خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیانیه‌ی دفتر نخست‌وزیر عراق درباره‌ی لغو دیدار با ترامپ

دفتر نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: نشست میان عادل عبدالمهدی و دونالد ترامپ به علت وجود اختلافاتی در مورد برنامه‌ریزی این دیدار لغو شد .

به گزارش ایسنا، دفتر عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق در این بیانیه‌ گفت: نشست میان رهبران عراقی و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به علت وجود اختلاف در مورد چگونگی برگزاری دیدار لغو شد . طبق بیانیه‌ دفتر نخست وزیری عراق، مقامات این کشور از سوی آمریکا در جریان سفر ترامپ به عراق قرار گرفته بودند.

در این بیانیه آمده است که ترامپ از عبدالمهدی برای سفر به واشنگتن دعوت به عمل آورده است.

برخی از نمایندگان اظهار داشتند،  نشست میان ترامپ و عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق به دلیل وجود اختلافات در مورد مکان برگزاری آن لغو شد.ترامپ درخواست برگزاری نشست در پایگاه هوایی عین الاسد را مطرح کرد که با مخالفت عبدالمهدی روبه رو شد.

روزنامه فرا منطقه‌ای القدس العربی در این گزارش نوشت، رهبران سیاسی و رهبران گروههای مسلح عراق سفر غیر منتظره دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به عراق و دیدار با نیروهای آمریکایی در این کشور را محکوم کردند و آن را نقض حاکمیت عراق دانستند.

در همین راستا، صباح الساعدی، رهبر فراکسیون پارلمانی “الاصلاح” به رهبری مقتدی صدر در بیانیه‌ای خواستار  برگزاری نشست فوق العاده پارلمان برای گفتگو درباره “نقض آشکار حاکمیت عراق و توقف این رفتارهای افراطی از سوی ترامپ و تاکید بر پایان اشغالگری عراق توسط آمریکا برگزار شود.

ائتلاف “البنا”، رقیب فراکسیون پارلمانی الاصلاح به رهبری هادی العامری نیز  مراتب اعتراض خود را درمورد سفر ترامپ به عراق اعلام کرد.

فالح الخزعلی،  سیاستمدار همپیمان فراکسیون البنا نیز آمریکا را به “تمایل به گسترش حضور خود در عراق” متهم کرد و گفت: رهبران آمریکایی که در عراق شکست خوردند به دنبال این هستند که تحت هر بهانه‌ای به این کشور باز گردند  و ما هرگز اجازه این کار را نخواهیم داد.

فراکسیون البنا گفت، سفر ترامپ سوالات زیادی را در خصوص ماهیت حضور نظامی آمریکا و اهداف واقعی آن و اینکه این اهداف می‌تواند تهدیدی برای امنیت عراق باشد بر می‌انگیزد.

قیس الخزعلی، رهبر گروه “عصائب اهل الحق” در صفحه توئیتر خود نوشت، “پاسخ عراقی‌ها  پیرو تصمیم پارلمان مبنی بر خروج نیروهای نظامی‌ آمریکا از عراق خواهد بود و اگر خارج نشوید ما تجربه و توانایی بیرون راندن شما را داریم”.

اما عراقی‌ها به سفر ترامپ به کشورشان اهمیت خاصی نشان ندادند.

محمد عبدالله ، از ساکنان بغداد گفت: از آمریکا چیزی عایدمان نشد  .آنها ۱۶ سال در عراق بودند و جز ویرانی و خرابی چیزی به ارمغان نیاوردند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا