خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تشکر سپنتا نیکنام ازظریف و یونسی 

سپنتا نیکنام، عضو زرتشتی شورای شهر یزد با انتشار پیامی از وزیر امور خارجه و دستیار رییس جمهوری در امور اقلیتها به منظور گرامیداشت سالروز درگذشت زرتشت قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا، در پیام سپنتا نیکنام که پیرو پیام های حجت الاسلام یونسی و محمد جواد ظریف به مناسبت گرامیداشت درگذشت زرتشت ، در روز پنجشنبه انتشار یافته، چنین عنوان شده است: از دستیار رییس جمهوری در امر اقلیتها که هر سال در اینگونه مناسبتها در کنار ایرانیان غیرمسلمان هستند و از وزیر با تدبیر دولت که نشان دادند چرا ظریف محبوب ملت است، سپاس گذارم .

این عضو زرتشتی شورای شهر یزد روز گذشته با انتشار پستی در فضای مجازی پنجم دیماه سالروز درگذشت آشوزرتشت را گرامی داشت و یادآور شده بود: چند سال پیش که آموزگار کلاس دینی زرتشتیان بودم دانش آموزی از من پرسید که چرا مسئولان میلاد مسیح را تبریک می گویند ولی ٢روز بعد برای درگذشت زرتشت – تنها پیام آور ایرانی – پیامی نمی دهند؟! ‏من هنوز پاسخ این سوال را نمی دانم.’

ظریف در توییتی یاد زرتشت را به عنوان ‘سراینده گاتاها و پایه‌گذار اصول پندار، گفتار و کردار نیک’ گرامی داشته بود.

بر اساس برخی روایتهای موجود، در پنجم دی ماه در پی حمله لشکر تورانی به شهر بلخ، آشو زرتشت که با گروهی از پیروانش در آتشکده این شهر مشغول نیایش بودند، توسط سپاه تورانیان کشته شدند، زرتشتیان این روز را روز ‘خورایزد’ می گویند و آنرا گرامی می دارند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا