خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دانشگاه آزاد: برای تشییع جان‌باختگان اتوبوس علوم و تحقیقات برنامه متمرکز نداریم

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر آن که مصیبت وارده به این دانشگاه و درگذشت تعدادی از دانشجویان در سانحه اتوبوس علوم و تحقیقات بر طبق قانون پی گرفته خواهد شد، اعلام کرد: به جهت آن که خانواده برخی جان‌باختگان حادثه ساکن شهرستان هستند، پیکر عزیزان آن‌ها پیش‌تر تحویل داده شده و برنامه‌ای برای برگزاری مراسم تشییع متمرکز، از سوی دانشگاه آزاد اسلامی، در نظر گرفته نشده است.

حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه هیچ‌گونه مراسم تشییع متمرکزی برای جان‌باختگان سانحه واژگونی اتوبوس واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی از سوی این دانشگاه در نظر گرفته نشده است، اظهار کرد: خانواده دانشجویان درگذشته ساکن شهرهای مختلف بوده‌اند و غالباً مراسم تشییع را انجام داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مراسم بزرگداشت این دانشجویان امروز از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۶:۳۰ بعد از ظهر در مسجد نور ولایت برگزار می‌شود، ادامه داد: بنابراین پیکرهای این عزیزان پیش‌تر تحویل خانواده آن‌ها شده و غالباً خود مراسم تشییع را انجام داده‌اند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به سؤال خبرنگار ایسنا در رابطه با مسائل حقوقی و مسئولیت‌های  قضایی دانشگاه در رابطه با حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانشجویان، توضیح داد: تمام مسئولیت‌های قانونی بر عهده دانشگاه است؛ دانشجو باید بیمه شده باشد که مسلماً همه دانشجویان بیمه شده‌اند.

کلانتری افزود: وسیله نقلیه حامل دانشجویان نیز بیمه بوده و همه مسئولین نیز معتقدند در این خصوص باید بر طبق قانون، مسئولیت‌های وارده بر عهده گرفته شود.

وی یادآور شد: با توجه به آن که هنوز خانواده دانشگاه دچار یک شوک عظیم بوده و بعضی از دانشجویان بستری هستند، فعلاً اولویت آن است که مسئله درمان مصدومین، تشییع فوت‌شدگان و … انجام گیرد و از روز شنبه به بعد بحث‌های حقوقی و قضایی پیگیری خواهد شد.

به گزارش ایسنا، یک اتوبوس حامل دانشجویان در واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی که روز سه‌شنبه ۴ دی ماه در حال حرکت به سمت درب خروجی دانشگاه بود، دچار سانحه شد و در این حادثه ۷ دانشجو در دم جان باختند و ۳ نفر دیگر نیز در بیمارستان فوت شدند.

بر اساس روایت شاهدان عینی، علت واژگونی اتوبوس حامل دانشجویان، بریدن ترمز اتوبوس و ناتوانی راننده از کنترل آن بر سر پیچ مسیر منتهی به درب خروجی این دانشگاه اعلام شده است.

همچنین گفته‌ها حاکی از آن است که ترمز این اتوبوس، یک روز قبل از حادثه نیز دچار اشکال بوده و راننده آن به منظور جلوگیری از بروز سانحه، از دانشجویان خواسته در حین حرکت این وسیله نقلیه، از آن پیاده شوند.

رضا مسعودی، رئیس واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی که از لحظات ابتدایی وقوع حادثه بر سر صحنه حاضر بوده است، در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: فعلاً تا مشخص نشدن علت حادثه، نمی‌توانیم در خصوص آن نظر دهیم؛ باید صبر کنیم کارشناسان علت حادثه را تعیین کنند و سپس مشخص خواهد شد که مسئولیت این حادثه بر عهده چه کسی است.

در حال حاضر مصدومان این سانحه در بیمارستان‌های امام خمینی، رسول اکرم، عرفان نیایش و شریعتی بستری هستند. بر اساس اعلام محسن نفر، معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تعداد افراد بستری در بیمارستان‌ها ۱۸ نفر بوده و ۷ نفر نیز از بیمارستان مرخص شده‌اند.

همچنین پیکر ۱۰ تن از جانباختگان این حادثه تحویل خانواده‌های آن‌ها شده و مراسم تشییع این عزیزان از سوی خانواده قربانیان به صورت منفرد برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، مراسم یادبود جانباختگان سانحه تلخ واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی امروز ۶ دی ماه، از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۶:۳۰ در مسجد نور ولایت واقع در مجتمع سوهانک به آدرس بلوار ارتش، خیابان شهید سوهانی، بالاتر از میدان سوهانک برپا خواهد بود.

در این مراسم که با حضور مسئولان، کارکنان، اساتید، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی و خانواده‌های جانباختگان برگزار می‌شود، یاد و خاطره دانشجویان، ضمن قرائت فاتحه و ادای احترام به آن‌ها، گرامی داشته خواهد شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا