خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گزارش نشست انتظارات نسل سومی‌های انقلاب

نشست ویژه برنامه انتظارات نسل سومی‌های انقلاب از انقلاب اسلامی ایران به همت سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار با حضور شهاب طباطبایی و مطهر محمدخانی برگزار شد.
به گزارش ایسنا ، در این نشست دبیر سابق شاخه جوانان حزب مشارکت گفت: ما نسل سومی هستیم و باید از کلیشه‌ها فاصله بگیریم. یک سال نزد مرحوم عسگراولادی رفتم تا با افکار جناح مخالفم آشنا شوم. ایشان به نقل از قرآن گفتند احزاب برای این به وجود آمدند که آدم‌ها به دور هم جمع شوند و شاد باشند. یک وقتی‌هایی خودمان آنقدر بحث‌هایی را بزرگ می‌کنیم و درگیر واژه‌ها می‌شویم که اصل دلیل جمع شدن‌مان را یادمان می‌رود.
شهاب‌الدین طباطبایی ادامه داد: من اولین بار در دانشگاه متوجه شدم که ذهنیت طرف مقابل را می‌شود با گفت‌وگو تغییر داد. با آدمی که عقیده‌اش اشتباه است، اما واقعا اعتقادش است می‌شود کار کرد، اما با آدمی که ادای یک تفکری را در می‌آورد نمی‌توان صحبت کرد. خیلی از کارهایی که ما می‌کنیم، ایجابی نیست، سلبی است. در سیاست هم همین است، خیلی از مسائل را نمی‌بینیم و به دنبال اصلاح آن می‌رویم. حتی جناح مخالف هم مساله‌ای را که نمی‌پسندد اصلاح می‌کند در واقع همه اصلاح‌طلب هستند.
دبیر سابق شاخه جوانان حزب مشارکت با اشاره به ضرورت جلوگیری از حضور افراد سودجو در نظام، گفت: حتما باید جلوی کسانی که با چفیه سنگ نظام را بر سینه می‌زنند، اما دزد از آب در می‌آیند، گرفت. در هشت سال گذشته شخصی بر سر کار بود که هر بار از شبکه‌های مختلف صحبت‌هایش را پخش می‌کردند می‌دیدیم که با الفاظ نامناسب آبروی این مردم باتمدن و عظیم را می‌برد.
وی با اشاره به معضلات پخش سبد کالا، گفت: خدا را شکر که در دولت آقای روحانی این اتفاق افتاد و ما می‌توانیم انتقاد کنیم. امیدواریم که تجربه‌ای که در دولت قبل داشتیم تکرار نشود و نقد دولت به معنای نقد نظام تلقی نشود و اگر نشریه‌ای به خاطر نقد دولت بسته شده، نباید ساکت بنشینیم و حتما باید کاری انجام دهیم.
طباطبایی با بیان این‌که نقد شجاعت است، خاطرنشان کرد: انتقادات یک بخش آن شجاعت و بخش دیگرش عقلانیت است. کسی که خودش را نقد می‌کند راه انتقاد را از پیش‌روی دشمن برداشته است. عده‌ای به نقل از زمان انقلاب گفتند پیش آقای اردبیلی رفتیم تا انتقاداتی کنیم، اما ایشان چنان از خودشان انتقاد کردند که دیگر ما صحبتی نکردیم.
دبیر سابق شاخه جوانان حزب مشارکت اظهار کرد: با همه نقدهایی که به احمدی‌نژاد دارم نمی‌توانم کتمان کنم که از بخشی از سیاست‌های ایشان راضی هستم و آن ورود جوانان به عرصه قدرت بود که همیشه برایشان ورود ممنوع محسوب می‌شد. شاید شکل اجرای آن درست نبود، ولی ایده،‌ ایده خوبی بود و قابلیت کار کردن دارد. همین نکته یکی از انتقادات مهمی است که به اصلاح‌طلبان وارد می‌شود.
وی اضافه کرد:جوانان امروز از لحاظ تحصیلات و تجربه ارجحیت دارند. استفاده از نیروهای جوان و بااستعداد در مسیر عقلانیت است.
طباطبایی ادامه داد: مجموعه جریانات سیاسی کشور نشان دادند که حرف جدیدی برای نسل سوم و جوانان ندارند. اگر بتوانند جوانان دور و اطراف‌شان را نگه دارند، هنر کرده‌اند. باید حرف جدید زد و به آنها عمل کرد. امیدوارم دولت روحانی بتواند این کار را انجام دهد. اگر یک جوان اصولگرا در دولت روحانی به خاطر نقد دولت از تحصیل محروم شود و یا یک تشکل دانشجویی به خاطر نقد آقای روحانی نتواند کارش را انجام دهد، من خودم را موظف می‌دانم که از طریق رسانه‌ام جلویشان را بگیرم.
وی با اشاره به قرارداد کرسنت خاطرنشان کرد: اگر آقای زنگنه در مورد قرارداد کرسنت اشتباهی مرتکب شده بودند، وزیر اطلاعات و مهم‌تر از همه رهبر کشور اجازه حضور مجدد وی را در سمت وزارت نفت نمی‌دادند.
دبیر سابق شاخه جوانان حزب مشارکت با اشاره به توقیف روزنامه شرق در زمان احمدی‌نژاد، گفت: یک کاریکاتور در روزنامه شرق به چاپ رسید مبنی بر مذاکره با آمریکا. تصویر روی صفحه شطرنج بود و دورش به اشتباه چاپی هاله‌ای به وجود آمده بود. آن دولت به خودش شک داشت که می‌گفت آن عکس ما هستیم و آن اشکال چاپی هاله نوری است که در آن دوران از آن سخن گفته می‌شد. به خاطر این شک به خود سه ماه 200 نفر بیکار ماندند.
***
به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم محمدخانی با بیان این‌که بسیاری از حاشیه‌های سیاسی دغدغه مردم نیستند، گفت: دغدغه مردم این روزها بحث سبد کالاست که چرا به این شکل آبروی ایرانی دارد می‌رود. انتظار مردم در این فضاست نه حرف‌های سیاسی که در حد سطحی بیان می‌شود. یکی از دوستان اصولگرا می‌گفت کار دولت آقای روحانی با این سبد کالا و نارضایتی به وجود آمده تمام شده، من گفتم خارج از این بحث نگران اعتماد مردم باید باشیم. مردم به یک امیدی و به نقد از دولت قبلی به او رای دادند. اگر به این زودی اشتباهات او زیاد شود اعتمادشان سلب می‌شود. سلب شدن اعتماد مردم برای کل نظام بد است.
دبیر شاخه دانشجویی حزب جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به اختلافات پیش آمده بین احمدی‌نژاد با رییس مجلس در دولت قبل، گفت: این اختلافات در سطح نظام باعث می‌شود که مردم همه را به یک چشم ببینند و به کل سیاسیون کشور بی‌اعتماد شوند. اینجا نوبت حضور جوانان‌تر می‌شود که در بین مردم حضور پیدا کنند و فضا را درست کنند.
وی با بیان این‌که دلم می‌خواست فضای دوران انقلاب را تجربه کنم، گفت: قاعدتا تجربه شکست دادن آن حکومت حقیر خیلی لذت‌بخش است. حوادث و اتفاقات یکی دو دهه اخیر از لحاظ پیچیدگی و ظرافت حتی سخت‌تر از شرایط اول انقلاب بوده است. انقلاب ما بعد از مدتی بعضی از همراهان خود را از دست می‌دهد و دلیلش این است که دیگر آنها نمی‌خواستند با انقلاب اسلامی همراهی کنند.
محمدخانی ادامه داد: من به شدت نگران هستم که با رفتار نابجای دولت جدید دوباره دولتی مثل دولت احمدی‌نژاد بر سر کار بیاید. اگر به سال 88 برگردید و صحبت‌های دوران انتخابات احمدی‌نژاد را مرور کنید متوجه می‌شوید که حرف‌های او با اقبال مردمی روبرو می‌شد چرا که از ورود به منطقه ممنوعه دولت و جلوگیری از وزیر بودن همیشگی یک فرد صحبت می‌کرد.
دبیر شاخه دانشجویی حزب جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی ادامه داد: جریان تحول‌خواه کارنامه درخشانی در نقد دولت قبل دارد. جدی‌ترین و مشکل‌ترین بحث توسط این جریان اصولگرا مطرح شد و به خاطر آن هزینه‌های زیادی پرداخت کرد.
وی گفت: من بازگشت دوباره آقای زنگنه را به سمت وزارت نفت از اعتماد به نفس بیش از اندازه او می‌دانم. اگر رهبری وارد مساله کرسنت نشدند دلیلش این است که ایشان همیشه اصرار دارند از طریق مجرای قانونی مسائل کشور حل شود. باید مساله کرسنت برای افکار عمومی شفاف و مشخص بیان شود. این قرارداد دو برابر آن چیزی که در توافقنامه ژنو به دست آورده‌ایم به کشور ضرر زده است.
دبیر شاخه دانشجویی حزب جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان این‌که نقدهایی به جریان اصولگرایی وارد است، ابراز عقیده کرد: من فکر می‌کنم در موضوعاتی که مطالبات مردم است مانند عدالت و مبارزه با فساد، آن‌طور که باید عمل نکرده‌ایم. مردم از فساد و تبعیض ناراحت هستند. پسر یکی از مقامات متهم است و سخنگوی قوه قضاییه آن را تایید می‌کند. او دستگیر می‌شود ولی پس از مدتی می‌بینیم که دوباره به جامعه بر می‌گردد و کار خودش را ادامه می‌دهد اما در مقابل یک وبلاگ‌نویس که حرفی انتقادی در مورد یکی از مقامات قوا زده است دستگیر شده و به شدت با او برخورد می‌شود. من این موضوعات را جناحی نمی‌دانم و تقریبا همه فارغ از جناح‌های سیاسی از آن گله دارند. 
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا