خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فک پلمپ مطبی که یواشکی جراحی می‌کرد

دکتر آزاده عباس زاده، خبر از فعالیت دوباره‌ی یک مطب زیبایی در منطقه‌ی گوهردشت کرج داد که پیش از این با شکایت او بخاطر سوء استفاده از نامش به عنوان پزشک و بدون حضور وی عمل‌های جراحی زیبایی انجام می‌داده است و به همین خاطر به دستور دادیار دادسرای نظام پزشکی البرز این مرکز پلمپ دائم بوده است.

این درحالی است که به‌گفته‌ی این پزشک حدود یک هفته است که به دستور یکی از مسوولان معاونت درمان دانشگاه البرز این مرکز فک پلمپ شده و به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

همچنین دادیار دادسرای نظام پزشکی البرز که دستور پلمپ اولیه‌ی این مطب را داده بود نیز به خبرنگار انصاف نیوز گفت: «قاعدتا احتمال خطری برای سلامت مردم وجود داشته که منجر به پلمپ مرکز مذکور گردیده و از زمان پلمپ تا کنون تغییر خاصی رخ نداده است.»

متن گفت‌وگو با آزاده عباس‌زاده، پزشک سابق این مطب و همچنین دکتر صفایی‌کیا، دادیار دادسرای نظام پزشکی البرز را در ادامه بخوانید:

آزاده عباس زاده، پزشک سابق مطب که شاکی این پرونده است به خبرنگار انصاف نیوز گفت: «تیرماه با این مطب پوست و زیبایی آشنا شدم که مسوول  آن خانم مامایی بود و قرار بر آن بود که کار از من باشد؛ شاید یک ماه ونیم بیشتر از شروع همکاری ما نگذشته بود که متوجه شدم تخلفات گسترده‌ای در آن مطب اتفاق می‌افتد.

من فقط روزهای زوج چهار تا هقت آنجا فعال بودم و مثلا یک بار که ساعت سه و نیم رفتم دیدم روی تخت اتاق پزشک یک خانم دراز کشیده و لبش متورم است. کم کم متوجه شدم روزهایی که من حضور ندارم به اسم من روی صورت مردم کار می‌کنند! حتی متوجه شدم خانم «س» که مسوول مطب بود و تخصصی هم در این زمینه نداشت پلک یک خانم را بالا کشیده بود.

یک روز دعوای ما علنی شد؛ ماجرا از این قرار بود که آقایی برای اعتراض به عملکرد مطب به آنجا آمد و می‌خواست پولش را پس بگیرد، متوجه شدم روز گذشته که من آنجا نبودم این اتفاق افتاده.

بعد از آنکه متوجه شدم در نبود من کارهای پزشکی می‌کنند به خانم «س» گفتم از اینجا می‌روم اما به دلیل قراردادی که بسته بودم قبول نکرد و من مجبور شدم پیگیر موضوع تخلفات این مرکز شوم. تا اینکه در شهریورماه از طرف وزارت بهداشت کارشناس بدون اطلاع قبلی به آنجا رفت و دید پزشکی آنجا حضور ندارد اما با اسم من کارهای زیبایی انجام می‌دهند، با همین مدارکی که به دست آوردند آنجا را با نظر کارشناس و دادیار دادسرای نظام پزشکی البرز پلمپ کرند.

اما در هفته‌ی اخیر متوجه شدم یکی از مسوولین معاونت درمان دانشگاه البرز به نام دکتر «ن» به این دلیل که در مورد ماجرای این مطب دروغی گفته شده برای کارشناس مربوطه توبیخ نوشته است و تمام وسایل پزشکی که بعد از پلمپ جمع کرده بودند را قرار است به آن خانم ماما برگردانند و حالا مطب با حضور یک ماما شروع به کار کرده است.

اخیرا تماسی از طرف آن کارشناس محترم که باعث پلمپ مطب شده بود داشتم که گفت از طریق همکارانش متوجه شده قرار است از آن قسمت که مشغول کار است برداشته شود! از طرف دوستان خودم در وزارت بهداشت نیز متوجه شدم  این نخستین بار نیست که به راحتی یک مطب که بسته می‌شود با تطمیع دوباره باز می‌شود.

حالا مامایی که هیچ تخصص پزشکی ندارد با تمام دستگاه‌های پزشکی در حال کار کردن است و مثلا آمپول بوتاکس را که باید برای یک نفر استفاده شود با سرم رقیق می‌کرد و به سه نفر می‌زد و مراجعین می‌آمدند و می‌گفتند بعد از تزریق ابروی من راحت بالا می‌رود، به این دلیل که آنقدر کم استفاده می‌کرد که روی مراجعیین تاثیر نمی‌گذاشت.»

دکتر صفایی کیا، دادیار دادسرای نظام پزشکی البرز که دستور پلمپ اولیه‌ی این مطب را داده بود در پاسخ به خبرنگار انصاف نیوز گفت: «پیرو شکایت مطرح شده در دادسرای نظام پزشکی مبنی بر مداخله‌ی افراد فاقد صلاحیت حرفه‌ای در امور پزشکی، بازدید مشترکی توسط نظام پزشکی کرج و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز از مورد شکایت صورت گرفت که با توجه به احتمال به خطر افتادن سلامت مراجعین منجر به پلمپ مرکز درمانی مذکور شد.

اطلاعی از رفع پلمپ نداریم اما اگر چنین اتفاقی رخ داده باشد انتظار می‌رفت با توجه به اینکه بازدید مشترک بوده و پرونده در حال بررسی است، رفع پلمپ قاعدتا بایستی از نظام پزشکی کرج استعلام می‌شد که تا کنون استعلامی نشده است، ضمن اینکه وقتی پلمپی صورت گرفته قاعدتا احتمال خطری برای سلامت مردم وجود داشته که منجر به پلمپ مرکز مذکور گردیده و از زمان پلمپ تا کنون تغییر خاصی رخ نداده است.

در مورد نوع جرم صورت گرفته با توجه به اینکه پرونده در دادسرا در حال رسیدگی می‌باشد از بیان جزییات تا صدور حکم نهایی معذوریم.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا