خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گزارش رویترز از تیم ملی ایران

رویترز در گزراشی به بررسی اتفاقات تیم ملی ایران و شرایط کارلوس کی‌روش پیش از جام ملت ها پرداخته است.

به گزارش ایسنا و به نقل از رویترز، آشفتگی و عدم اطمینان همراه همیشگی تیم ملی فوتبال ایران بوده است. با این حال کارلوس کی روش امیدوار است این موانع را کنار بگذارد و ۴۳ سال انتظار تیم ملی فوتبال ایران برای قهرمانی را پایان ببخشد.

ایران آخرین بار در سال ۱۹۷۶ توانست عنوان قهرمانی را در جام ملت ها به دست آورد، جایی که ایران میزبان رقابت‌ها بود و برای سومین بار توانست قهرمانی در جام ملت ها را به دست بیاورد. از آن فینال و غلبه ایران بر کویت، ۵ صعود به جام جهانی و ۳ قهرمانی در بازی‌های آسیایی دستاوردهای مهم تیم ملی فوتبال ایران بوده است اما در این سال‌ها ایران نتوانسته قهرمان جام ملت ها شود.

هر چند سعید عزت‌اللهی بازیکن محوری تیم ملی فوتبال ایران، جام ملت‌ها را از دست داده است، این تیم با امید به کسب عنوان قهرمانی وارد امارات می‌شود. مصدومیت بازیکن ۲۲ ساله آخرین دردسر تیم کی روش برای جام ملت ها بوده و آینده خود کی‌روش نیز از بعد از جام جهانی همواره یک حواس پرتی بزرگ برای آمادگی تیم ملی ایران بوده است.

بعد از آن که تیم ملی فوتبال ایران با فاصله کمی از صعود به دور دوم جام جهانی بازماند، کی‌روش پیشنهاد تمدید قرارداد ۴ ساله به فدراسیون فوتبال ایران را داد که این پیشنهاد رد شد، تا آینده این مربی تا روز آخر حضور او در تیم ملی ایران در جام ملت‌ها ادامه داشته باشد.

سردار آزمون مهاجم گلزن تیم ملی ایران نیز با خداحافظی خود از تیم ملی ایران به دلیل توهین‌هایی که بعد از جام جهانی شنید، از تیم ملی ایران کنار رفت و خیلی ها را شوکه کرد.

مشکلات دیگری در اوایل ماه دسامبر رخ داد و زمزمه‌هایی مبنی بر تعلیق فوتبال ایران از سوی فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا به دلیل دخالت دولت در امور فدراسیون شنیده شد.

تیم ملی فوتبال ایران با مشکلات مالی دست و پنجه نرم کرده است. تحریم ها نیز باعث شده تا کارلوس کی روش نتواند به خوبی ایران را برای حضور در جام ملت ها آماده کند.

مجادله طولانی مدت کارلوس کی‌روش با برانکو ایوانکوویچ سرمربی سابق ایران که اکنون هدایت پرسپولیس – شناخته شده ترین تیم فوتبال ایران – را بر عهده دارد در پشت صحنه هم‌چنان با جوش و خروش ادامه داشته است.

اما با همه اینها، یکی از بااستعدادترین تیم های فوتبال آسیا وارد جام ملت های آسیا خواهد شد.

سردار آزمون به تیم ملی ایران بازگشته است و علاوه بر او، ۱۸ بازیکن دیگر از جام جهانی روسیه نیز به جام ملت ها خواهند رفت. تیمی که توانست در بازی برابر مراکش در جام جهانی، دومین برد تاریخ ایران در این رقابت ها را به دست بیاورد.

هر چند تساوی برابر پرتغال برای صعود ایران به مرحله بعد کافی نبود ولی باعث شد بهترین عملکرد این تیم در تاریخ جام های جهانی ثبت شود.

کی‌روش که تیمش در جام ملت ها با تیم های عراق، یمن و ویتنام هم گروه شده است، امیدوار به تاریخ سازی دوباره با ایران است و چیزی کمتر از قهرمانی در این رقابت‌ها برای ایران موفقیت محسوب نمی‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا