خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حاشیه های مراسم ختم “سلطان قیر”

احسان گل محمدی روزنامه نگار در خصوص حاشیه های مراسم سوم “سلطان قیر” که چند روز پیش اعدام شد نوشت: جمله اول مجری مراسم کافی بود تا شما را در شوک فرو ببرد: “رستوران لیدوما”؛ حمید باقری درمنی چند روز پیش اعدام شد و مراسم سومین روز از درگذشت ش امروز در مسجد جامع شهرک غرب برگزار شد، مجری مراسم در اول مراسم تاکید کرد که  بعد از مراسم حاضرین به  رستوران {سوپر لوکس} لیدوما در رو به روی مسجد مراجعه کنند، سفره احسانی از سوی بازماندگان حمید باقری درمنی پهن شده است.

حاشیه های مراسم ختم "سلطان قیر"

اگر با خواندن پاراگراف بالا در شوک فرو نرفتید نام این رستوران را جستجو کنید تا ببینید چه کاخی برای مراسم ترحیم درمنی برای حاضرین رزرو شده بود.

مجری مراسم چندین بار در طول مراسم تاکید می کند که بعد از مراسم حتما به رستوران لیدوما بروید تا ثواب این سفره احسان به روح حمید باقری درمنی برسد!

اگر همچنان در شوک فرو نرفتید این پاراگراف را بخوانید: در این مراسم از قول فردی که هم اکنون فراری است و قوه قضائیه در به در دنبال اوست از حاضرین بابت حضور تسلیت گفته شد و از قول حاضرین به این فرد فراری نیز بابت از دست دادن حمید باقری تسلیت گفته شد.

آن فرد فراری کسی نبود جز مجید باقری درمنی، برادر حمید باقری درمنی، که توسط برادرش به عنوان مدیرعامل شرکت فجر گستر نوین منصوب شده بود و با او در کلاهبرداری از شرکت پالایش نفت جی و بیمه ایران مشارکت کرد و به توسط مجید از کشور فراری داده شد و هم اکنون نیز در دسترس نمی باشد!

نکته بعدی استفاده از الفاظ “زنده یاد”، “فقید، “سعید” و رحمه الله علیه توسط مداح مراسم در مورد حمید باقری درمنی بود.

شاید باورتان نشود اما در این مراسم مجری مراسم دو مرتبه فوت آیت الله هاشمی شاهرودی را تسلیت گفت و از او یاد کرد.

حاشیه های مراسم ختم "سلطان قیر"

روحانی مراسم در بخشی از سخنانش که به نظر می رسید ارتباط مستقیمی با درمنی و مراسم ختم نداشته باشد “از شلوغ تر شدن خانه های سالمندان در ایران” انتقاد کرد و گفت آقایان جامعه ما خشن تر شده و یک سری از رسومی که نباید، گسترش پیدا کرده است؛ او در ادامه نیز تاکید کرد که برای خانه کسی به او احترام نگذارید! اما او نگفت منظور او از رسومی که در جمله اول مطرح کرد رسم اعدامین مفسد فی الارض است و یا خیر! و یا منظور او از جمله دوم شخص خاصی است یا خیر!

حاشیه های مراسم ختم "سلطان قیر"

این روحانی در ادامه از گفت‌وگوی خود با صاحب یک سگ گفت و اعلام کرد در میان صحبتهای خود با او به این نکته رسیده که یک سگ می تواند، برای صاحب خود از 1 تا 10 میلیون هزینه داشته باشد.

در ادامه «نزدیک به چند دقیقه» این مراسم با سخنان این روحانی با محوریت هزینه های گزاف سگ‌های تهرانی، گذشت.

او در ادامه گفت روزی فرا خواهد رسید که قاضی آگاه، عالم و عادل به حساب همه ما رسیدگی کند.

گویا بخش زیادی از حاضرین در این مراسم از روستای درمن اراک برای این مراسم به شهرک غرب تهران آمده بودند، این موضوع را می‌شد از میان سخنان مجری مراسم فهمید.

حاشیه های مراسم ختم "سلطان قیر"

نکته جالبی که شاید ندانید این است که حمید باقری درمنی تنها یک فرزند داشت که نام او را دانیال گذاشته بود و دانیال هم اکنون در ایران است و آنطور که مجری برنامه می‌گفت در مراسم‌های پدر نیز حضور داشته است و به نظر می رسد همان فرد نوجوانی باشد که در گوشه تصویر پایین ایستاده است.

حاشیه های مراسم ختم "سلطان قیر"

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا