خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاسخ هدایت‌الله آقایی به ماجرای وثیقه برای باقری درمنی

هدایت الله آقایی فعال سیاسی اصلاح طلب درباره‌ی مسایل مطرح شده علیه خود و هنگامه شهیدی در مورد وثیقه برای «حمید باقری درمنی» معروف به سلطان قیر که در چند روز گذشته به جرم فساد اقتصادی اعدام شد، توضیحی را در فضای مجازی منتشر کرده است.

متن توضیح آقای آقایی با توجه به انعکاس ادعای مطرح شده در انصاف نیوز، بازنشر می‌شود:

مدیران محترم رسانه‌های مجازی

با سلام

اخیرا خبری همراه با تحلیل  توسط صداوسیما و نیز روزنامه کیهان… از اینجانب و سرکار خانم هنگامه شهیدی مطالبی منتشر شد که گویا ما ارتباطی خاص با یک محکوم اقتصادی داشته‌ایم.

از آن‌جا که تقریبا عین این مطالب در برخی از فضاهای مجازی نشر پیدا کرده، لذا خواهشمند است توضیحات زیر را درج فرمایید:

۱- سال گذشته اینجانب به اتهام سیاسی در بند ۴ زندان اوین بودم و در اتاقی جای گرفتم که طبق معمول زندانیان عادی هم حضور داشتند و در طول دوره حبس با آقای “حمید باقری دُرمنی” آشنایی پیدا کردم. حوالی آبان ‌ماه قرار بود آقای باقری که در آن زمان محکوم به فساد اقتصادی نشده بود و صرفا متهم به شمار می‌رفت، با قید وثیقه آزاد شود و به هر کس رجوع می‌کرد تا کسریِ وثیقه‌اش که ۵ میلیارد تومان می‌شد را تأمین کند.

اینجانب حسب وظیفه انسانی از طریق تلفن با خانم هنگامه شهیدی که خودش نیز با وثیقه آزاد شده بود تماس گرفتم و گفتم در صورت امکان زمین کشاورزی که برای اجرای طرح تولیدی و با تصمیم خانوادگی در اختیار ایشان قرار داده بودیم، برای وثیقه معرفی کند که به دلیل پایین بودن ارزش زمین از طرف مرجع قضایی پذیرفته نشد.

۲- بنا بر این خانم شهیدی آقای “باقری دُرمنی” را نمی‌شناخته و اینجانب نیز در حد همان چندماه آشنایی در زندان بوده است. ضمن آن‌که کمک به فردی که در بازداشت موقت به سر می‌برد و قاضی به آزادی وی با وثیقه حکم داده، حتی اگر هم از وی شناخت داشت بلا اشکال است و این امر در میان مردم امری طبیعی است.

۳- در خصوص زمین موصوف لازم به ذکر است که این ملک خصوصی و به دلیل نداشتن آب متروکه بوده و به همین دلیل قیمت کارشناسی، زیر دو میلیارد تومان و آن هم بخاطر تجهیزات موجود تعیین شده است.

۴- از آن رسانه محترم تقاضا دارم بر اساس رویه‌ی جوانمردی، این جوابیه را منتشر فرمایید. زیرا خانم هنگامه شهیدی هم اینک در زندان انفرادی بسر می‌برد و امکان دفاع از خود را ندارد و چنان‌که ملاحظه فرمودید ما هیچ‌گونه ارتباط مالی، شراکتی و…  با محکوم نداشته‌ایم.

توضیحات وکیل هنگامه شهیدی در ارتباط با باقری درمنی

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. جناب اقای هدایت الله اقایی فرمودند برحسب وظیفه انسانی به اقای درمنی که درزندان باهم اشنا شده بودیم و۵ملیاردکسروثیغه داشتن میخاستم کمک کنم جناب اقایی چطورمیشه تواین دوره زمونه شما به یک مجرم دانه درشت اقتصادی که هیچ شناختی ازقبل نداشتین میخاستین ۵ملیاردوثیغه بزارین اینجانب درسال ۸۴ یا ۸۵ شاهدجریانی بودم از نزدیک وبنا به خیلی ازدلایل لازم است گمنام بمانم در سال ۸۴ یا۸۵ من درشهرگرمسارزندگی میکردم وازنزدیک بانیروهای شرکت کشاورزی وپرورش شترمرغ جناب اقایی (سندهمین شرکت واسه وًثیغه به خانم شهیدی دادند)کاملا اشنابودم وارتباطات نزدیکی باهمه پرسنل اقایی داشتم ان سال یکی از پرسنل ایشان که ازاقوام دورخودجناب اقایی هم بودند زمان ماموریت کاری باخودرو شرکت بایک موتورسیکلت تصادف کرده وباعث مرگ موتورسوار شدند یه اتفاق غیرمترقبه وغیرعمد بود همین جناب اقایی وپسرش محمد چنان برخوردی بانیروی پرسنل خودشان کردندکه یزید درکربلا نکرد به هیچ عنوان حاضربه گزاشتن وصیغه برای نیروی خوشان که ۲سال ازعمرشو برای انهاباحقوق اداره کاری جان کند نشدند درصورتی که وظیفه انهابودچون درزمان انجام کارشرکت این اتفاق افتاده بودحتی طی اون ۲سال نیروی خودرابیمه هم نکرده بودن وازهمه مهمتر بعدازاون حادثه تصادف اقدام به اخراج اون نیروکردند من به شخصه شاهد این بودم که اون کارمند زمانی ک ازگرمسار میخاست به شهرخودشون برود کرایه اتوبوس هم نداشت وازیکی از کارگران افغانی که درگزشته برای اون شرکت کارمیکردند قرض گرفت ورفت وبماند که چه برسران کارمندامد ولی حتی حاضربه انجام شکایت به اداره کار وبیمه نکردن کارفرمای خود نشد وتمام مخارج اون تصادف وپرداخت دیه راخودش به عهده گرفت اونوقت جناب اقایی مبان بنابه حسب وطیفه سندملک ملیاردیشونو دودستی تقدیم به یک مجرمی میکنند که هیچ شناخت واشنایی ازقبل ازایشون نداشتندجناب اقایی شمازندگی واینده یک جوان که ۲سال باکمترین حقوق ومزایابرای شما جان کند رابه نابودی کشیدید به چشم خود میدیدم که پسران شما با ماشینهای گران قیمت خوددرشهرگرمساردررفت وامدبودندبه مسافرتهای خارج از کشورمیرفتند و..ولی ۳ماه از حقوق کارمندشون که۴۵۰هزارمیشد را به خاطراینکه باماشین شرکت برای رفع مشکل پیش امده کاری تصادف کدده بودرابه عنوان خسارت پرداخت نکردند اه اون جوانی که پرسنل شما بود یک روزی دامن شماراخواهدگرفت البته تاهمین الان هم گرفته چون اون شرکت به نابودی کشیده شد ویکسال بعدشماهم به زندان افتادین وادامه دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا