خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پیش بینی ریچارد هاس از وضعیت خاورمیانه در 2019

رییس شوراي روابط خارجي آمریکا هشدار مي دهد که با وجود خروج نيروهاي آمريكا از سوريه و پيروزي در برابر داعش، خاورميانه همچنان خطرناک ترين و پرتنش ترین نقطه در جهان است.

به گزارش نواندیش، او در این باره در Real Clear Politics می نویسد: یکی از قوانین اساسی خاورمیانه این است که اوضاع معمولا بدتر از گذشته می شود. من فکر می کنم که این رخدادی باشد که ما دوباره در سال 2019 آن را ببینیم، سالی که هیچ بعید نیست جنگی با ابعاد جهانی رخ دهد. البته این جنگ نه به واسطه کره شمالی خواهد بود و نه به خاطر تنش در دریای جنوب چین.

شما هرگز نمی دانید که آقای پوتین در اوکراین دست به چه کاری خواهد زد، اما من در مورد ایران شرط خواهم بست که اسرائیل و عربستان اتحاد خود در مقابل آن را محکم تر می کنند. بسیاری بعد از اتفاقاتی نظیر قتل خاشقجی فشار را روی عربستان حس می کنند اما این موقتی خواهد بود.

حتی اگر من اشتباه کنم و این اتفاق در سال 2019 نیافتد، باز هم فکر می کنم در طول چند سال آینده، ما باید خطر بازسازی تروریسم را جدی بگیریم. سوریه هرگز به یک کشور عادی تبدیل نخواهد شد و جنگ و تنش در آن پایان نخواهد یافت.

از طرفی من فکر می کنم دیر یا زود احتمال کشمکش دیگر کشورها مانند عربستان سعودی، مصر، ترکیه در مورد سلاح های هسته ای رخ خواهد داد.

با این شرایط تصور می کنم که تقریبا تمام نشانه ها در حال حاضر رو به فزونی است  و هیچ نشانی از صلح در خاورمیانه وجود ندارد. در جایی که کشورها شروع به تجزیه از داخل می کنند هیچ مذاکره جدی ای وجود ندارد و اگر شما در مورد این بخش از جهان نگران نباشید، قطعا توجه لازم را نداشته اید. پس باید منتظر جنگی جدید در این منطقه بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا