خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ترامپ: ما نمی‌توانیم به تنهایی “پلیس جهان” باشیم

دونالد ترامپ در جریان سفر اعلام نشده‌اش به عراق در جمع گروهی از سربازان آمریکایی از تصمیم اخیر خود برای خروج نظامی آمریکا از سوریه دفاع کرد و گفت: ما نمی‌توانیم به تنهایی نقش “پلیس جهان” را ایفا کنیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه ،‌ کاخ سفید روز چهارشنبه تایید کرد دونالد ترامپ و همسرش ملانیا شب کریسمس به عراق سفر کرده تا از نظامیان آمریکایی به خاطر “خدمات، موفقیت‌ها و فداکارهایشان” قدردانی و کریسمس خوبی را برایشان آرزو کنند.

ترامپ

این بازدید سه ساعته – که تحت تدابیر امنیتی شدید و مخفیانه انجام شد – یک هفته پس از صدور دستور خروج نظامیان آمریکایی از سوریه انجام شد. دستوری که  انتقادهای زیادی را به دنبال داشته و به استعفای جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا منجر شد.

ترامپ در دیدار با نظامیان آمریکایی در پایگاه هوایی اسد استان انبار اعلام کرد قصد عقب‌نشینی از عراق را ندارد. او گفت: “اگر لازم شد در سوریه کاری کنیم می‌توانیم از پایگاهمان در عراق استفاده کنیم.” حدود پنج هزار نیروی آمریکایی به دولت مرکزی عراق در نبرد با گروه داعش کمک کرده‌اند.

این نخستین بار است که دونالد ترامپ در دوره ریاست جمهوری‌اش با گروهی از نظامیان آمریکایی در یک منطقه جنگی دیدار می‌کند؛ خودداری از چنین کاری در ظرف دو سال گذشته انتقاد از او را در آمریکا در پی داشته است.

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید، گفته است دیدار دونالد ترامپ با عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق به دلایل امنیتی و لجستیکی لغو شد اما طرفین تلفنی صحبت کرده‌اند. سندرز گفت که رئیس‌جمهوری آمریکا از نخست‌وزیر عراق خواسته است که به واشنگتن سفر کند و عبدالمهدی این دعوت را پذیرفته است.

ترامپ

رئیس‌جمهوری آمریکا در جمع حدود ۱۰۰ نیروی ویژه ارتش همچنین از تصمیم اخیر خود برای خروج حدود دو هزار سرباز آمریکایی از سوریه دفاع کرد و گفت: “خیلی‌ها به همین نتایجی که من رسیده‌ام خواهند رسید.”

او گفت که مهلت خروج نیروهای نظامی کشورش از سوریه را به درخواست “ژنرال‌ها” چند مرتبه تمدید کرده بود. ترامپ تاکید کرد: “آنها اخیرا دوباره گفتند که آیا می‌شود مهلت بیشتری به ما داده بشود. من گفتم: نه. شما نمی‌توانید مهلت بیشتری داشته باشید. به اندازه کافی به شما فرصت داده شده است.” دونالد ترامپ افزود: “ایالات متحده نمی‌تواند همچنان پلیس جهان باشد.”

ترامپ گفت: “این منصفانه نیست که بار مسوولیت تماما روی دوش ما باشد. دیگر نمی‌خوهیم کشورها از ما استفاده کنند و از ارتش فوق‌العاده ما برای حفاظت از خودشان استفاده کنند. آنها پولی بابت آن نمی‌دهند و آنها باید مجبور شوند. ما در سراسر جهان گسترده شده‌ایم.”  آمریکا در کشورهایی حضور نظامی دارد که “بیشتر مردم تا به حال اسم آنها را هم نشنیده‌اند. رک بگویم، این مسخره است.”

بنا بر اعلام کاخ سفید رئیس‌جمهوری آمریکا و همسرش عراق را ترک کرده و در راه بازگشت به واشنگتن در آلمان توقف کرده و با گروهی از سربازان آمریکایی در آن کشور دیداری داشتند.

ترامپ

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا