خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش دوازده انجمن اسلامی دانشگاه آزاد به حادثه واژگونی اتوبوس

دانشجویان دوازده انجمن اسلامی دانشگاه آزاد در پی سانحه اتوبوس در نامه ای خطاب به مسئولان این دانشگاه ضمن مطرح ساختن انتقاداتی به شیوه مدیریت که منجر به از بین رفتن جان 10 نفر دانشجو در سانحه واژگونی اتوبوس شد ، پاسخگویی صریح و شفاف آنها را خواستار شدند.

در بخشی از این نامه که رونوشت آن روز شنبه در اختیار گروه دانشگاه ایرنا قرار داده شد، آمده است: خبر سانحه اتوبوس در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد تهران چنان ناگهانی و غیرقابل باور بود که شبی سخت و دردناک را برای همگان رقم زد. در این حادثه تعدادی از دانشجویان این دانشگاه قربانی سوء مدیریت و اهتمام نورزیدن به ابتدایی ترین اصول و مسائل ایمنی شدند.

در ادامه این نامه تاکید شده است که واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد که در سال 1363 تأسیس شده است، در حال حاضر یکی از بزرگترین و پرجمعیت ترین واحدهای دانشگاه آزاد و دارای چرخه مالی گستردهای در بین تمامی واحدهای دانشگاهی ایران است. فارغ از چرایی تأسیس دانشگاه بر روی کوه، با توجه به تعداد زیاد دانشجویان، از چندین سال قبل طرح های مختلفی برای حمل و نقل آنان در داخل دانشگاه در نظر گرفته شده بود که آخرین آنها احداث تله کابین مخصوص انتقال دانشجویان بین دانشکده ها بود و در سال 1395 با تغییراتی که در بدنه مدیریتی دانشگاه صورت پذیرفت، مسئولین جدید طرح را فانتزی دانستند و علیرغم تکمیل شدن تقریبی پروژه، دستور به توقف آن دادند.

این دانشجویان در ادامه نامه آورده اند: اتوبوس های فرسوده ای که از سال ها قبل به صورت موقتی برای حمل و نقل دانشجویان در نظر گرفته شده بود، به وسیله دائمیِ انتقال آنها تبدیل شد. نبود سرعت گیر در سرازیری و عدم وجود گاردریل در حاشیه جاده دانشگاه، جای بسی سؤال است که علیرغم امکانات مالی گسترده این نهاد، حداقل استانداردها نیز رعایت نشده است.

در ادامه نامه آمده است: عدم توجه مدیران به موضوعات اصلی در تمامی زمینه ها از بخش اداری گرفته تا کارهای عمرانی، هراز چندگاهی خسارت های جبران ناپذیری را به بار می آورد که سالها زمان نیاز است تا زخم های حاصل از آن ترمیم یابد. استفاده از مدیرانی که با حوزه کاری خود غریبه هستند علاوه بر اختصاص بودجه به موضوعات غیر ضروری موجب شده است که تمرکز و توجه سیستم مدیریت صرف امورات حاشیه ای شده و برنامه های اصلی از دستور کار خارج شود.

« در کنار این بی توجهی، عدم نقدپذیری و نشنیدن صدای دانشجویان به یکی از خصلت های مدیریتی در دانشگاه بدل شده است . فشارهای بیش از اندازه بر تشکل های دانشجویی به خصوص در موضوعات صنفی، خود بر این تک صدایی می افزاید. اگر تنها کمی از توجهی که مسئولین دانشگاه و حراست به پوشش دانشجویان و اختلاط بین آنها دارند، به سمت مسائل فنی دانشگاه معطوف می شد، امروز آن عزیزان از دست رفته در کنارمان در کلاس های درس نشسته بودند .

انجمن های اسلامی دانشگاه های آزاد واحد تهران جنوب، آمل، جمعیت دانشجویی همراهان واحد گچساران، مجمع اسلامی واحد بروجرد، تشکل دانشجویی راه امید واحد یاسوج، انجمن اسلامی دانشجویان واحدهای اراک، قزوین، ارومیه، محمودآباد، انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام(ره)،واحد یاسوج، انجمن اسلامی نسل نو واحد کرج و تشکل کانون اسلامی دانشجویان واحد پردیس ازجمله نویسندگان این نامه هستند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا