خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تیمسار ضرغامی دق کرد و رفت

دکتر مسعود فروزنده، پژوهشگر تاریخ، در یادداشتی که در اختیار انصاف نیوز قرار داد درباره‌ی تیمسار ضرغامی، فرمانده‌ی تکاوران نیروی دریایی نوشت:

انتظار میهمان نوازی نداریم اما انتظار داریم که به سراغمان بیایید، احوالمان را بپرسید یا درب اتاقتان باز باشد ما به دیدنتان بیاییم. ما فراموش شدگان عرصه‌ی دفاع هستیم.

اینها جملات تیمسار ضرغامی، فرمانده‌ی تکاوران نیروی دریایی، در زیر پل خرمشهر بود که با بغض سخن می‌گفت و از فرط غم و ملال فراموش‌شدگی سکته کرد و روحش به ابدیت پیوست.

تیمسار ضرغامی فرمانده‌ی رشید منطقه‌ی سوم دریایی ایران در دوران دفاع مقدس بود که زخم‌های بسیار در تن داشت و هر ساله همه‌ی تکاوران دوران دفاع را جمع می‌کرد تا انس و الفت قدیمی را حفظ کند.

حدود یک ماه پیش بود که از رییس منطقه آزاد اروند، آقای اسماعیل زمانی، تلفنی تقاضا کردم از یکصد و شصت تکاوری که قصد دارند در دی ماه ۱۳۹۷ در خرمشهر گرد آیند دعوتی به عمل آورد؛ یک یا دو وعده شام آنها را میهمان کند و در مقام میزبان در جمعشان حضور یابد. درخواستم با امتناع ایشان روبه‌رو شد و از هزینه‌هایی که در این راه صرف می‌شود گله‌مند بود. به او گفتم هزینه‌ی یک یا دو وعده شام به شش یا هفت میلیون تومان هم نمی‌رسد. او پاسخ داد نه نمی‌توانیم. واقعا مشکل است. این را بدهیم یک گروه دیگر مطالبه‌گر می‌شوند.

تلفن تمام شد و با اندوه به تکاوران اطلاع دادم که منطقه آزاد قبول نکرد و استدلالش صرفه جویی(!!) بود. مرتضی میری و حسین بای چه بزرگ‌منش بودند که در پاسخ گفتند باشه مشکلاتشان را درک می‌کنیم. خودمان دست به کار می‌شویم تا این گردهمایی سامان یابد.

تکاوران زیر پل خرمشهر جمع شدند، تیمسار رفت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. درود بر توای دلاور . انسان زیستی . شرافت مردانه جنگیدی . اما تورا بخدا چرا تنهایمان گذاشتی . هنوز رشادت های ناگفته ای داشتی . کاش بیشتر بودی

    13
  2. درد ارتش و هر غیر خودی ! : « به او گفتم هزینه‌ی یک یا دو وعده شام به شش یا هفت میلیون تومان هم نمی‌رسد. او پاسخ داد نه نمی‌توانیم. واقعا مشکل است»
    فکر کنم باید می گفتید … از تکاوران ارتش پذیرایی می کرد .
    این یعنی وحدت یا تبعیض ؟ ؟ ؟

  3. تعجب ندارد ، ارزو به دلمان ماند که نام خلبان دلاور هلی کوپتری که به مصاف جت جنگنده عراقی رفته و آن را سرنگون کرده بود را بدانیم ، عملیاتی که سیمای اسلامی هم مدتها پز آن را میداد !
    به اخبار روزنامه ها در مورد تشکیل جلسه شوراهای شهرستانها هم دقت کنید ، تنها کسی که این قابلیت را دارد که نامش در متن خبر ذکر شود امام جمعه محل است !!

  4. نوشته ها و گفته های دکتر مسعود فروزنده مثل صاعقه هستند در رادیو شب دنبالش میکنم خیلی خلاصه میگه مرسی از انصاف نیوز . تیمسار ضرغامی رو نمی شناختم معرفی ش کردین ناراحت شدم اگر از دزدی ها کم امثال این تیمسار اینجوری دق نمی کنه شیرین الف از امریکا

  5. خدا رحمت کند ولی به پرسنل ژاندارمری و شهربانی نیز برادران نیروی سنتی می گویند و خدمات و زمات آنان نیز فراموش شده و همه تلاش ها مرهون برادران شده است و امتیاز مناطق جنگ و عملیاتی و امنیتی نصیب انان شده است . این محرومیت نصیب افراد خالصی شده که بهمراه خانواده خودشان مقید به قانون بودند امید دارم آینده این چنینی برای فرزندان ایران زمین شاهد نباشیم .

  6. تکاوران دریایی حقیقتا در درگیریهای شهری سال ۱۳۵۸ در خرمشهر و در جنگ خرمشهر نقش ویژه ای ایفا کردند و بچه های دوران انقلاب و جنگ همواره از حضور موثر و جانانه انهادر دوره انقلاب و دوران مقاومت در جنگ تحمیلی به نیکی یاد میکنند واقعا جای تاسف دارد که برای تیمسار ضرغامی چنین حادثه غم انگیزی رخ داد جا دارد منطقه ازاد اروند که همواره از اینگونه همایشها حمایت کرده با بگذاری مراسمی در خرمشهر دریکی از مناسبتهای جنک در خرمشهر ضمن تشکر وتقدیر از جانفشانی این عزیزان این ناهماهنگی و بی مهری را جبران نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا