خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نجاح محمدعلی: پارلمان عراق جواب گستاخی ترامپ را بدهد

نجاح محمدعلی، روزنامه نگار عراقی و کارشناس حوزه‌ی ایران و جهان عرب در واکنش به این ادعا که، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق دیدار با ترامپ را نپذیرفته است، گفت: «این خبر دروغ است ترامپ بدون هیچ خبری آمده و رفته است. آنها فقط بخاطر اینکه افکار عمومی عراقی‌ها را فریب دهند این حرف‌ها را می‌زنند.»

نجاح محمدعلی در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز در واکنش به این خبر، گفت: «این خبر دروغ است. برخی نوشته‌اند که عادل عبدالمهدی این ادعا را کرده است؛ نخست وزیر عراق دروغ می‌گوید. آقای ترامپ بدون هیچ اجازه‌ای کاملا غیر منتظره وارد شد، بدون اینکه به کسی چیزی بگوید، دو ساعت مانده و بعد رفته است و اصلا درخواست ملاقات با هیچ‌کس نکرده. آنها فقط بخاطر اینکه افکار عمومی عراقی‌ها را فریب دهند این حرف‌ها را می‌زنند.»

او درباره‌ی حضور آمریکا در عراق گفت: «حضور ترامپ در پایگاه نظامی آمریکا در عراق خارج از همه‌ی پروتکل‌ها و مناسبت‌های سیاسی و دیپلماتیک، بیانگر نقش مخرب آمریکا در عراق است!

جواب این گستاخی را پارلمان عراق باید با درخواست خروج سریع و بی قید و شرط نیروهای آمریکایی از خاک عراق بدهد و اگر تمکین نکنند عراقی‌ها تجربه‌ی بالایی در اخراج آمریکایی‌ها دارند و قطعا سال ۲۰۱۱ در یادشان هست.

این موضع همه‌ی کسانی است که با سفر ترامپ به عراق با این روش مخالفت کردند. چون عراق الان در اشغال و زیر سلطه‌ی آمریکا نیست. قبلا عراق در اشغال آمریکا بوده و آمریکایی‌ها می‌توانستند به پایگاه‌های نظامی وارد شوند، اوباما هم قبلا با همین روش آمده. اما الان بعد از 2011 و خروج نیروهای نظامی آمریکا از عراق آنها حق ورود به خاک عراق را ندارند مگر با ویزا، صحبت و هماهنگی قبلی.»

آقای محمدعلی در پایان درباره‌ی پایگاه نظامی عین الاسد که ترامپ وارد آن شده بود، گفت: «الان هم ادعا می‌کنند که این پایگاه یک پایگاه آمریکایی است، این هم یک دروغ آشکار است؛ خود نخست وزیر قبلی، حیدرالعبادی و مشاورینش که همین الان هم هنوز از مشاوران عادل عبدالمهدی هستند، با من در یکی از تلویزیون‌ها صحبت کردند؛ من گفتم که «پایگاه عین‌الاسد آمریکایی است»، گفتند که «نه! این پایگاه عراقی است.» درحالی که ترامپ و همسرش به همان پایگاه عین‌الاسد وارد شدند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا