خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نسل جوان مدیران صداوسیما عاشق “امریکن گات تلنت” هستند؟

خبرآنلاین نوشت: بعد از تب داغ آکادمی سازی و کپی برداری از برنامه‌های استعدادیابی موسیقی و گزارشگری، حالا انگار دور جدیدی از کپی سازی برنامه‌های تلویزیونی در دستور کار صداوسیما قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ شبکه سه رسما تیزر برنامه جدید زمستانی خود با اجرای احسان علی‌خانی را رونمایی کرد. عصر جدید همان برنامه ای است که علی فروغی مدیر شبکه سه در مصاحبه خبرساز ماه قبلش با رضا رشیدپور وعده اش را داده بود. برنامه ای با محوریت استعدادیابی.

همان لحظه که این خبر را فروغی گفت، رضا رشیدپور پرسید:«پس احسان قرار است امریکن گات تلنت بسازد؟» فروغی هم سعی کرد با آرامش پاسخ دهد:«همان استعداد یابی ایرانی که اسم بهتری است!»

احسان علی‌خانی بعد از ماه عسل ، این اولین برنامه ای است که می سازد و هفته ای اقلا دو شب روی آنتن خواهد بود. او در این مدت بعد از ماه رمضان تنها یکبار پس از ماجرای ثامن الحجج به شبکه سه آمد و به صورت متکلم الوحده از خود دفاع کرد، حالا اما به گفته علی فروغی به برنامه عصر جدید می آید تا آنتن شبکه سه را بترکاند. طوری که بیننده ها هیچ کانال دیگری را نگاه نکنند.

اگرچه در سال‌های گذشته علی‌خانی با برنامه های ماه عسل و سه ستاره همیشه محبوب بوده و چه با اشک در آوردن و چه با خنداندن و ستاره بازی توانسته آمار بیننده اش بیش از نرم سی درصد مخاطب باشد که از نظر مدیران سیما یک آمار هیجان انگیز است! اما باید دید او در تجربه جدیدش هم موفق می شود؟

از آکادمی سازی به مسابقه میلیونر شو!

کپی کاری که یک سنت رایج و حسنه در تلویزیون است و معمولا مثل ماجرای فلفال فروشی ها، آن‌هایی که اولین بار برنامه‌ای را کپی می کنند موفق‌تر هم می شوند . مثلا ماجرای استنداپ کمدی خندوانه که اول رامبد راه انداخت و گرفت اما این‌قدر ماجرا را کش دادند که هیجانش از بین رفت. تقریبا هم شبکه ها یکی داشت استنداپ برگزار می کرد.

یا بعد از استیج، تقریبا همه شبکه ها دنبال استعدادیابی از بین خواننده ها بودند. بعد که کارشان نگرفت جمع کردند و زدند تو کار ساخت میابقه های میلیونر شو که امثال گلزار و حمید گودرزی دارند اجرای شان می کنند .

علی فروغی مدیر شبکه سه گفته اوضاع خوب است و حمید گودرزی هم ادعا کرده بود مدیر شبکه ۵ این برنامه را با ۱۷ درصد مخاطب از پربیننده ترین برنامه های شبکه اش دانسته و در صدا و سیما مخاطب بالای ۱۳ درصد یعنی موفقیت!

این بار امریکن گات تلنت سازی!

این روزها تقریبا همه شبکه‌های تلویزیون باز زده اند در کار استعدادیابی. شبکه نسیم کارگاه استعدادیابی سینمایی گذاشته و گروه مهدی عسگرپور و بیژن میرباقری این برنامه را می‌سازند و بهروز افخمی هم قصد دارد چنین کاری را برای شبکه ۵ انجام دهد. او در این باره به خبرآنلاینمی گوید:«من می خواهم استعداد کشف کنم. اتفاقا اشکالی ندارد که رقیب داشته باشم. این شکلی بهتر هم هست چون مخاطبان از برنامه بهتر استقبال می کنند. من بین برنامه ۷ و این برنامه استعدادیابی، برنامه استعدادیابی را انتخاب کردم اما برای شرکت در برنامه ام وقتی استارت بخورد نه اپلی کیشنی می گذارم و نه از کسی پولی می گیرم.»

خود شبکه سه با خداداد و احتمالا دانیال عبادی قرار است مسابقه استعداد یابی فوتبال داشته باشند. خداداد عزیزی درباره این فعالیت جدیدش به خبرآنلاین گفت:«اقلا هر کاری بلد نباشم، فوتبال که خوب بلدم و استعداد فوتبالی را خوب می شناسم.»

عصر جدید سیما به کجا می‌رسد؟

و حالا به این ها اضافه کنید عصر جدید احسان علی خانی را که استعدادهایی از همه این حوزه ها قرار است به آن پا بگذارند!

این تعداد زیاد برنامه های همشکل، بارها به یک دلزدگی جمعی بدل شده و سازندگان شان را به سری دوزی و سطحی گرایی کشانده است. از طنزهای ۹۰ شبی تا سریال‌های ماورایی ماه رمضان و برنامه‌های نگرفته دیگر رسانه ملی.

درحالی که همچنان جای ساخت برنامه‌های نمایشی در تلویزیون به شدت احساس می شود، به نظر می رسد مدیران موج نوی تلویزیون خیلی تحت تاثیر ساخت برنامه‌هایی چوان امریکن گات تلنت هستند و باید دید ته قصه آنها در این روان کردن سرمایه ها به این سمت ، چه خواهد شد؟

آیا به افول مخاطب مثل کارهای موفقی چون خندوانه در این سری های جدید ختم می شوند یا نه؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا