خرید تور تابستان ایران بوم گردی

امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان وزارت ارتباطات و قوه قضاییه

تفاهم نامه همکاری میان سازمان فناوری اطلاعات ایران به نمایندگی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه برای ارتقای کیفیت خدمات حقوقی و قضایی و توسعه شبکه های تخصصی دستگاهی حاکمیتی مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات به امضا رسید. ​

به گزارش سیتنا، با امضای امیر ناظمی رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران و حجت الاسلام حمید شهریاری  رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، تفاهم نامه همکاری بین سازمان فناوری اطلاعات ایران به نمایندگی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه صبح امروز (یکشنبه) منعقد شد.

این تفاهم نامه برای تحقق اهداف سند چشم انداز 20ساله و برنامه ششم توسعه به منظور تحقق برنامه های توسعه ای مصوبات شورای عالی فضای مجازی و مصوبات توسعه دولت الکترونیکی به امضا رسید.

ایجاد شفافیت و استقرار دولت الکترونیک، عدالت الکترونیک و پیشگیری از جعل و تضمین صحت اسناد و قراردادهای رسمی و دستیابی قوه مجریه و قضاییه به بانک های اطلاعاتی از محورهای همکاری این تفاهم نامه است.

بر اساس این گزارش، ایجاد زیرساخت های لازم برای انجام استعلام هویت اشخاص حقیقی و حقوقی، تلاش برای تحقق کاهش مراجعه حضوری به دستگاه های اجرایی، همکاری در ایجاد امکان ثبت همه معاملات راجع به املاک و اراضی به صورت الکترونیکی، تبادل الکترونیکی اطلاعات و پاسخگویی الکترونیکی و بر خط به استعلام های مورد نیاز مراجع قضایی و استقرار فضای مرکز داده به منظور استقرار تجهیزات مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه برای ارائه خدمات به شبکه ملی تبادل اطلاعات (NIX) از دیگر محورهای این تفاهم نامه است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا