه تلاش کرد به خانم اشتری کمک کند.

وسعت تلاش‌ها در ایران برای انعکاس پرونده این زن نیکوکار ایرانی بریتانیایی تا آنجا بود که محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، در سفرش به هند با نرگس کلباسی اشتری دیدار کرد.

 

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. ميخوام هفتاد سال سياه هم كمك نكنى ! اصولاً لياقت ميخواد انسان به چنين بانوان بزرگوار و نيكوكارى كمك كنه .
    اگر جنابعالى و همكاران هندى تان به وظائف انسانى و حاكميتى خود در رسيدگى به فرزندان بى سرپرست و بى پناه هندى عمل ميكرديد چه ضرورتى داشت اين دختر نيكوكار ايرانى خانه و زندگى خود را در اروپا يا كانادا رها كنه و به كمك هموطنان بى پناه شما بياد ؟! تفو بر تو اى چرخ گردون تفو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا