خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تأملی در فرمایشات مستشارالدوله؛ جناب آقای ترکان

به گزارش انصاف نیوز، جواد نظری مقدم در وبلاگ خود نوشت:
آقای ترکان مشاور ارشد رییس جمهور اخیرا” فرمایشاتی داشتند مبنی بر اینکه ما فقط می توانیم در صنعت قورمه سبزی و آبگوشت با دنیا وارد رقابت بشویم .
باید به ایشان گفت ما در یک چیز دیگر هم میتوانیم با دنیا وارد رقابت شویم . در روشنفکران و نخبگانی که تخم نا امیدی در کشور می پراکنند و میگویند ما نمی توانیم، ما ضعیفیم ،ما در برابر عظمت و شکوه غرب و دنیای پیرامون حرفی برای گفتن نداریم .نخبگان و مسئولانی که به جای چاره اندیشی و سیاستگذاری و حرکت و زایش مسئولانه، مدام آهنگ گوشخراش و تکراری یأس و حس حقارت را در گوش ملت زمزمه میکنند در حالی که خود سالهاست از همین سیستم برخاسته اند و نامی کسب کرده اند و نانی بر گرفته اند و تا اذا بلغت الحلقوم از آن ارتزاق کرده اند و مملکت را راهبری کرده اند. 
صادق زیباکلام هم پیرو فرمایشات مستشارالدوله، بر سلسله نامه های خود برگی دیگر افزود و به زعم خودش افتخاری دیگر از جامعه ایرانی را روایت کرد . او در تأیید ترکان نوشت” جناب ترکان! با توجه به گرانی قیمت گوشت فی الحال بعید میدانم حتی در صنعت قورمه و آبگوشت هم بتوانیم با دنیا وارد رقابت بشویم!” 
سریع القلم هم از جمله کسانی است که مدام برای جامعه ایرانی نسخه می پیچد و یا عبارتی نسخه ایران و ایرانی را در هم می پیچد. او که خود را طبیب جامعه می پندارد از این دست فرمایشات به وفور ایراد فرموده و همه حاکی از حقارت انسان ایرانی و انسان شرقی در برابر انسان و جامعه غربی است.
به عقیده من علل سرگردانی و بیماری جامعه ما را نه در ملت بلکه باید در نخبگانی جست که مرعوبانه در برابر دنیا سر فرود آورده اند و احساس حقارت میکنند و حقارت خود را به حقارت ملت تعبیر و تفسیر می کنند
به آقای ترکان باید گفت در این فقره ما بی نظیریم و با هیچ کشوری قابل مقایسه نیستیم در فقره نخبگان و روشنفکران و مسئولانی که مدام از حقارت خود و جامعه خود سخن میکنند و می گویند ما نمی توانیم.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا