خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وزیر رفاه: تمام فعالیت‌های بهزیستی باید در اتاق شیشه‌ای باشند

محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تمام فعالیت های سازمان بهزیستی باید به اتاق شیشه ای منتقل شود و منابع باید معلوم باشد.

ایرنا، محمد شریعتمداری عصر شنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: هیچ بهانه ای برای عدم شفافیت از هیچ مدیری پذیرفته نیست.

وی خاطرنشان کرد: باید هر دست ناپاکی را بدون هیچ مسامحه ای از وزارت رفاه ببُریم تا حتی اگر شایعه ای بین مردم است، آن را بزداییم.
وزیر رفاه اظهار داشت: دولت تدبیر و امید کارنامه درخشانی در ارائه خدمت به مددجویان در مقایسه با دوران پیش داشته است.

شریعتمداری با اشاره به انتخاب وحید قبادی دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور از بین 15 کاندیدای دارای شایستگی افزود: با انتخاب او به عنوان رئیس سازمان بهزیستی کشور، کلید بهشت تقدیم او شده و او از راه خدمت در این سازمان به مسیر رستگاری هدایت می شود.
وی خاطرنشان کرد: نگاه بهزیستی باید عائله محور باشد به آن معنا که زن سرپرست خانوار را خواهر و کودک کار و خیابان را فرزند خود بپندارد.

وی تاکید کرد: توانخواهان نیاز به نگاه ترحم آمیز ندارند و نگاه ترحم آمیز، جفا به آنان است.

* فقرزدایی بدون توقف ماشین تولید فقر فایده ندارد

وزیر رفاه گفت: یکی از کارهای ما، مبارزه با فقر مطلق است اما تا زمانی که ماشین تولید فقر در حوزه اقتصاد و سیاست مشغول به کار است، هر چه فقرزدایی کنیم به جایی نمی رسیم.

شریعتمداری با تاکید بر لزوم توقف ماشین تولید فقر افزود: برای توقف ماشین تولید فقر، آسیب های اجتماعی و معلول زایی، بهزیستی باید مجهز به آسیب شناسی موضوعات گوناگون شود.

وی تصریح کرد: باید از تبلیغات و نمایش کم کنیم و به دستاوردهای اثربخش بپردازیم و برای رسیدن به این هدف لازم است برنامه ریزی و ارزیابی بیرونی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: بهزیستی باید مترادف با شرایط مطلوب زندگی باشد نه مترادف درد و رنج، تا زمانی که برند بهزیستی تغییر نکرده باید به وجدان مراجعه کرد.

وی یادآور شد: تعداد مددجویان بهزیستی چهار میلیون و ۴۰۰ هزار نفر است که از بین آنان، یک میلیون نفر مستمری بگیر، ۶۰۰ هزار نفر سالمند و ۱۹۰ هزار نفر زنان سرپرست خانوار هستند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا