خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نخستین گروه نظامیان آمریکا از سوریه خارج شدند

نخستین گروه از نظامیان آمریکا در پی اعلام رسمی ترامپ برای خارج کردن نیروهای این کشور از سوریه خاک این کشور را ترک کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری ‘آناتولی’ ترکیه، اولین گروه از نیروهای آمریکایی روز گذشته (جمعه) یکی از انبارهای نظامی خود را در شهر ‘المالکیه’ واقع در شمال شرق سوریه تخلیه کردند.
حدود 50 سرباز آمریکایی در این انبار نظامی حضور داشتند.
بر اساس گزارش ها، این سربازان به همراه خودروهای نظامی مدل ‘هامر’ و دیگر کامیون های موجود در این انبار به سمت عراق نقل مکان کردند.

بر اساس این گزارش،انبار یادشده از مهم ترین مراکز برای تامین تسلیحاتی یگان‌های کُرد مدافع خلق سوریه (ی.پ.گ) و حزب کارگران کردستان (پ. ک. ک) به شمار می رفت .

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا 28 آذرماه در توئیتی خروج نیروهای نظامی این کشور از سوریه را اعلام کرد.

آمریکا حدود 2 هزار نیروی نظامی در 19 پایگاه خود در سوریه دارد که به برخی گروه‌های داخلی سوری از جمله کردها کمک می ‌کردند.
روزنامه ‘وال استریت ژورنال’ نیز به نقل از یک منبع مطلع، نوشت: مقام های آمریکایی، تصمیم خود برای خروج از سوریه را با متحدان خود (نیروهای کرد مستقر در شمال سوریه) در میان گذاشته اند.

رسانه ها می گویند که ترامپ پس از تماس تلفنی با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه تصمیم به عقب نشینی از سوریه گرفته اما برخی منابع دیگر می گویند که این تصمیم از قبل اتخاذ شده و در آن تماس تلفنی به مقام ارشد ترک اطلاع داده شد.

پس از این گفت وگوی تلفنی، اردوغان تهدیدهای خود علیه کردهای مستقر در شمال شرق سوریه را از سر گرفت و وعده داد که به نیروهای آمریکایی آسیبی نرسد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا