خرید تور تابستان ایران بوم گردی

“پرونده نماینده سروان در هیات نظارت مجلس باز است”

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان تاکید کرد: پرونده نماینده سراوان در این هیات باز است و به زودی بعد از برگزاری جلسه نتیجه را اعلام می‌کند.

محمدجواد جمالی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر این‌که هیچ‌گاه نگفته پرونده نماینده سراوان مختومه شده است، توضیح داد: روز سه‌شنبه هفته گذشته که مجلس شورای اسلامی جلسه غیرعلنی را برای بررسی حواشی فیلم منتشر شده از آقای درازهی نماینده سراوان برگزار کرد، رییس مجلس در همان روز دستور پیگیری داد. به دنبال این دستور جلسه‌ای با حضور پزشکیان رییس هیات نظارت، دو نفر از اعضای هیات رییسه، معاون پارلمانی رییس جمهور، وزیر اقتصاد، رییس گمرک، نماینده سراوان و بنده تشکیل شد.

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان افزود: در آن جلسه از ابتدا تا انتهای فیلم مورد بررسی قرار گرفت توضیح نماینده سراوان این بود که برای پیگیری مشکلات گمرکات در مرز سراوان و پاکستان به گمرک رفته که این اتفاق پیش آمد. آقای درازهی قبل از این جلسه هم در صحن مجلس شورای اسلامی عذرخواهی کرده بود.

وی اضافه کرد: در جلسه این صحبت مطرح شد که وقتی نماینده‌ای به سازمانی مراجعه می‌کند چون هدف پیگیری کار مردم است حتی اگر از قبل برای برگزاری جلسه‌ای هماهنگی به عمل نیامده باشد مسئولان آن سازمان یعنی نگهبانان به گونه‌ای آموزش داده شوند که نماینده را به سمت اتاق رییس راهنمایی کنند و این درگیری‌ها پیش نیاید.

جمالی با بیان این‌که هیچ‌گاه نگفته که موضوع پرونده نماینده سراوان در هیات نمایندگان تمام شده است، گفت: اصلا هیات نظارت جلسه‌ای با حضور اعضاء برگزار نکرده است که بخواهد نتیجه را اعلام کند. تنها آن روز یک جلسه برای بررسی این موضوع برگزار شد و تصمیم‌گیری به جلسه هیات نظارت موکول شد.

وی ادامه داد: صحبت بنده این بود که طبق این جلسه قرار شد رییس گمرک از مناطق استان سیستان و بلوچستان بازدید کند و دولت هم به سازمان های مربوطه خود توضیحات لازم برای مجلس نمایندگان را داشته باشند تا ضمن حفظ شأن مجلس شورای اسلامی و انجام وظایف نظارتی نمایندگان ورود و خروج آنها با برنامه باشد.

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان افزود: این‌که یک خبرگزاری به نقل از بنده این موضوع را منتشر کرده که پرونده نماینده سراوان مختومه شده و پایان یافته، اشتباه است متاسفم و برخی از مسئولان هم بنابر همین خبر موضع‌گیری کردند. این تنها برداشت اشتباه خبرنگار از صحبت‌های بنده بوده است هنوز هیات نظارت جلسه‌ای نگذاشته است کما این‌که تعدادی دیگر از نمایندگان از نماینده سراوان شکایت کردند که ما هم این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

هفته گذشته فیلمی در صفحه مجازی از درگیری لفظی نماینده سراوان با یکی از کارکنان گمرک منتشر شد که واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت. به دنبال آن مجلس شورای اسلامی یک جلسه غیرعلنی را برگزار کرد و در نهایت مقرر شد هیات نظارت بررسی‌های لازم را انجام دهد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا