خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پیام آیت الله سیستانی، امجد، … برای اعدام شیخ نمر

آیت الله سیستانی در پیامی خطاب به مردم قطیف عربستان، اعدام آیت الله شیخ نمر النمر را محکوم کرد.

به گزارش شفقنا در بیانیه این مرجع تقلید آمده است:

«با نهایت اندوه و تاسف خبر شهادت برادران مومن از جمله مرحوم مظلوم شیخ نمر النمر در منطقه قطیف عربستان را که خون پاکشان از روی ظلم و تجاوز ریخته شد، دریاف کردیم.

به این ترتیب ما این اقدام را با به شدت محکوم می کنیم و به همه مومنان بویژه خانواده های این شهدا تسلیت می گوییم و با آنها در این مصیبت بزرگ ابراز همدردی می کنیم و از خداوند متعال رحمت واسعه الهی را برای آن شهدا مسألت می نماییم که ایشان رابا اولیای اهلی محشور گرداند و به بازماندگان صبر و آرامش عطا فرماید لاحول و لاقوه الا بالله

پيام تسليت آيت الله امجد

به گزارش انصاف نیوز، در پی شهادت شیخ نمر، آیت الله محمود امجد پیامی به شرح ذیل صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم
و مانقموا منهم الّا ان یومنوا بالله العزیز الحمید

شهادت این عالم بزرگوار و ستم ستیز را که به افضل الجهاد پرداخت و تا پای جان، لحظه ای از اقدام به اهم فرایض الهی که همان امر به معروف و نهی از منکر است، باز نایستاد؛ به امت اسلام تسلیت عرض نموده و ازخداوند متعال می خواهم روح آن مرحوم را با صالحین محشور و شهادتش را مبارک گرداند.

بر مقام حق گویی و حق جویی ایشان درود و سلام می فرستم و افسوس می خورم که حکام عربستان با چنین اقداماتی در راستای منافع رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه حرکت کرده است که دشمنی عمیقش با جمیع مسلمانان پیش ازاین به اثبات رسیده است.

در عین حال، متذکر می گردم شهادت این عالم بزرگوار که اهل مجاهده در طریق حاکمیت حقوق و ارزشهای انسانی و اسلامی بود؛ هرگز نباید و نمی تواند مستمسک عده ای جاهل برای لطمه زدن به منافع ملت و تعهدات دولت قرار گیرد.

لذا؛ هم چنان که اقدام جائرانه ی حکام عربستان در به شهادت رساندن شیخ نمر را محکوم می نمایم، عمل افرادی را نیز که با تعرض به سفارت و کنسولگری عربستان، به خون این شهید اهانت روا داشتند و به دست های به خونِ مظلوم آغشته ی آل سعود، فرصت دادند که در مقام مدعی بنشیند،محکوم و مردود میدانم.

خداوند امت اسلام و کل جامعه ی بشریت را از شر جهالت و عناد و خودپرستی بی خردان و مستبدان جائر حفظ فرماید. و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون.
محمود امجد

 

 پیام تسلیت مجمع روحانیون مبارز

در پی به شهادت رساندن شیخ نمر رهبر شیعیان عربستان توسط رژیم آل سعود، مجمع روحانیون مبارز پیام تسلیتی را صادر کرد.

به گزارش جماران، متن این پیام بدین شرح است:

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا
اجرای حکم ظالمانه  صادر شده  توسط محاکم فرمایشی و اقدام به شهادت روحانی متعهد و شجاع علامه شیخ نمرالباقر النمر و یاران همراه او نمادی از آشفتگی و سوء تدبیر حاکمان خام، کم تجربه و ماجرا جوی جدید   آل سعود و نشانی از بیگانگی با حقیقت اسلام و پیشی گرفتن هیجان و افراط بر حزم و دوراندیشی و عقلگرایی است در شرایطی که جای جای جهان اسلام با توطئه ی سردمداران استکبار و فرمانبری نوکران جاهل و کوته نظر آنان دچار خشونت های کور و برادر کشی های بی دلیل گشته شعله های شقاق و نفاق عمق جان جامعه ی اسلامی را در نوردیده، هر روز گوشه ای از بلاد اسلامی را هدف قرار میدهد خام اندیشان حاکم بر سرزمین وحی با آلوده کردن دست خود به خون روحانی مظلوم شیخ نمر و شهادت آن رادمردان دانسته یا نداسته  خود را بخشی از کاروان خشونت معرفی کرده و حلقه ای از زنجیر اسلام ستیزی به شمار آوردند.
این روحانی مظلوم جرمی جز پایمردی و استقامت در راه اندیشه، سلاحی جز سلاح عقیده در دست نداشت و آرمانی جز فراگیر شدن مکتب فروزان اسلام در سر نمی پروراند او یک رجل دینی بود و دفاع از دین را وظیفه ی خود میدانست سردمداران حکومت آل سعود با ورود به عرصه منازعات عقیدتی و قتل و کشتار رجال دینی در جستجوی رسیدن به کدام هدف اند؟ آیا ناکامی های دخالت در کشور همسایه و بمباران گاه به گاه مسلمانان یمن و قتل و کشتار کودکان معصوم آن سرزمین قدرت تفکر و اندیشیدن را از آنان سلب نموده است؟ آیا کشمکش ها و منازعات خانوادگی و جدال بر سر قدرت عامل دست یازیدن به چنین جنایتی است؟ آیا ترس و وحشت از متصدیان خشونت طلب داعش و القاعده و ضرورت یافتن تکیه گاهی در میان فرقه گرایان و مفتیان ظاهرگرا آنان را به چنین اقدامی وا داشته است؟   کدام عقل سلیمی باور میکند که آل سعود شرایط ناپایدار منطقه و توطئه های ریزو درشت استکبار جهانی را درک نکرده، یا شهادت رجال دین را بی تاثیردر غلیان احساسات مسلمانان دانسته باشد مگر اینکه این اقدام با هدف تامین خواسته ی مستکبران صورت گرفته باشد که در آن صورت فرزندان عبدالعزیز و نوادگان آل سعود و حکومت خانوادگی خود را در برابر خشم مسلمانان اعم از شیعه و سنی خواهند دید.
مجمع روحانیون مبارز ضمن محکوم نمودن این جنایت غیر قابل توجیه، شهادت این روحانی آگاه و آزاد اندیش و دیگر همرزمان وی را به همه ی مسلمانان آزاده به ویژه شیعیان مظلوم عربستان سعودی و خانواده سرافراز این شهیدان جاوید تسلیت عرض نموده از همه ی آزادگان جهان و پاسداران حقوق انسانی و منادیان آزادی اندیشه میخواهد تا با محکومیت این جنایت , چهره ی کریه خشونت طلبی افراطی را در مرأی و منظر همگان قرار دهند تردیدی نداریم  که خون سرخ شهیدان دیر یا زود طومار هستی ظالمان را در هم خواهد پیچید و توطئه ی پیچیده مستکبران با حزم و دور اندیشی فرزندان متعهد اسلام و تامل در اهداف پلید کوتاه مدت و دراز مدت آنان که تداوم درگیری های فرقه ای یکی از آن اهداف است نقش بر آب خواهد شد .
مجمع روحانیون مبارز
94/10/12
21ربیع الاول 1437

 

واکنش حزب اتحاد ملت ایران اسلامی

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، ضمن محکوم کردن این اقدام دولت عربستان، بر ضرورت توجه کشورهای منطقه به روند رو به گسترش افراط گرايي و خشونت، منطق، مدارا، مسوولیت پذیری و گفتگو را تنها راه برون رفت از این وضعیت می داند و باور دارد که منافع ملی ایران در پرهیز از تشديد اختلافات منطقه ای و اعتراض توام با آرامش، تداوم رفتار مسئولانه و پرهیز از رفتار های غیر دیپلماتیک است. شیعیان منطقه نیز باید ضمن محکوم کردن این اقدام، مراقب باشند در دام اختلاف افکنی و جنگ افروزی عربستان سعودی نیفتند.

بسم الله الرحمن الرحیم
اعدام شیخ نمر باقر النمر، روحانی شیعه عربستان، رویدادی تاسف بار و پرمخاطره است. اوضاع پر آشوب خاور میانه و وقوع هر رخدادی چون کشتار و اعدام برای شهروندان مصیبت زده این منطقه، بیم فردایی خشونت بار و ناگوار را برای آنان به ارمغان می آورد و امید آنان به صلح و آرامش را به ورطه یاس و ناامیدی می کشاند.

اعدام شیخ النمر، بیش از آنکه پیامی از جانب حکومت سعودی به رقبای منطقه ای و شرکای جهانی باشد، نشانی آشکار از اصرار بر تداوم سیاست های نادرست منطقه ای در دامن زدن به ناامنی های رو به تزاید در خاور میانه است. اصرار حکومت سعودی بر دامن زدن به شکاف شیعه-سنی، آن هم در وضعیتی که گسترش بنیادگرایی فراتر از منطقه، اروپا و ایالات متحده را نیز بی نصیب نگذاشته است، در خوشبینانه ترین نگاه، تعبیری جز فهم نادرست از شرایط و عدم درک واقعیت های موجود توسط حکام سعودی ندارد.

هر چند تلاش شده است با اعدام شیخ در کنار اعدام دهها تن از عناصر غیر شیعی از بازتاب فرقه گرایانه این اقدام کاسته شود اما به طور قطع، اقدامات گذشته سعودی در تامین تروریست های فرقه گرا راه را بر این خوش بینی می بندد.

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، ضمن محکوم کردن این اقدام دولت عربستان، بر ضرورت توجه کشورهای منطقه به روند رو به گسترش افراط گرايي و خشونت، منطق، مدارا، مسوولیت پذیری و گفتگو را تنها راه برون رفت از این وضعیت می داند و باور دارد که منافع ملی ایران در پرهیز از تشديد اختلافات منطقه ای و اعتراض توام با آرامش، تداوم رفتار مسوولانه و پرهیز از رفتار های غیر دیپلماتیک است. شیعیان منطقه نیز باید ضمن محکوم کردن این اقدام، مراقب باشند در دام اختلاف افکنی و جنگ افروزی عربستان سعودی نیفتند.

همچنین از کلیه نهاد های مسوول و اثر گذار به خصوص دستگاه دیپلماسی کشور انتظار دارد تا با پیگیری های موثر در مجامع بین المللی و با استفاده از ظرفیت های ایران پسا برجام و با تاکید بر راهبردهای آینده نگر، موجبات محکومیت اين رفتار غير انساني حکومت آل سعود را فراهم نمایند.

حزب اتحاد ملت ايران اسلامي از جامعه جهانی و نهادهای ناظر می خواهد تا با محکوم کردن اقدامات دولت سعودی و با اجتناب از برخوردهای گزینشی و بدون اغماض سیاسی از حقوق آحاد جامعه بشری دفاع نمایند.
حزب اتحاد ملت ایران اسلامی
۱۳ دیماه ۱۳۹۴

پيام تسليت شوراي نگهبان

شوراي نگهبان طي بيانيه‌اي اقدام وحشيانه اعدام آيت‌ا… شيخ نمر توسط آل سعود را محكوم كرد.
به گزارش اداره كل روابط عمومي شوراي نگهبان، متن اين بيانيه به شرح زير است:

بسم رب الشهداء والصديقين

رژيم ظالم آل سعود بار ديگر جنايتي فجيع به بار آورد و با اجراي حكم اعدام ظالمانه و ناجوانمرادانه آيت‌ا… شيخ نمر باقر النمر بار ديگر خباثت و رذالت خود را در حق مسلمانان به اثبات رساند.

اعدام ناجوانمردانه مجتهدي پارسا كه منشأ خدمات بسياري در اعتلاي فرهنگ ناب محمدي (ص) در سرزمين وحي بود، انزجار و نفرت بيش از پيش همه انسان‌هاي آزاده جهان و به ويژه شيعيان را برانگيخت.

اين جنايت فجيع در حالي رقم مي‌خورد كه مجامع مدعي حقوق بشر چشمان خود را بر روي جنايات بي شمار رژيم جنايتكار آل سعود بسته‌اند و همچنان فجايع بسياري در يمن، بحرين، عراق، سوريه و ديگر كشورها با پشتيباني اين رژيم منحوس و ساير هم پيمانانش رقم مي‌خورد.

شوراي نگهبان شهادت اين مجتهد مبارز را به حضرت بقيه‌ا… الاعظم (عج)، مقام معظم رهبري، ملت‌هاي مسلمان و به ويژه شيعيان مظلوم عربستان سعودي تبريك و تسليت عرض مي‌نمايد و از خداوند متعال آرزوي نابودي هر چه سريعتر ظالمان جهان و در رأس آنها اسرائيل و آل سعود را مسئلت دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا