خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش سردار سلیمانی به اظهارات محسن رضایی درباره‌ی “کربلای چهار”

سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس قدس تاکید کرد که عملیات کربلای چهار عملیات فرعی نبود بلکه یک عملیات اصلی بود؛ گرچه به خاطر این‌که ما عملیات کربلای 5 را بلافاصله آغاز کردیم این تصور در دشمن به وجود آمد که عملیات کربلای 4 فرعی بوده است.

به گزارش ایسنا، قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس صبح روز دوشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه حالا خورشید که با موضوع «بررسی عملیات کربلای 4 و حواشی آن» با حضور محسن رضایی فرمانده سپاه بر روی آنتن شبکه 3 سیما رفته بود، با ارائه‌ توضیحاتی در مورد عملیات کربلای 4 اظهار کرد: هنگامی که عملیات کربلای 5 قرار بود انجام شود بحث مفصلی در مورد برگزاری این عملیات انجام شد و با توجه به این‌که بلافاصله بعد از عملیات کربلای 4 قرار بود انجام شود، برخی از فرماندهان موافق این موضوع نبودند و معتقد بودند که با توجه به انجام عملیات کربلای 4، دشمن هوشیار است، ولی فرمانده جنگ بر انجام این موضوع تاکید داشتند و ما در حضور آقای رفسنجانی در این ارتباط بحث مفصلی انجام دادیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه در عملیات کربلای 5 دشمن غافلگیر شد و با توجه به این‌که این عملیات بلافاصله بعد از عملیات کربلای 4 صورت گرفت، دشمن تصور کرد که عملیات کربلای 4 عملیات فرعی بوده، در حالی که عملیات کربلای 4 یک عملیات اصلی بود.

سلیمانی با اعتقاد بر این‌که به نظر می‌رسد از صحبت‌های آقای رضایی برداشت درستی در این زمینه صورت نگرفته است، در بخش دیگری از صحبت‌های خود در مورد موضوع جنگ ادامه داد: جنگ به اندازه کافی برای دفاع از خود استدلال دارد و می‌تواند در هر ذهنی که آگاهی لازم در این زمینه وجود ندارد آگاهی به وجود آورد. در زمان جنگ فرماندهی مقتدری وجود داشت و جنگ تابعی از هیچ جریانی نبود.

خبر تکمیل می‌شود…

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا